andere fietsgps kopen

Samen van het leven en van sport genieten, dat is Sportelen. Ben je de vijftig voorbij en heb je geen zin meer om elke week door weer en wind te gaan sporten?

Rolle99
Lid geworden op: 10 feb 2008, 08:51
Locatie: Leopoldsburg

09 jul 2018, 08:40

Mijn vrouw en ikzelf hebben momenteel eenGarmin Dakota 20.Deze heeft echter enkele nadelen: het reflecterendescherm en de slechte zichtbaarheid van de route/track omwille van de kleur
(magenta). Deze kleur is niet aanpasbaar.Ook vinden we het scherm te klein. Wie kan mij, bij voorkeur op basis vanervaring, een fietsgps aanbevelen die deze nadelen niet heeft. Bijkomend vraagje: is mijn huidig kaartmateriaal(kaartbestanden) bruikbaar op andere merken van fietsgps?

Alvast dank voor jullie reacties.
Enjoy.
Win 7 64 bit//RAM 8 GB// SSD 250 GB + 2 schijven van 2 TB//IE 11 + Google chrome//Anti virus Avast pro//MBAM//CCleaner//

rudallen
Lid geworden op: 10 feb 2009, 18:55
Locatie: Sint-Niklaas

14 aug 2018, 09:10

Kaarten van Garmin op andere merken? Ik denk het niet. Zelf heb ik 2 Garmin automotive gps, het gedoe met serienummer, Eenheid-id, map ontgrendelcode, Productcode/Couponcode.
Voor het fietsen heb ik eens een goedkope Teasi One2 150 €  fiets/wandel-gps aangeschaft, is tegenwoordig Teasi One3, met BlueTooth. Doet goed zijn werk.
Werkt met gpx bestanden die je vanaf je pc kopieert naar de Teasi, ofwel via hun eigen programma (Tahuna) synkroniseert.
Zelf een route maken kan via de gps zelf of via Tahuna, of via andere navigatie software (wel opslaan in .gpx).
Gratis kaarten van ganse wereld, (ik denk OpenStreetMaps)
Google even "teasi one 3 extend test" dan vind je meer uitleg.
https://www.teasi.eu/en/gps-devices/#anchor3385
Windows 8.1 Pro, Intel Core i5-2320 3,0 GHz 64 bit, 4 GB Ram, NVidia GeForce GTX 550 Ti, HD 2,0 TB

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

14 aug 2018, 19:49

Garmin fietskaarten zijn duur en niet altijd volledig,
Ik gebruik al jaren op mijn garmin oregon 600 open fiets map.
Alles staat daarop zelfs ook de knoop punten.Dit is gratis, werkt met Basecamp tot versie 4.6.2 dus basecamp niet updaten of terug gaan naar de versie 4.6.2
http://www.openfietsmap.nl/downloads/bnl_full 
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol: