Help Zoeken Gebruikerslijst Registreer Profiel Log in om je privé berichten te bekijken Inloggen

Nieuw antwoord
KBoghe

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Di 12 Jun 2018, 9:33  Onderwerp: Onderzoek over morele oordelen (slechts 8 à 9 minuten)
Hallo iedereen, 

Ik heb deels uit persoonlijkeen deels uit academische interesse een onderzoek opgestart omtrent morele beoordelingen. In deze survey zal je onder andere enkele situaties moeten beoordelen en nagaan of je bepaalde acties al dan niet moreel fout vindt. Daarnaast worden er ook enkele achtergrondkenmerken van je gevraagd. Het invullen van de enquête neemt zo'n 8 à 9 minuten tijd in beslag. 

Met het invullen van deze enquête willen we een wetenschappelijke theorie testen en lever je dus een bijdrage tot wetenschappelijk onderzoek.

Het invullen van deze enquête is uiteraard volledig anoniem. Eens we voldoende respondenten verzameld hebben, zullen we de conclusies van het onderzoek ook posten in dit onderwerp op SeniorenNet

Je kan deelnemen aan het onderzoek via de volgende link: https://tinyurl.com/y7wvlfmj 

Alvast bedankt! 

Vele groeten,
Kristof 
mama1955

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Do 14 Jun 2018, 14:47 
Beantwoord.
franç

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Ma 18 Jun 2018, 10:31 
Een onderzoek waarbij niet vermeld wordt door welke instantie (instelling?/universiteit?) die wordt uitgevoerd, in het kader waarvan het wordt uitgevoerd, en zonder vermelding van de namen van de onderzoekers, neemt men best niet al te serieus. Ik zal daar dan ook niet aan deelnemen.
Gast

Geplaatst: Do 21 Jun 2018, 15:53 
franç schreef:
Een onderzoek waarbij niet vermeld wordt door welke instantie (instelling?/universiteit?) die wordt uitgevoerd, in het kader waarvan het wordt uitgevoerd, en zonder vermelding van de namen van de onderzoekers, neemt men best niet al te serieus. Ik zal daar dan ook niet aan deelnemen.

De link verwijst naar KU-Leuven ...
franç

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Do 21 Jun 2018, 18:20 
The Spirit of Flanders schreef:
De link verwijst naar KU-Leuven ...

Daar zie ik niets van.
Als ik op de link klik, kom ik op een webpagina waarop geen info staat, maar meteen naar mijn leeftijd wordt gevraagd. Maar als waar is wat u zegt (dat dat onderzoek wél van de KUL afkomstig is), dan is de presentatie daarvan in dit topic zó amateuristisch, dat mij dat geen enkel vertrouwen geeft in de opzet van dat onderzoek. Naast de redenen die ik hierboven al noemde, voldoet bevraging via dit forum geenszins aan de normen waaraan een goed onderzoek behoort te voldoen. Dat behoort men in Leuven te weten !
mama1955

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Do 28 Jun 2018, 19:48 
Blijkbaar ben ik de enige die in goed vertrouwen heeft geantwoord op deze vragen. Ik vul al heel lang deze vragenlijsten in om studenten te helpen. 
Nu voel ik mij ongelooflijk stom als ik lees wat iedereen schrijft.
Ik wil langs deze weg de moderator dan ook vragen of mijn privacy beschermd is na het invullen van de vragen.
Wie is deze Kristof dan ? Waarom mag hij deze oproep dan plaatsen ?
Graag had ik hierop een fatsoenlijk antwoord.
Gast

Geplaatst: Zo 01 Jul 2018, 12:48 
Ik snap niet waarom men hier zich zorgen over maakt. Die tinyurl wordt omgezet in https://kuleuven.eu.qualtrics.com/jfe/form/SV_b1xC0N8mJB47hw9 . KU Leuven is dus een gebruiker van qualtrics.com waar men dergelijke enquete diensten aanbiedt en dergelijke pagina's kan aanmaken. Er worden toch geen namen of adressen gevraagd , welk soort privacy wordt er hier dan geschonden ?
franç

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Zo 01 Jul 2018, 18:58 
Over privacy heb ik niets geschreven, wel over de presentatie en de opzet van het onderzoek. Die deugen niet en als een universitaire instelling dat niet weet of daar niet naar handelt, dan is dat hoogst bedenkelijk. Deelname aan zo'n onderzoek is dan ook af te raden.
Gast

Geplaatst: Zo 01 Jul 2018, 20:50 
franç schreef:
Over privacy heb ik niets geschreven, wel over de presentatie en de opzet van het onderzoek. Die deugen niet en als een universitaire instelling dat niet weet of daar niet naar handelt, dan is dat hoogst bedenkelijk. Deelname aan zo'n onderzoek is dan ook af te raden.

Dat is beslist een enquete van een "studentje van tegenwoordig" die hierover een thesis of een proefschrift wil maken , misschien in opdracht van een politieke partij. De presentatie is inderdaad "vlakjes" , maar ik persoonlijk hou meer van dat dan van een toeters en bellen pagina met veel prentjes erbij ....
franç

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Zo 01 Jul 2018, 21:08 
Het gaat niet om toeters en bellen, het gaat er om of het onderzoek aan de eisen voldoet waaraan een wetenschappelijk onderzoek moet voldoen. Ondervraging van mensen op de manier zoals hier via internet, voldoet niet aan de minimale eisen die aan de opzet van een onderzoek moeten worden gesteld. Manipulatie van het onderzoek door deelnemers is op deze manier tamelijk eenvoudig.

Ga naar: