Is dit een munt?

Vragen/antwoorden betreffende overige vragen, die niet passen in bovenstaande forums.

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

24 jun 2018, 19:41

Afbeelding

Afbeelding

Dit is in een soort klei gemaakt heb er zo een paar, ooit jaren terug op een reis in het oosten gekregen !
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)

*Joy*
Lid geworden op: 24 feb 2014, 13:38
Locatie: Aan zee

24 jun 2018, 20:20

Wouw....rijker dan je bent Lowie 🤗
Zal wel wat waard zijn.
Vraagje voor Stafke Coppens.

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

24 jun 2018, 22:42

denlowie schreef: Dit is in een soort klei gemaakt heb er zo een paar, ooit jaren terug op een reis in het oosten gekregen !
In de tijd van de romeinen waren de munten al in metaal.....zou weinig waarschijnlijk zijn dat er tientallen eeuwen nadien munten in klei zouden gemaakt zijn.

is het soms niet een of andere "zuigtablet" dat op het eerste zicht een uitzicht van klei zou kunnen hebben ?

Paca
Lid geworden op: 28 sep 2006, 01:58
Locatie: Suzhou

24 jun 2018, 23:57

Zijt ge zeker dat de munt/penning in klei is?
't Is maar dat de foto me doet denken aan antieke koperen of bronzen munten die een dikke patina laag hebben (niet verwijderen!). Alhoewel ik wel wat antieke (Romeinse) munten heb durf ik over de uwe geen uitspraak doen.
Het schijnt me te religieus getint om een munt te zijn, Maria met Jezus en een paar engelen ... "toeristenantiek"? Just my 2 cents.

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

25 jun 2018, 10:06

Heb het eens aan mijn vrouw gevraag ze komen uit turkije , 1980 dan was daar nog geen tourisme, en ze komen van kinderen die rond een amphie theater liepen, geen huis in km te zien !

Zal ze ne keer ne nacht in water laten liggen er is veel aarde rond.
en eens van de beste een foto maken.
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)

Paca
Lid geworden op: 28 sep 2006, 01:58
Locatie: Suzhou

25 jun 2018, 23:58

denlowie schreef:Heb het eens aan mijn vrouw gevraag ze komen uit turkije , 1980 dan was daar nog geen tourisme, en ze komen van kinderen die rond een amphie theater liepen, geen huis in km te zien !

Zal ze ne keer ne nacht in water laten liggen er is veel aarde rond.
en eens van de beste een foto maken.
Lowie, gebruik enkel water a.u.b. en een oude tandenborstel of nagelborsteltje. De "vuiligheid" kan zeer fel vastzitten. Indien dit zo is maakt dit in feite deel uit van de patina en elke, zichzelf respecterende verzamelaar, zou u vervloeken als je deze beschadigt.
Ik hoop dat je te weten komt wat uw stukken werkelijk zijn ... enig idee waar dit amfiteater was/is in Turkije?

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

26 jun 2018, 11:17

Paca schreef: ... enig idee waar dit amfiteater was/is in Turkije?
Het was op een reis naar Marmaris en ik denk rond Pamukkale de krijt rotsen toen mocht je er nog op !

Het Amphitheatre was daar in de ronde !
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)

Paca
Lid geworden op: 28 sep 2006, 01:58
Locatie: Suzhou

26 jun 2018, 23:43

Ik beloof niets Lowie maar ga een Noorse vriend contacteren die zoveel meer weet over antieke munten als ikzelf.
Wie weet hoe een koe een haas kan vangen? :wink: