Quiz zelf organiseren

Vragen/antwoorden betreffende overige vragen, die niet passen in bovenstaande forums.

Jeroen67
Lid geworden op: 06 jun 2018, 10:39

18 jun 2018, 11:11

Dag forumgangers

Ik vroeg me af of hier iemand is die ervaring heeft met het organiseren van een quiz voor een relatief grote groep mensen. Ik heb me dit jaar namelijk opgegeven om de jaarlijkse Halloweenquiz van mijn wielervereniging mee te organiseren (nog een tijdje weg ik weet het....) Ik heb me hier met veel enthousiasme voor opgegeven maar ik heb nu een vergadering gehad met onze secretaris en de zenuwen beginnen toe te slaan. Het is toch effectief de bedoeling dat we met de quiz wat winst maken :lol:

Is er hier iemand is die ervaring heeft met het organiseren van een quiz voor een grote groep mensen? (aantal varieert maar wellicht rond de 100) en eventuele tips voor het opstellen van vragen, de organisatie, hoe lang zoiets duurt...

Daarnaast moet er voor dat event ook wat reclame gemaakt worden, ik dacht eraan om posters of flyers te voorzien. Ik ben wat aan het knutselen in Word en Paint, ik vroeg me af of iemand hier weet of het doenbaar is om een mooie poster zelf te ontwerpen. Of we daar toch beter mee naar een professional stappen.

Alle input en ervaringen welkom kortom 8)

Groet

Jeroen

fregat
Lid geworden op: 05 jan 2011, 18:04
Locatie: Waasland

18 jun 2018, 19:15

Welke regio ? Bezoek eerst een paar quizavonden ....Welke richting wil je uit ....Muziekquiz , Natuurquiz , of gewoon verschillende onderwerpen . Bouw op in reeksen van 10 vragen ...Maak variëteit in onderwerpen : Kunst , Fauna & Flora , Aardrijkskunde , Actualiteit , Muziekvragen , Culinair , Sport enz....
Organiseer ook een tombola ( 10 tal prijzen ) ! Voorzie een prijs voor elke deelnemer , eventueel trofee winnende ploeg !....Maak ploegen van 5 deelnemers ( 5 euro / per persoon )

Kijk ook op Flyer.be voor ontwerp flyers & affiches ! Nodig vooral plaatselijke verenigingen uit die verbruiken meer dan " beroeps quizzers ".....
Doe wel en zie niet om !

Jeroen67
Lid geworden op: 06 jun 2018, 10:39

19 jun 2018, 10:56

fregat schreef:Welke regio?
Vlaams-Brabant :)

Ik ben voordien ook wel al op een aantal quizavonden geweest. Moet toegeven dat ik het niveau toen vrij hoog vond liggen. En dat ik als 'amateur' er inderdaad geen kans maakte tegen mensen die elke week aan quizzen lijken deel te nemen en er op voorhand nog voor gaan studeren ook :P

Goed idee van de tombola :idea:

Bedankt voor de flyertip - heb het ondertussen met het bestuur gehad over de posters. Zij vonden zelfgemaakt toch geen geweldig idee, zeker omdat het tegenwoordig wel betaalbaar is om iets te laten maken. En omdat ze blijkbaar  geen vertrouwen hebben in mijn knutseltalenten hahaha. Zij hebben in het verleden deze site gebruikt om posters te drukken. Even kijken nog welke we dan uiteindelijk gebruiken. Bedankt voor het antwoord iig fregat :D