3 updates van windows die niet lukken

Vragen/antwoorden betreffende computer software.

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

15 jun 2018, 13:13

dat kan aan flashplayer liggen
maar evengoed aan bitdefender
of nog iets anders
bitdefender uit zetten helpt niet , in die dingen zit zelfbeschermig in tegen het uitzetten door vuiligheid
en daardoor kan men die zelf ook nooit helemaal uit zetten

als je die gekocht hebt , heb je daar een downloadlink van , en een mail met de activatie sleutel
als men die beiden heeft kan men die zoveel keer uninstallen en installen als men maar wil

kunt altijd proberen alles van adobe te uninstallen , dan comp herstarten en de updgrade te doen via dat tooltje van microsoft

persoonlijk zou ik de bitdefender ook volledig uninstallen en comp herstarten
en dan proberen te upgraden
als je de setup of downloadlink en activatiesleutel hebt

Nouchka
Lid geworden op: 24 feb 2005, 16:32
Locatie: De Pinte

15 jun 2018, 15:47

Heb Adobe flash player en adobe reader verwijderd en na de pc herstart te hebben nogmaals geprobeerd om de update te doen maar zelfde resultaat:' er is iets misgegaan'. Andere dingen van adobe heb ik niet verwijderd want daar staat o.a. mijn adobe photoshop CS3 tussen en die zou ik niet graag kwijt zijn want die staat er op sinds ik die lessen volgde en ik ben hem al eens kwijt geweest en het heeft me toen bloed, zweet en tranen gekost om hem terug te krijgen. Hij is te duur om opnieuw aan te kopen. En die andere dingen van adobe staan al heel lang op mijn pc en hebben nooit voor problemen gezorgd. Ik vermoed dus dat er niets anders opzit dan mijn facturen te gaan zoeken van mijn bitdefender met de activatiecode en deze verwijderen en daarna hopelijk terug kunnen installeren en liefst na een succesvolle update van windows 10 maar ik zie er tegenop.
Windows 10
intel(R)Core(TM)i7-4770CPU@3.40 GHz
Geheugen: Ram 12,0 GB
Type computer 64-bits besturingssysteem

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

15 jun 2018, 16:27

stja
en ik kan je géén garantie geven hoor
want het kan soms héél raar lopen
je kan enkel proberen

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

15 jun 2018, 16:50

Nouchka schreef:als ik de link aanklik die abbs aangeeft in puntje 2 (in deze topic) om de update te doen wordt er wel eerst nagekeken of mijn pc compatibel is en krijg ik de melding dat alles in orde is.......
Als die gedraaid heeft op de versie 1709, dan is er normaal gezien geen enkele reden dat hij niet zou draaien op de versie 1803.
Wanneer deze upgrade-update afbreekt, dan is dat meestal een draaiende applicatie dat in de weg zit en waar de upgrade niet rond kan.
Een programma dat nu geinstalleerd is en niet compatibel is met de volgende versie kan ook. (dit heb ik al enkele keren voorgehad met SEP)

In dergelijke gevallen programma der eerst afzwieren , heropstarten en meteen aan de upgrade beginnen zonder iets anders op te starten.

Nouchka
Lid geworden op: 24 feb 2005, 16:32
Locatie: De Pinte

17 jun 2018, 20:56

Heb vandaag mijn bitdefender volledig verwijderd van mijn pc, de computer terug opgestart, de CCleaner nog eens laten lopen en dan terug de update van windows 10 gedaan, tot 3 x toe, maar steeds opnieuw die melding dat er iets is mis gegaan. Ik heb ook de sofware die ik de laatste tijd geinstalleerd had allemaal verwijderd maar niets helpt; Ik had al Adobe flash player en Adobe reader verwijderd. Mijn vraag: moet ik dit terug zetten of heb ik dat niet nodig ?  Ik denk dat ik best morgen terug contact opneem met de helpdesk van Microsoft, maar wat zij nog kunnen doen vraag ik me af nadat ze vorige dinsdag een hele dag mijn computer vanop afstand hebben overgenomen en het hen toen ook niet gelukt is.Heb nog eens gekeken bij configuratiescherm: Programma's en onderdelen wat er nog allemaal tussen staat van recente data (2018) en dat is het volgende: Backup and sync from google : 1/6/2018, Microsoft OneDrive 2/5/2018, NVIDIA 3D Vision stuurprogr. 388.73 op 14/2/2018, NVIDIA Grafisch stuurprogr. 388.73 op 14/2/2018 en NVIDIA  HD audio stuurprogr 1.3.36.6 op 14/2/2018.  Is er hier iets  bij dat voor problemen kan zorgen en dat ik best verwijder ??? Ik heb ondertussen mijn bitdefender terug kunnen installeren. Maar verder weet ik niet meer wat ik kan doen .Als ik nu echt die update niet kan doen wat rest er mij dan nog? Kan ik die updates gewoon negeren en verder werken op mijn pc zoals vroeger, of moet die update wel gedaan worden ?
Windows 10
intel(R)Core(TM)i7-4770CPU@3.40 GHz
Geheugen: Ram 12,0 GB
Type computer 64-bits besturingssysteem

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

18 jun 2018, 08:30

verplichten kan niemand je hoor
hier staat de levenscyclus : einde
9 april 2019

https://support.microsoft.com/nl-be/hel ... fact-sheet
nu is het zo dat nadien dat systeem niet stopt hoor , je kan der mee verder computeren
alleen zal je dan geen updates meer ontvangen
wat wil zeggen dat de computer gevoeliger zal zijn voor allerhande virussen enz.
nu zo rap zal het geen vaart lopen hoor , als je bv. een goede antivirusscanner hebt staan , en geen risicogedrag hebt , en een up to date browser (bv. firefox) kan je gerust nog een tijd verder computeren
en zolang je bepaalde dingen backupt is der weinig aan de hand


Adobe flash player en Adobe reader
de eerste kan je instaleren zodra je hem nodig hebt

de tweede is geen vereiste als je firefox als browser gebruikt , of als edge op de comp staat
beiden kunnen gebruikt worden om pdf 's te lezen

als een pdf niet wil opengaan , klik je der rechts op en kiest : openen met
en dan pak je edge of firefox

Nouchka
Lid geworden op: 24 feb 2005, 16:32
Locatie: De Pinte

18 jun 2018, 11:10

Mr.Verhaegen, heel hartelijk dank voor de nuttige info. Ik zal nog 1 keer contact opnemen met Microsoft en dan zien we wel. Ik hou u op de hoogte.
Windows 10
intel(R)Core(TM)i7-4770CPU@3.40 GHz
Geheugen: Ram 12,0 GB
Type computer 64-bits besturingssysteem

Nouchka
Lid geworden op: 24 feb 2005, 16:32
Locatie: De Pinte

20 jun 2018, 16:04

Mr.Verhaegen. Heb vandaag terug contact opgenomen met de helpdesk van Microsoft en dit keer heeft een man mijn pc vanop afstand over genomen. Vorige keer was het een mevrouw. Na lang zoeken en proberen en raad inwinnen van collega's kwam hij tot de slotsom dat mijn pc niet compatibel is. Toen ik hem zei dat hij na scannen naar compatibiliteit wel aangeeft dat hij compatibel is zei hij iets van het ramgeheugen enz. is allemaal in orde maar iets met het moederbord zou niet compatibel zijn. Ik verstond het niet goed. Hij had ook geprobeerd in het begin toen hij nog aan het zoeken en proberen was om bitdefender tijdelijk af te zetten, maar dat lukte niet. Hij heeft hem dus ook zoals ik enkele dagen geleden volledig verwijderd maar later wel terug gezet. Om af te sluiten heeft hij dan mijn pc zo ingesteld dat ik gewoon kan blijven verder werken met versie 1709 en daarvoor ook nog updates krijg, maar dat ik geen updates meer krijg voor versie 1803. Nu, wat bitdefender betreft nog een vraagje. Om bitdefender tijdelijk uit te zetten wordt er een wachtwoord gevraagd. Als ik mijn wachtwoord ingeef dat ik gebruik voor bitdefender krijg ik de melding dat dit wachtwoord niet gekend is.  Maar als ik mijn bitdefender volledig verwijder en daarna terug installeer gebruik ik ook dit wachtwoord en erkend hij het wel. Hoe komt dit. Er is toch maar 1 wachtwoord voor bitdefender. Enkel als ik naar de verschillende functies ga en daar iets wil veranderen en dan het wachtwoord moet ingeven lukt dit niet. Het is ook daarom dat die man van Microsoft heel de bitdefender moest verwijderen omdat hij hem eerst wilde uitzetten en mij vroeg om het wachtwoord in te geven maar dit geweigerd werd. Bij andere websites waar je een wachtwoord moet ingeven en dat lukt niet krijg je nog de vraag: 'wachtwoord vergeten' zodat je dit kunt aanklikken en een nieuw kunt aanmaken, maar hier krijg je die mogelijkheid niet . Weet u daar meer over ?  Als ik nu naar 'updates zoeken' ga krijg ik de melding dat alles o.k. is en dat er geen nieuwe updates zijn. Als ik naar updategeschiedenis ga zie ik nog wel 2 foutmeldingen staan, maar niet meer die om te updaten naar versie 1803 wel die voor 2 kwaliteitsupdates.
Windows 10
intel(R)Core(TM)i7-4770CPU@3.40 GHz
Geheugen: Ram 12,0 GB
Type computer 64-bits besturingssysteem

