AUTOVERZEKERING PREMIE

Vragen/antwoorden betreffende recht.
joke09

17 jun 2018, 01:22

Ik heb een nieuwe wagen aangeschaft, levering voor september, een vraag in verband met de verzekering.

Volgens het makelaarskantoor zit er geen commissie meer in het bedrag van de verzekering, en laten ze dit vallen, daardoor is de polis nu goedkoper.
Maar ze zouden nu wel een bedrag apart aanrekenen te storten aan  het makelaarskantoor voor dossierbeheer.

Ik heb al 50 jaar een wagen en heb dit nog nooit gehoord, schijnt dat dit nieuw zou zijn, ik vind dit een rare manier van werken, is dit normaal.

Ik was tevreden over mijn verzekering voor m'n oude wagen, maar ik ben nu een beetje in de war over dit verhaal.

Zijn er nog personen die dit gehoord hebben, waarom 2x storten, eenmaal je autoverzekering en eenmaal beheerskosten, of is dit een of ander louche truck, het kan toch niet dat een verzekering geen commissie betaald voor het aanbrengen van een klant aan haar makelaars, ik geloof dit niet.

Daar de makelaar binnenkort komt wil ik me eerst degelijk informeren.

met dank

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

17 jun 2018, 05:31

joke09;


De verzekeringspremie bestaat uit 3 delen nl:

het deel risico- het deel winst  en het deel kosten
Bovenop deze risicopremie komen de beheerskosten dit zijn de kosten (verdeeld over alle klanten) die toelaten de operationele kosten (salarissen, huur, …) van de verzekeraar te dekken.
Bij jou verzekeraar spreekt hij de commissie" zit niet in het bedrag"(daardoor LIJKT het of je premie lager is) en worden de beheerskosten apart gezet.
Is in feite niks aan de hand ; lijkt het voor jou dat je totale premie (risico + beheerskosten) voor je nieuwe wagen echt veel scheelt met je oude premie kan je misschien overwegen naar een andere verzekering over te gaan.