2 stap verificatie procedure

Vragen/antwoorden betreffende e-mail.

duynvogel
Lid geworden op: 15 apr 2005, 20:29
Locatie: laarne

08 jul 2018, 11:30

sinds eind mei zijn de toegangsvoorwaarden tot meerdere websites strenger geworden door een 2 stap verificatie procedure.
ik gebruik daarvoor Google Authenticator, die me op mijn laptop een code oplevert. Die moet dan in de gepaste app op mijn smartphoon ingevoerd worden. Maar dat ding vraagt me geen CODE wel een SLEUTEL (????)
[b]weet iemand onder jullie wat een SLEUTEL is en hoe hem bekomen?

[/b]het gaat om de "geblokkeerde" toegang tot een boekhoudprogramma en voor 20 juli moet er de BTW aangifte mee gebeuren (dus lichte paniek)

alle hulp is welkom en dank bij voorbaat
duynvogel
Laptop : hp - 8GB - 64 bits - Windows 10 Home - Microsoft Office 365 - Microsoft Edge -

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

08 jul 2018, 11:45

code of sleutel is maar hoe men het benoemd , is hetzelfde eigenlijk
maar der zijn dingen alwaar die twee stappen authentificatie niet toestaan wordt ook hoor !
bv. scholen en nog andere instanties
waarschijnlijk die overheidsinstantie ook niet misschien

duynvogel
Lid geworden op: 15 apr 2005, 20:29
Locatie: laarne

08 jul 2018, 12:05

mr Verhaegen,
dat internet boekhoud programma is van een [b]privé firma, [/b]die zelf die bijkomende beveiliging heeft geplaatst.

en wanneer ik de op mijn laptop gegenereerde "code" (getal van 6 cijfers) wil invoeren in mijn smartphone waar enkel een zone "sleutel" staat zegt hij mij dat het verkeerd is....

bij contact met hen sturen ze enkel standaard websites over het probleem, waar je uiteindelijk niets aan hebt.

zal onze boekhouder vragen eens te proberen hen telefonisch vast te krijgen

alvast dank
Laptop : hp - 8GB - 64 bits - Windows 10 Home - Microsoft Office 365 - Microsoft Edge -