MIE

Vragen/antwoorden betreffende gezond leven en/of uw gezondheid

angel22
Lid geworden op: 10 jun 2012, 12:54

08 jul 2018, 18:26

Het valt mij op dat ik na het eten van mie telkens vermoeid ben. 
Zijn er nog mensen die dat ervaren. 
fijne dag verder

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

08 jul 2018, 21:08

angel2;

Mie is koolhydraatrijk voedsel , het kost je lichaam te veel energie om je suikerspiegel op peil te houden en dat zorgt voor vermoeidheid.
Als je pasta vervangt door volkoren pasta zal je dat niet ervaren.
Het komt hier op neer als je gegeten hebt, moet je lichaam het voedsel gaan verteren. Dat kost heel veel energie, daardoor gaat veel van je energie en bloed (of zuurstof uit het bloed ) naar je maag toe, om het te helpen met die zware taak. Voor de rest van je lichaam is dan even weinig energie over.
Zou me daar geen zorgen over maken , een uiltje knappen en dat is zo weer over. :)

angel22
Lid geworden op: 10 jun 2012, 12:54

08 jul 2018, 21:11

Dag Wardje, 

Hartelijk dank voor uw informatie. 

Ik had ook al naar de koolhydraten gekeken en inderdaad, bijna 87.

Groetjes angel 
fijne dag verder

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

09 jul 2018, 09:18

angel22 schreef:Dag Wardje, 

Hartelijk dank voor uw informatie. 

Ik had ook al naar de koolhydraten gekeken en inderdaad, bijna 87.

Groetjes angel 

Rijst en pasta hebben de meeste koolhydraten. Bij pasta nog een pak meer, is normaal ook vermits dit reeds een bewerkt product is en hoofdzakelijk uit bloem bestaat.  Rijst, quinoa en aanverwanten liggen allemaal vrij hoog in koolhydraten.
Het zijn enkel de aardappelen die laag in koolhydraten zitten en die voor de minste last zorgen. Ook met de calorieën zit je hier goed want dat is ook het laagste van allemaal tov pasta en rijst en aanverwanten.
Daarom ook dat bij ons in de kliniek voor diabeten aardappelen dagelijks wordt aangeraden (in beperkte mate, hier bij ons 350 gr p/portie maar daar kom ik nog niet aan) en rijst en pasta liefst maar één keertje in de week. 
Dus angel Mie is ook een pasta soort die bewerkt is.  En zoals Wardje zegt wordt volkorenpasta eerder aanbevolen dan gewone. Ik moet zeggen dat ik qua suikerspiegel betere resultaten haal met speltpasta en brood.
Probeer het eens uit en zie wat het resultaat is met aardappelen, het zou je kunnen helpen.

angel22
Lid geworden op: 10 jun 2012, 12:54

09 jul 2018, 09:39

Goedemorgen Primavera, 

Hartelijk dank voor uw informatie. 

Ik moet uitzien wat ik zoal eet want ik zit met gluten, histamine - en lactoseintolerantie. 

En ik verteer ook nogal moeilijk. 

Nogmaals bedankt en nog een fijne dag verder, 

Groetjes angel 
fijne dag verder

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

09 jul 2018, 09:42

angel22 schreef:Goedemorgen Primavera, 

Hartelijk dank voor uw informatie. 

Ik moet uitzien wat ik zoal eet want ik zit met gluten, histamine - en lactoseintolerantie. 

En ik verteer ook nogal moeilijk. 

Nogmaals bedankt en nog een fijne dag verder, 

Groetjes angel 
wel daarom dat aardappelen in veel gevallen het aangewezen voedingsproduct is dat voor de minste  bijwerkingen zorgt. Puur product dus.
Experimenteer naar hartelust zou ik zeggen!  :D

angel22
Lid geworden op: 10 jun 2012, 12:54

09 jul 2018, 10:25

:D
fijne dag verder