Cataract ingreep

Hier is de plaats voor discussie en vragen over fysische ziekten of aandoeningen
MaLoReg

24 jun 2018, 09:24

Eigenlijk ben ik ten einde raad. Op 7 Mei 2017 liet ik een cataract ingreep doen. Waarom ik dat liet doen is me nog altijd een vraagteken want alhoewel 1 oog bijziend en ander oog verziend moest ik nooit een bril dragen en mijn zicht was prima-maar.......na 3 opéénvolgende jaren geweigerd te hebben en door invloed van al de positieve berichten liet ik het toch maar doen.
Direct na de ingreep van 7/5/2017 wist ik al dat het fout zat dus 4 maal terug geweest naar die clinic waar ze bleven beweren dat alles prima was doch de laatste maal zeiden ze (om van mijn gezeur af te zijn denk ik) dan moet ge maar een bril dragen en alle dagen 2x druppelen. Deze onzin pikte ik niet want waarom zou ik nu plots wél een bril moeten dragen en druppelen is moeilijk omdat ik mascara gebruik.
Dus ten einde raad een afspraak gemaakt met een aanbevolen specialst. Die afspraak moest ik 8 maanden op voorhand vastleggen. Eindelijk was het zover.
Deze flamboyante man zei me: "ik behandel je niet omdat je voordien ergens anders de ingreep hebt laten doen maar ik zal eens kijken". Die man heeft geduwd en getrokken en wat nog allemaal (op het ooglid) en heeft mij goed pijn gedaan. Resultaat: nog erger dan voordien. Het gevoel dat er altijd 'iets' voor mijn pupil zit, ik wil dat er uit vagen maar dat gaat niet. Spreek nu over linkeroog maar ook het rechter is niet helemaal ok.
Iemand stelde per PB voor een kliniek ergens ver buiten Antwerpen te raadplegen maar zonder vervoer is dat niet doenbaar.
Zou ik toch nog een oplossing kunnen vinden zonder allerlei tirlanteintjes die mijn ogen nog slechter maken?
Dank voor doenbare suggesties en liefst in/rond Antwerpen 2000.