Printer(software) verwijderen

Vragen/antwoorden betreffende computer hardware.

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

17 jun 2018, 23:29

Ik probeer al een tijdje een oudere printer HP690C te laten draaien gekoppeld aan een desktop met OS Windows 10, echter zonder veel resultaat.
Zodanig zelfs, dat ik van plan ben dit idee maar op te geven.

Maar als ik naga in de lijst van aangekoppelde printer(s) zie ik na verwijderen van de HP690C, nog steeds het toestel vermeld staan als aangesloten.

Ik heb even gezocht op het net en las daar dat het kon dat er nog een printtaak overgebleven stond en dat de computer denkt dat die printer aangesloten is. Er zijn echter geen printtaken meer zichtbaar, noch lopende.

Ooit had ik een dergelijk probleem en kon ik via een HP instructie te werk gaan waarbij een en ander moest gewist worden in de "Spooler Service", maar vind dit niet meer terug.

Ik vind het ook eigenaardig dat ik de driver software van die printer nergens kan vinden op de computer niettegenstaande de melding dat er een driver "zou" aanwezig zijn. Waar die dan staat is me een raadsel.  :?

Kan er iemand helpen om die (mislukte) melding van aangekoppelde printer HP690C en dito driver weg te krijgen aub ? (zie ook afbeelding).



Afbeelding
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

18 jun 2018, 08:34

die driver moet ge u geen zorgen om maken , en uit de map drivers blijf je best uit
staat die printer nog in de hardware vermeld ?

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

18 jun 2018, 13:15

verhaegen schreef:die driver moet ge u geen zorgen om maken , en uit de map drivers blijf je best uit
staat die printer nog in de hardware vermeld ?
Bedoel je dan met "hardware" hetzelfde als "apparaatbeheer" ?
In dat laatste staat die printer niet (meer).
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

18 jun 2018, 14:36

als hem in hardware (aparaatbeheer)  niet meer staat , laat je dat best gerust
die zal mettertijd wél vanzelf verdwijnen die vermelding

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

18 jun 2018, 16:15

@Verhaegen : bedankt voor de vlugge en goede raad hoor.
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !