't Is een klasiek gegeven!

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
MaLoReg

16 jul 2018, 13:15

OMG alles kapot slaan in Parijs en omliggende: dat noemen ze een klassiek gegeven en verder grijpt men niet in. Als we voorbij dit gegeven gaan en zien wat er allemaal gebeurt, ook in eigen land, dan hou je dat toch niet meer voor mogelijk: misdadigers lopen vrij rond-oudere dood knuppelen-tieners sexueel misbruiken-........noem maar op.....'t is schering en inslag en we beginnen het haast normaal te vinden.
In welke tijden leven wij?

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

16 jul 2018, 20:27

MaLoReg schreef: In welke tijden leven wij?
Alleszins dicht tegen het einde der tijden aan als ge ziet wat er allemaal gebeurt.

Ik stelde mij ook de vraag:
waarom spreekt men weer niet van "jongeren" die auto's in brand steken in Frankrijk?
Omdat wij dan direct weten van waar de wind waait!
"Jongeren" is immers ondertussen een verbrande uitdrukking.

Waarom wordt er door de poco media zedig gezwegen over welke bevolkingssoort die auto's in brand steekt?
Door dit stilzwijgen, weten we genoeg!!
Ondank is 's werelds loon
MaLoReg

16 jul 2018, 20:34

Maar 't is niet enkel in Frankrijk hé-alle dagen lees ik artikels in de krant waarvan ik dan denk: "hoe is het toch mogelijk" en op staat zie je dat ook:  totaal respectloos.  Ik kan daar niet bij hoe de mensen veranderd zijn, vooral dan de jeugd-neemnu bvb hier in Antwerpen rond de Turnhoutsebaan etc. daar moet zelf de politie wegblijven, die hebben geen zegkracht meer.
Volgens mijn gevoel is heel die toestand begonnen door de instroom en die wanen zich hier heer en meester-de media zwijgt of verbloemt-politie heeft geen zegkracht en het gerecht doet de zaken af als: wat jeugdige overmoed. 
MaLoReg

16 jul 2018, 21:09

Nog een voorbeeld van 'een klassiek gegeven': woon in Antwerpen en tot, zeg maar , een jaar of acht geleden zagen we hier geen enkele vreemdeling-die hielden zich op rond het centraal station en de kanten van 't zuid. Nu loopt het hier niet enkel allemaal door elkaar maar worden de eigendommen ook ingenomen door het OCMW die er vreemden in huisvesten. Onze eigendommen verminderen daarvoor ras in waarde en ook dat moeten we allemaal maar pikken zonder ons te roeren.
Begrijpen wie begrijpen kan maar nog laat op straat komen zit er aan deze kant ook niet meer in.

Paca
Lid geworden op: 28 sep 2006, 01:58
Locatie: Suzhou

16 jul 2018, 23:17

Wanneer krijgen politiemensen hier eens dezelfde "vrijheid" als bvb in Spanje?
 Hier mogen ze niets! Je moet al moeilijkheden hebben om een andere job te vinden. Anders waren zo'n 50% reeds weg.
Ik, verwacht van eender welke politieman of -vrouw dat ze de wet willen en KUNNEN handhaven.

Zelf zie ik het wat eenvoudiger, ben nu éénmaal in 1945 geboren, ik zie niet de minste reden om crapuul te moeten sparen van lijfelijke aanpak. Om het met mijn vader te zeggen (mijn opvoeding weet je wel!) ... "Aan hun vel verdomme!".

Ik krijg, het heen en weer, om niet te zeggen 'het schijt", als ik weer eens het misplaatste "gedoogbeleid" op mijn TV-scherm zie. Natuurlijk is er straatjesvolk dat goed genoeg weet hoever ze onwettelijk kunnen gaan.
Niet met deze jongen! Nooit!

Paca
Lid geworden op: 28 sep 2006, 01:58
Locatie: Suzhou

16 jul 2018, 23:33

MaLoReg, ik begrijp u en ik zal zeker niet de enige zijn die dit doet.
Ik versta dat u een dame bent en misschien niet zo fysisch combatief als soms nodig of gewenst. Daar zouden onze politiekers moeten voor dienen. Er zijn er echter weinigen van deze soort die durven zichzelf te zijn (de partij, weet je wel). Men zou zijn "postje" kunnen kwijtraken ... het soort dus waar men geen ene flikker kan mee doen, de "labbekakken" dus! De meerderheid dus die postjes krijgen omdat ze excellent zijn in het gatlikken. Quantité négligeable voor de normale mens!