thunderbird

Vragen/antwoorden betreffende e-mail.

kenhetniet
Lid geworden op: 31 jan 2005, 21:21
Locatie: Antwerpen

25 jun 2018, 14:33

Toen ik Windows live mail gebruikte kon ik via de berichtregels bepaalde afzenders rechtstreeks van de server laten verwijderen of automatisch laten verplaatsen naar een map bv.  "concepten"
Ik had zo'n 30 afzenders - meestal reclame of aanbiedingen -die ik in die berichtregels  had geplaatst en waarvan ik daarna geen mails meer in " postvak in"  binnen kreeg
Nu vind ik dit niet in Thunderbird
Hoe kan ik hier zo'n berichtregels instellen voor de ongewenste afzenders zodat die van de server automatisch worden verwijderd en niet meer in "postvak in  "  terecht kunnen komen of  automatisch naar de map "concepten"  kunnen worden verplaatst ?
ik hoop dat die mogelijkheden  (keuze server of concepten) in thunderbird ook kunnen worden ingesteld.
Windows 11 home - - 8Gb DDR4 - 64 bits systeem- iintel(r)core ( tm) i5-10400 512 GB
intel(r) optane H10
windows defender - - malwarebytes

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

26 jun 2018, 12:52

--Info over het gebruik van TB:
https://www.seniorennet.be/forum/viewto ... hunderbird

--Er is een groot verschil tussen NIEUWSBRIEVEN en SPAM.
Iedere nieuwsbrief biedt meestal onderaan de mogelijkheid tot uitschrijven, spam kent dat niet natuurlijk.

--Hoe je ongewenste mails kan behandelen in TB leer je bv ook op sennet.

Klik op Zoeken

Afbeelding

Vul in:

Afbeelding

Overloop de resultaten en klik:

Afbeelding

https://www.seniorennet.be/forum/viewto ... rd&start=0



Lukt het?
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

kenhetniet
Lid geworden op: 31 jan 2005, 21:21
Locatie: Antwerpen

26 jun 2018, 15:53

ten eerste -- pcekspeer--  bedankt voor je hint om een item te zoeken in Seniorennet.
dat wist en kende ik nog niet - nu wel natuurlijk
En ja - bedankt voor de uitgebreide uitleg over Thunderbird- 
in feite niet zo moeilijk om een niet gewenste afzender te blokkeren mits je uitgelegd wordt hoe het te fixen.
Voor mij opgelost En dank je.
t' is me gelukt er al een viertal automatisch te laten verwijderen - en eentje te laten verplaatsen naar de map concepten. Via rechtsklik op de afzender -email en dan via de berichtenfilter.
Windows 11 home - - 8Gb DDR4 - 64 bits systeem- iintel(r)core ( tm) i5-10400 512 GB
intel(r) optane H10
windows defender - - malwarebytes