KRAMPEN in de vingers en voeten.

Hier is de plaats voor discussie en vragen over fysische ziekten of aandoeningen
joke09

03 mei 2018, 18:26

Hallo, Ik heb enorm veel last van krampen in de vingers en vooral mijn linkerhand, het straalt soms uit tot de elleboog, mijn vingers nemen dan rare posities aan er staat altijd een vinger gespreid en bijna recht naar boven , ik voel de kramp opkomen en krijg dan een lichte zwelling boven op de hand,  heb dat bijna iedere dag, soms zelfs meermaals, op dat moment kan ik zelf mijn vork niet vasthouden, appels of aardappels schillen daar moet ik niet aan beginnen, het is zo enorm pijnlijk, vroeger hielp de heet water kraan, maar dat helpt niet meer,nu spuit ik er Reflex spray op en na een tijdje is de pijn weg maar het blijft nazinderen en het ruikt heel sterk. Ik kan ook niets meer naaien wanneer ik dat wil wat ik o zo graag doe.

Ik krijg het ook regelmatig in de voeten, normaal in de linker voet, maar verleden week, in mijn twee voeten,  ik kom dan uit bed en loop rond op de koude vloer tot het overgaat, in 2 voeten tegelijk is het moeilijk om te stappen, maar ik kan niet in bed blijven, dan dus weer de Reflex, 's morgens als je in de badkamer komt zegt mij echtgenoot altijd, was het weer prijs deze nacht. 

Maar het zijn meer mijn handen die me zorgen baren, zeg niet eet elke dag een banaan, want dat doe ik elke morgen, neem magnesium, neem "Puur magnesium 450mg" elke avond, allemaal via mijn arts. Heb er reeds regelmatig over gesproken, maar ik geloof dat zij echt de pijn niet kent, ze weet denk ik niet hoe vreselijk dit is.

Heeft iemand een oplossing, hetzij medicatie, acupuntuur, of iets anders, het moet gewoon stoppen want soms zou ik onpasselijk worden van de pijn en ik kan veel hebben, heb ook de indruk dat het verslechterd is sinds ik in 2015 een heupprotese heb gehad, wie weet een beetje raad?
Met dank.                            

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

03 mei 2018, 19:02

Dan moet je eens vragen aan je huisarts om je bloed te trekken en nakijken op reuma of andere aandoening zoals eveneens artritis. Het moet ergens van komen.

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

03 mei 2018, 20:08

joke09;

Op oudere leeftijd kan een verminderde doorbloeding  spierkramp veroorzaken.
Doordat er te weinig zuurstof wordt aangevoerd en te weinig afvalstoffen worden afgevoerd ontstaat er melkzuur.
Dus de spier verzuurt wat spierkramp veroorzaakt wat zeer pijnlijk kan zijn.
Een aandoening aan de bloedvaten kan ook een oorzaak zijn , vernauwing van de slagaders naar armen en benen.
Te weinig kalium, magnesium of calcium kan bijdragen aan krampen.
Als je plaspillen inneemt , medicijnen tegen hoge bloeddruk kunnen ook leiden tot mineralen tekort.
Drink je wel voldoende?, want dit houdt spiercellen gehydrateerd en minder prikkelbaar.
Doe zeker wat Prima Vera zegt leg het eens uit aan je huisarts , die kan als hij niet zeker is van zijn diagnose u altijd door verwijzen voor verder onderzoek.
Persoonlijk heb ik die klachten niet , maar ken wel vrienden die daar weleens last van hebben soms bij het kaarten dat hij handkramp heeft en dan moet je hem een tijdje laten bekomen; dus zou een doktersbezoek niet lang uitstellen.

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

04 mei 2018, 09:02

Zorg voor vitaminen B maar aangevuld met magnesium.

Huisartsen en reumatologen die staan machteloos tegen krampenheb al meer dan 60 jaar last van krampen, en magnesium alleen doet het niet, je heeft vit.B nodig om je mineralen op te nemen !

Drink GEEN coca cola meer, en GEEN koffie meer, deze twee dranken vernietigen de magnesium in je bloed, een tijd geleden dit gevonden op internet op een Engelse website , proefondervindelijk geprobeerd en dit is juist !!

Zelf neem ik nu al een paar jaar DAGRAVIT totaal van het kruidvat en ik neem er 3 per dag en ben dan 24 uur krampen vrij.

Wanneer ik pilletjes neem en ik drink COCA COLA heb ik 2 uur nadien krampen !

Jaren geleden daar voor bij een reumatoloog geweest in het AZ Gent en een paar huisartsen die staan zelf voor een raadsel, in mijn bloed is er voldoende kalium 4,1 / magnesium 0.69  / calcium 2.38 dit zijn cijfers van 4 weken geleden, elke 3 maanden word mijn bloed onderzocht en heb ook geen Rheuma want mijn CTR is maar1,3 en je mag tot 5 gaan, dus krampen komt ook niet van dit !

Cola en koffie zijn de grootste boos doeners van krampen !
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)
MaLoReg

05 mei 2018, 07:18

Joke voor thuis neem je 2 zakjes ULTRA MG (oplossen in water)-werkt bijna onmiddellijk.
Als je krampen onderweg krijgt dan heb je Promagnor op zak-is poeder die je op de tong uitschud.

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

17 jun 2018, 21:19

denlowie schreef: ...

Cola en koffie zijn de grootste boos doeners van krampen !
Je vergeet nog de echte grootste oorzaak : alcohol ...
Zelfs in kleine hoeveelheden.
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !