Al lang geen updates voor WIN7 ??

Vragen/antwoorden betreffende computer software.

syrietje
Lid geworden op: 04 okt 2007, 21:08

07 jul 2018, 17:06

Ik heb me al te pletter gezocht voor een oplossing om mijn updates terug te laten werken. Ik las ergens dat het niet meer automatisch gaat. Begrijp er weinig van. Ik had ergens een engelstalige oplossing gezien die stap voor stap uitlegde wat je moest doen (datum resetten ???) maar ben deze link kwijtgespeeld en vind hem niet terug. Kan mij misschien iemand in de nederlandse uitleggen wat ik moet doen aub ?
ASUS K75VM-T2118V-BE, laptop, Intel Core i7 - 36100M, 2.3GHz, Memory 8GB, HDD 750GB, IE11 WIN7 Premium

ovl
Lid geworden op: 12 okt 2002, 23:03
Locatie: schelle

07 jul 2018, 17:14

Wees aandachtig, verwijder de e-mailadressen indien je een mail doorstuurt.
Gebruik "BCC" in plaats van "Aan" wanneer je een mail verstuurt aan meerdere personen
Zeg neen aan Spammers.

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

07 jul 2018, 17:28

Ze hebben bij de laatste update op 2 december 2017 een bestand gestoken waardoor je geen updates meer kunt krijgen voor windows 7.
Maar we zouden geen Belg zijn als we dat niet konden omzeilen.
Dus stel uw datum op 1 december 2017 en laat hem zoeken naar updates, hij zal ze installeren en dan plaats je de datum weer zoals het moet.
De eerste keer had ik 26 updates en nu af en toe ,zo ben je weerop weg tot 2020.
Succes! :D

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

07 jul 2018, 20:08

syrietje,

download Windows update probleem oplosser op onderstaande link
https://support.microsoft.com/nl-be/hel ... bleshooter
Wel die voor Windows 7 en 8 downloaden.

Er worden nog altijd automatisch updates aangeboden voor Windows 7.
Afbeelding

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

syrietje
Lid geworden op: 04 okt 2007, 21:08

08 jul 2018, 07:57

OVL : bedankt voor de info.
Wardje : ik heb dus de klok op datum 1.12.2017 gezet en dan naar updates laten zoeken, nadien gekeken naar de geïnstalleerde updates, en de recenste datum is 29.11.2017, dus ik veronderstel dat er niets is bijgekomen, hetgeen in feite niet mogelijk is. Toch bedankt voor uw reactie.
Sonny : die link had ik ook al geprobeerd, maar ik krijg absoluut geen updates voor Windows7 te zien. Maar ook bedankt voor uw reactie.
ASUS K75VM-T2118V-BE, laptop, Intel Core i7 - 36100M, 2.3GHz, Memory 8GB, HDD 750GB, IE11 WIN7 Premium

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

08 jul 2018, 11:45

syrietje;

Als je denkt dat er geen update's zijn bijgekomen;
probeer dit eens (heb het uitgeprobeerd op een oude laptop met W7)
Een andere manier om dit probleem tijdelijk op te lossen is het uitvinken van de optie "Give me updates for Microsoft products and check for new optional Microsoft software when I update Windows" of "Updates voor Microsoft-producten ontvangen, en zoeken naar nieuwe optionele Microsoft-software beschikbaar is tijdens het uitvoeren van een update van Windows." Hierdoor wordt Windows Update in elk geval weer uitgevoerd en kunnen updates (en de toekomstige patch voor dit probleem) alsnog worden binnengehaald.

Deze instelling kan gevonden worden door het configuratiescherm te openen, te klikken op "Systeem en beveiliging" > Windows Update > Instellingen wijzigen.
Dus onder belangrijke updates
                   aanbevolen updates
                   Wie kan updates installeren?
                   Microsoft Update
                     Hier vinkje verwijderen !!!  
                 Software  meldingen
En dan terug na het uitvinken laten zoeken naar nieuwe updates en laten installeren (vinkje bij updates automatisch installeren aangevinkt laten.
Hoop dat je uitleg begrijpt :wink:

syrietje
Lid geworden op: 04 okt 2007, 21:08

08 jul 2018, 12:14

Wardje, het is toch in orde gekomen. Toen ik daarstraks rond 11u mijn pc wou afsluiten, kreeg ik bericht dat ik niet mocht afsluiten want dat er updates zouden worden gedownload. En ja, de wonderen zijn de wereld niet uit : de 8 updates zijn gedownload.
Sorry dus voor het vorige bericht. Maar toen kon ik nergens zien dat dit bericht zou komen, was een hele tijd nadien.
Nogmaals bedankt dus. 
ASUS K75VM-T2118V-BE, laptop, Intel Core i7 - 36100M, 2.3GHz, Memory 8GB, HDD 750GB, IE11 WIN7 Premium

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

09 jul 2018, 12:39

wardje schreef:Ze hebben bij de laatste update op 2 december 2017 een bestand gestoken waardoor je geen updates meer kunt krijgen voor windows 7.
Waar haal je dat?
Win7 wordt nog steeds en zonder onderbreking bijgewerkt.

Wel was er tijdelijk, sinds 11 juni, een gebrek aan updates voor Defender in Win7.
https://www.askwoody.com/2018/born-wind ... g-updates/

Win heeft dat zeer onlangs weten op te lossen, mogelijk had het te maken met een overtal aan updates... Win zelf echter laat niets horen...
https://www.askwoody.com/2018/windows-d ... ing-again/

Wat ook kan sinds maart dit jaar, dat Win geen updates meer uitrolt naar pc's die geen antivirussoftware gebruiken. Gevolg vd problemen destijds met Meltdown en Spectre (en Intel).
https://www.howtogeek.com/338801/how-to ... d-spectre/

:wink:
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/