De media vandaag

Hier is plaats voor discussie over onderwerpen over de media.
De camera is de eenoog die koning is in het land van de media (Brigitte Raskin - 1947)

Iemand Anders
Lid geworden op: 16 mar 2014, 18:48
Locatie: Ieveranst Anders (Prov. Midden Brabant, VL.)

15 jul 2018, 19:14

Degenkolb legt twee Belgen in de luren na helse tocht over de kasseien


https://sporza.be/nl/matches/wielrennen ... /etappe-9/
A; My dog has no nose.
B: How does it smell?
A: Terrible!

sibarita
Lid geworden op: 29 nov 2004, 22:44

29 jul 2018, 22:44

Op de vrt  kennen ze alleen belzen !

Ik  hoorde deze week tijdens de ronde over de taaie  BASK Izagire , de WELSHMAN Geraint Thomas , over Catalanen , een Sardijn  etc , maar VLAAMSE  renners .......  die zijn allemaal belzen. 
De vrt ambtenaren zullen Vlaanderen  niet  promoten in het  buitenland.

Op  het  podium stond Geraint Thomas met de vlag van Wales  !!  Welke Vlaamse renner zou dit doen   ??


https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180729_03638121


:D
Laatst gewijzigd door sibarita op 06 aug 2018, 21:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

30 jul 2018, 04:22

sibarita schreef: De vrt ambtenaren zullen Vlaanderen  niet  promoten in het  buitenland.
Inderdaad, ze hebben hun naam wel veranderd naar VRT, maar in hart en nieren voelen ze zich ze nog steeds BRT.
Ondank is 's werelds loon

sibarita
Lid geworden op: 29 nov 2004, 22:44

06 aug 2018, 22:26

maior domus schreef:Inderdaad, ze hebben hun naam wel veranderd naar VRT, maar in hart en nieren voelen ze zich ze nog steeds BRT.
Het voorbije seizoen van iedereen beroemd was er een goed  onderwerp  , iemand die  dwars door Amerika reed met de fiets een knalprestatie van meer dan  6000 km,  goed in beeld  gebracht en boeiende  onderwerpen.

Maar als VRT  medewerker reed  hij  met de tricolore !! trui , en als VRT reporter vertelde hij dat hij een reportage  maakte voor de " belgian television " :evil:
En zeggen dat er  ook fietstruitjes te  koop zijn  met de  leeuwenvlag  !

Idem voor Jeroen Meus  verleden vrijdag  met zijn programma  uit Malaga  , ook hij maakte een programma voor de "televisión belga " :evil:

Hij vond  het Spaans  een  mooie taal en eens  op  pensioen wilt  hij de taal  leren ! Fijn zo  !

Les  1 : de  meest  internationaal bekende spaanse woorden zijn :  mañana -  siësta  - tapas  en FLAMENCO

FLAMENCO : VLAMING - in de dierkunde : flamingo en dan natuurlijk de spaanse dans en  muziekstijl !
Als  bijvoeglijk naamwoord : VLAAMS  - stoer  - brutaal ( volverse flamenco  = de stoere  bink uithangen)

FLANDES : VLAANDEREN, met  uitdrukkingen als  : estamos aqui o en Flandes ?  :waar zit  je met  je gedachten ? of  ook nog  :P poner  una pica en Flandes  : iets  mooi voor elkaar  krijgen  !

Sibarita is Spaans voor levensgenieter !

:D

Vlaanderen  heeft een eigen  minister-president  , een eigen regering en eigen  parlement  , maar des al nietemin , maar evenwel nochtans (Vader Cats) blijven we  belgen voor de vrt /vtm ! :evil:
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850

Phoebe
Lid geworden op: 16 mar 2003, 01:30
Locatie: In ons mooie Vlaanderen

07 aug 2018, 10:15

Inderdaad , het is zielig  en degoutant  tegelijk om vast te stellen hoe de zogenaamde (V)RT krampachtig bij elke gelegenheid het kunstmatige  'La Belgique' naar voor schuift en Vlaanderen negeert .. méér nog , de Vlaamse identiteit en al wie ze zou willen tonen of beklemtonen  worden op een ietwat neerbuigende manier behandeld  , als minderwaardig en te laken  gegeven .
Overal  in de wereld mag men fier zijn op zijn afkomst , zijn 'thuis', zijn taal en mag en kan en wil men dat tonen ! . Hier in  Vlaanderen mag dat niet .

Hier dringt men ons liever de gekunstelde vorm op . Alhoewel ,  Belg zijn, wat betekent dat eigenlijk ? !  Spreken wij Belgisch ?  Zijn de 'Belgen' an sich een verbonden volk  ?
Als Clijsters en Henin tegen elkaar speelden  , voor wie supporterde men dan ? Voor de Walin ?   Als Philippe Gilbert en Van Avermaet elkaar bekampen is de Waal (eigenlijk is Ph.Gilbert Monegask, want hij woont daar en betaalt hier geen belastingen meer) dan je favoriet ? 

Maar neen ,  voor (V)RT heeft  er een Belg ! gewonnen.   In mijn ogen betekent dat :  Een onzijdige  , een 'het'   ...
In de Stille Oceaan kan men elkander goed verstaan ....

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

07 aug 2018, 10:58

Phoebe schreef:Maar neen ,  voor (V)RT heeft  er een Belg ! gewonnen.   In mijn ogen betekent dat :  Een onzijdige  , een 'het'   ...
Kijk eens wat er op je identiteitskaart staat bij "nationaliteit", ook bij Philippe Gilbert. :)

Phoebe
Lid geworden op: 16 mar 2003, 01:30
Locatie: In ons mooie Vlaanderen

07 aug 2018, 11:57

Just , MichelN ,    vooralsnog zéér handig ,  administratief . :D
Voor de rest voel ik me zo Belgisch als Philippe Gilbert,  die getrouwd is en woont en fietsen verkoopt in Monaco .
Vlaamse , dat ben ik en  zo voel ik me ook en wanneer ik een Vlaming zie winnen ergens , dan denk ik  :  ha , één van ons en dan vind ik dat jammer en zielig dat de media dat louter op administratieve wijze benadert. :wink:
In de Stille Oceaan kan men elkander goed verstaan ....

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

07 aug 2018, 14:02

Zeer juist Phoebe,
Vlaanderen leeft in het hart van de mensen,
Belgique / België enkel in het hoofd.

Kijk maar naar wat MichelN zegt.
Zoals je opmerkt, speelt hij de louter administratieve kaart.
Ondank is 's werelds loon

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

07 aug 2018, 15:19

Phoebe schreef:één van ons en dan vind ik dat jammer en zielig dat de media dat louter op administratieve wijze benadert.
Alsof een waal nooit iets wint, of een limburger of een luxemburger, of voerenaar of...
Speciaal ras die vlamingen?
Stijgen zelfs uit boven België?
Zijn eerst vlaming en dan pas belg, maar wonen wel in den belgiek?

Vlamingen/walen zijn verstomd dat ze zoveel regeringen met belastinggeld onderhouden, maar toch klagen als dat pakken geld kost...

Wordt aangeleerd in de kleuterklassen binnenkort, maar nu al klaargezet (2008) door een prof., Hendrik Vuye, aan de univ in Hasselt:
`Belgie telt negen parlementen, acht regeringen, drie hoogste rechtscolleges, slechts één Koning, maar toch twee Koninginnen.
We hebben tien provincies, maar toch elf gouverneurs. Nergens ter wereld zijn er meer instellingen per vierkante meter`.
https://www.nrc.nl/nieuws/2008/12/22/ho ... e-a1481648
56 ministers en 68 ministerposten
http://www.unionbelge.be/?p=10229
Is dat alles? Ben je gek.
Daarnaast hebben we ook nog provincies met de bijhorende gouverneurs , deputaties en provincieraden. een pak gemeenten uitgerust met gulzige burgemeesters, dito gemeentebesturen en gemeenteraden, politieraden, en dan nog een ellenlange onoverzichtelijke loonlijst aangevuld met beloningslijsten en meer van dat leuks....
Nog gezwegen van de tonnen subsidies die jaarlijks geschonken worden aan bekenden bij de multinationals, grote & middelgrote bedrijven, zelfstandigen, starters, uitgeblusten, enz...
En niet vergeten meer dan een uitgebreid leger aan ambtenaren die moeten gepamperd want zij helpen dit alles uit te bouwen en recht te houden...en ook zichzelf niet vergeten hierbij...
Het leger dat al die instituten en heilige en minder heilige huisjes en partijtjes moet beschermen tegen een mogelijke volkswoede...
En reken maar dat die gastjes en hun speelgoed iets kosten...
Tuurlijk de EU-parlementen kosten niets, die werken zelf voor hun centjes?

Wat dat alles samen kost?
Niemand durft daar, zelfs niet bij benadering een bedrag op kleven...
Jawel, bij de belastingen weten ze dat, maar die lossen wijselijk niets meer dan...wat boertjes...

Eén regering is niet genoeg voor dit handdoekgroot ministaatje...dat ook nog een koningshuis met aangelanden+aanhorigheden+aangetrouwden te onderhouden heeft...en klerikale gewijde handenophouders, en....verzin het maar...

En dan maar weeklagen als ze in Frankrijk, Nederland, Italië, Duitsland, Noord-Afrika, Boezoembora, enz.., denken dat het hier een  miljonairsstaatje is van allemaal miljonairs...
Northsea-papers.be.

Waar haast iedere vlaamse miljonairsfamilie over minstens 1 minister ten persoonlijke titel beschikt...
En zeg nu niet "dat kan niet", want, ja u en ook u: 100.000€ is nog altijd minstens 4 miljoenfrankskes.
http://www.dewereldmorgen.be/artikel/20 ... e-rekening

Wie wint er hier de spurt dacht je?
Dat dacht ik ook: onze vlaming valt weer in de prijsjes...
Eindelijk erkenning?

Tsja,...
Zouden de belgische en vlaamse en waalse politici dan toch meer dan gelijk hebben, als ze stellen dat we stevig boven onze stand leven én dus ook navenant geven...?

Ja of Ja?
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

sibarita
Lid geworden op: 29 nov 2004, 22:44

07 aug 2018, 18:17

https://doorbraak.be/punt-zetten-belgis ... +Doorbraak



Jaren geleden  was Jules Gheude  in Hasselt voor een lezing  op  uitnodiging van de VVB .


https://www.knack.be/nieuws/belgie/belg ... 81143.html

D&V- voorzitter Wouter Beke is het met hem eens : 'Het verleden heeft aangetoond dat een eengemaakt federal beleid geen antwoord is. Een eigen Vlaams beleid is de beste garantie op meer levenskwaliteit', liet Beke optekenen. Dat is dan geregeld : in Vlaanderen zal men geen meerderheid vinden om een stap achteruit te zetten.

De Waalse politicus François Perin had het goed begrepen. 'België? Laten we ermee ophouden', verklaarde hij in 2011. Aan het einde van zijn leven, was ook minister van staat Jean Gol sceptisch geworden tegenover de levensvatbaarheid van België. Paul-Henry Gendebien, de rattachist, vertelt : 'Hij bekende me dat hij niet langer geloofde in de Belgische natie, noch zelfs in de staat. (...) en vooral was hij gekwetst door de opstoot van nationalisme bij de Vlaamse liberalen, waar zich één van de vleugels van de Volksunie bij had aangesloten. (...) hij vond dat onze toekomst Frans zou zijn.'
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850