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

20 jun 2018, 17:33

dat van die bitdefender da's andere peper
je betaald die , dus heb je daar ook ondersteuning
ik zou zeggen vraag een e-mail ticket aan aldaar
https://www.bitdefender.nl/support/cont ... (consumer)
en typ daar je vraag in van dat wachtwoord
en zeg ook dat bij instal dat wél goed gaat

ikzelf zou het echt niet weten wat die ......


ik raad je wél aan van in het vervolg dus firefox te gaan gebruiken op uw comp als browser
dan zit je daar toch goed met de updates der van en heb je een betrouwbare browser qua veiligheid
(de meeste vuiligheid komt altijd binnen via de browsers )

Nouchka
Lid geworden op: 24 feb 2005, 16:32
Locatie: De Pinte

21 jun 2018, 11:10

Hallo Mr. Verhaegen. Heb ondertussen ontdekt dat er inderdaad 2 verschillende wachtwoorden zijn voor bitdefender. 1 om in te loggen en een ander om de functies te veranderen. Dus dat is opgelost. Ook was ik overgeschakeld op firefox ongeveer een maand geleden (nadat ik ook die goede raad kreeg van iemand), maar omdat ik die problemen had met mijn updates en u me vertelde dat dit kon komen door aangeschafte software had ik die vorige week terug verwijderd in het gedacht dat het misschien door die installatie kwam dat ik problemen had met mijn updates. Toen dat niet de boosdoener bleek te zijn heb ik hem terug geïnstalleerd en heb hem nu als standaard browser ingesteld.  Ben ik dan ook beter om Thunderbird als mailprogramma te gebruiken of is dit niet noodzakelijk ?
Windows 10
intel(R)Core(TM)i7-4770CPU@3.40 GHz
Geheugen: Ram 12,0 GB
Type computer 64-bits besturingssysteem

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

21 jun 2018, 11:45

voor een mailprogramma is dat iets minder belangrijk
ik weet niet welk je nu gebruikt
maar als dat bv. de ingebouwde van microsoft is , dan heb je wél een punt want die wordt dan ook niet meer bijgewerkt
dan zou je inderdaad kunnen overschakelen naar thunderbird , dan blijf je daar wél up to date mee net als de browser up to date blijft

Nouchka
Lid geworden op: 24 feb 2005, 16:32
Locatie: De Pinte

21 jun 2018, 12:56

momenteel gebruik ik het mailprogramma van microsoft outlook 2016 . Dus best overschakelen naar Thunderbird ?
Windows 10
intel(R)Core(TM)i7-4770CPU@3.40 GHz
Geheugen: Ram 12,0 GB
Type computer 64-bits besturingssysteem

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

21 jun 2018, 13:39

je gebruikt die van office dus
normaal gezien (navenant hoe die gast dat geregeld heeft natuurlijk)
zul je daar nog wél de updates voor ontvangen , dus géén probleem mee hebben normaal
dus dat zal je even  in het oog moeten houden
zolang die zijn updates krijgt

Nouchka
Lid geworden op: 24 feb 2005, 16:32
Locatie: De Pinte

21 jun 2018, 16:11

ze hebben mij van microsoft toch beloofd dat ik gewoon nog updates blijf ontvangen. Alleen die versie 1803 heeft hij uit gezet. Dus ik hoop ook dat dit klopt. Momenteel is de laptop van mijn man de grote update aan het doen naar versie 1803. Ik hoop dat het hier lukt en ook geen problemen geeft. De laptop is wat jonger dan mijn vaste pc.
Windows 10
intel(R)Core(TM)i7-4770CPU@3.40 GHz
Geheugen: Ram 12,0 GB
Type computer 64-bits besturingssysteem

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

21 jun 2018, 17:38

hou het gewoon een beetje in het hoofd op de achtergrond (updates windows en office )
dan zien we wél