' s Nachts uit bed.

Hier is de plaats voor discussie en vragen over fysische ziekten of aandoeningen

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

05 jul 2018, 20:55

Ik hoor van sommige van mijn kennissen dat door het vele drinken met dit hete zomerweer, ze meer uit bed moeten om een plasje te doen en daar raakt de slaap wel door verstoord.
Bestaat er een pilletje dat je bv. in de latere avond kan slikken om de plas wat beter op te houden tot
's morgens  ?
Dank bij voorbaat.

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

06 jul 2018, 07:14

Reini; Zou zo maar niet direkt naar een pilletje grijpen ,zonder een huisarts te raadplegen. ( als je buiten deze warme periode daar geen last van hebt weet je dat de reden is het veelvuldig drinken en dat moet je zeker doen bij dit warme weer)
          Probeer voor het slapen gaan zo weinig mogelijk te drinken , logisch als je nog enkele glazen drinkt voor het slapen gaan dat je die nacht wel zal moeten plassen.
Ophouden is zeker al uit den boze ,want urine verwijdert de afvalstoffen uit je lichaam alwat je kan veroorzaken zijn infecties.
Geraakt je slaap verstoord ,dan kan een dutje in de namiddag in de lommer wonderen doen :)

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

06 jul 2018, 10:03

Dank u Wardje, ik geef het door. 
Ik kan nog perfect 3 glazen thee op en die bezorgen me geen last tot 's morgens. 
Maar voor velen zal minder drinken tijdens de avond mogelijk de beste oplossing zijn. Bedankt.

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

08 jul 2018, 01:11

Pilletjes of andere dingen om 's nachts niet te moeten gaan plassen: niet doen.

Ik heb twee keer nierstenen laten verwijderen.
De doc zei: ge moet 's avonds voor het slapen gaan water drinken, zodat ge 's nachts minstens een keer moet opstaan om te gaan plassen.
Dit omdat 's nachts de urine bijna stilstaat in je nieren en blaas. En dat is hét moment waarop nierstenen zich gaan vormen en aangroeien.
Ondank is 's werelds loon