infrax

Vragen/antwoorden betreffende wonen en zorg.

janjanssen
Lid geworden op: 13 aug 2017, 11:27

30 jun 2018, 14:39

ik heb mijn huis verkocht 
moet ik alles laten afsluiten  of niet

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

01 jul 2018, 11:09

Men moet in alle geval zorgen dat er een eindafsluiting en afrekening gebeurt voor degene die het pand verlaat. Vanaf de moment dat hij het pand in gebruik neemt , heeft de nieuwe eigenaar/bewoner het recht een andere leverancier te nemen.
Gouden regel voor de uitgaande eigenaar of huurder is om niet over te gaan tot afsluiting van de nutsvoorzieningen. Dit leidt immers tot belangrijke kosten van afsluiting en vervolgens heraansluiting.Bedoeling is dat de bestaande nutsvoorzieningen worden overgedragen van de oude eigenaar of huurder naar de nieuwe eigenaar of huurder. De leveranciers van gas, elektriciteit, water en kabeldistributie beschikken hiervoor over specifieke documenten, zogenaamde overdrachtformulieren. Op het moment dat de nieuwe eigenaar of huurder in het bezit wordt gesteld van de woning, moeten deze formulieren samen met de oude eigenaar of huurder ingevuld en ondertekend worden. De tellerstanden voor gas, elektriciteit en water moeten in aanwezigheid van de oude en nieuwe bewoner worden afgelezen en ingevuld worden op de formulieren.De nieuwe eigenaar of huurder heeft vanzelfsprekend de keuze om vervolgens in zee te gaan met een leverancier naar keuze.

hovel
Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
Locatie: Spanje

01 jul 2018, 15:48

Hier vind je informatie over wat je moet doen wanneer je gaat verhuizen (website Infrax).
bvb voor elektriciteit en gas bij overname van de woning samen met de nieuwe eigenaar een Energieovernamedocument invullen.

Voor de water aansluiting kan je iets gelijkaardigs doen: document OVERNAME WATERLEVERING. Hiervoor best contact nemen met uw waterleverancier of op diens website gaan kijken.

suc6