Peeters versus Muyters

Vragen/antwoorden betreffende geld en werk.

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

18 jul 2018, 13:32

Peeters legt advies Muyters naast zich neer en keurt werkloosheid met bedrijfstoeslag bij Carrefour goed en als tegenreactie wil Muyters uitkering afpakken van werkonwillige bruggepensioneerden.
Wat een ploeg is de Vlaamse regering en de Federale regering?
Juist kleine kinderen " Gij hebt dit, awel ik wil dat", de achtergrond speelt geen rol.
Goed dat Peeters geen eerste minister is geworden nu begrijp ik nog meer de keuze van Beke.
Wat Peeters wil duidelijk maken is 'Ik zal het maar goedkeuren zodat ik van dat gezaag vanaf ben."; ik eet niet er minder door of leef er niet slechter van.
Peeters is een volksdemagoog pur sang. Als 't binnenkort over en uit is voor Kris kan hij alles naast zich neerleggen en zich voorbereiden op een zetel in het Europees Parlement.
Van hypocrisie gesproken langs de ene kant het pensioen op 67 jaar prediken ; langs de andere kant het
brugpensioen op 56 toekennen.
En Muyters ferm in zijn gat gebeten heeft het gevonden zal die SWT-ers eens aanpakken; bruggepensioneerden hebben reeds vele jaren gewerkt , er zijn er duizenden die nooit gewerkt hebben en ook nooit zullen werken.
Dat Muyters eerst eens begint met de onwerkwillige allochtonen die hier wonen aan het werk te zetten ipv 55 plussers te straffen die hun ganse leven reeds gewerkt hebben alsook de sociale bijdragen betaald hebben.
Het is niet dat deze mensen niet willen solliciteren, het is eerder plausibel dat de werkgevers deze mensen niet meer in dienst willen nemen.
Dan heb je 40 jaar gewerkt, raak je door toedoen van omstandigheden op swt en gaan ze je na 40 jaar werken bedanken met een schorsing.
Muyters zou hem beter met andere zaken bezig houden onder ander leren rekenen , maar ja zijn grote baas kan dat en die kan of mag hij niet tegenspreken. :wink:

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

18 jul 2018, 13:45

Ik ga met je mee voor een groot stuk maar niet alle SWT'ers hun jaren gewerkt hebben. Daar zitten ook profiteurs bij. Maar diegene die minstens 40 jaren gewerkt hebben zouden het voorrecht mogen hebben met rust  gelaten te worden tov die jongeren nog altijd geen job hebben. Daar zouden ze prioriteiten moeten leggen.

En dat Peeters en Muyters een spelletje aan't spelen zijn is héél klaar.  Maar dat Peeters dat allemaal zo maar goedkeurt vind ik erg. Schaf het SWT dan gewoon af. Dan is het ofwel doppen ofwel herscholen.  Maar laat de mensen die lang gewerkt hebben met rust. Als de werkgever hen niet meer wil moet regering zijn conclusies trekken. 
Laatst gewijzigd door Prima Vera op 11 aug 2018, 08:51, 1 keer totaal gewijzigd.

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

18 jul 2018, 14:03

Prima Vera;

Kan u volgen er zijn altijd profiteurs , maar die kunnen ze er wel uitfilteren , maar wat met de onwerkwillige allochtonen?

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

18 jul 2018, 14:29

wardje schreef:Prima Vera;

Kan u volgen er zijn altijd profiteurs , maar die kunnen ze er wel uitfilteren , maar wat met de onwerkwillige allochtonen?
Daar moeten ze ook tegen optreden maar ik wou hier geen statement maken tussen allochtonen en autochtonen. Werkloos is werkloos, profiteur of niet. Ze doen het allemaal uit hetzelfde standpunt de profiteurs: geen zin om te werken. 

dafke
Lid geworden op: 23 feb 2005, 12:43
Locatie: maaskant

19 jul 2018, 08:27

Voor swt kun je niet zelf kiezen Je word gewoon buiten gesmeten Hoezo profiteurs? Waarom moeten altijd die oudere werknemers er uit? Dat ze daar eens wat aan doen 

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

19 jul 2018, 08:43

wardje schreef:Peeters legt advies Muyters naast zich neer en keurt werkloosheid met bedrijfstoeslag bij Carrefour goed en als tegenreactie wil Muyters uitkering afpakken van werkonwillige bruggepensioneerden.
Wat vertel je allemaal?

Peeters legt niets neer, hij voert alleen maar uit wat de wet toelaat, omdat hij dus niet anders kan.

Wat die N-VA'er betreft: waarom heeft hijzelf niet eens eerder gekeken wat hij zou kunnen doen?
Sinds de laatste staatshervorming is hij als enige bevoegd voor het hele activeringsgebeuren, outplacement incluis. Hij had dus veel actiever  en creatiever kunnen optreden, maar heeft dat om welke reden dan ook, nagelaten...
Maar in plaats van aan de vlamingen te laten zien hoe sterk hij is als minister, is hij boos gaan doen tegen Peeters omdat die zijn fiat geeft aan een sociaal akkoord met een SWT-luik.
Muyters (N-VA) probeert dus om de sociale partners bij Carrefour te verwijten dat ze... gebruik maken ve wettelijke optie.
En tot zolang SWT wettelijk mag, kan Peeters toch moeilijk anders dan ermee instemmen, me dunkt.
Neen, de N-VA'er heeft er een agressief politiek verhaaltje van gemaakt, punten scoren bij zijn achterban was zijn enige bedoeling.
Hij weet immers zelf goed genoeg dat hij de wet niet kan negeren...
Triestige typ dus, maar ook dat is geen nieuws...het stikt van dergelijke types die zich politieker laten noemen...

De VDAB zal voor de gedupeerde werknemers ook echte kansen op werk gaan vinden?
Echte kansen op werk voor 58jarigen: verkoop dat eens aan onze vlaamse werkgevers...?
En?

De extra SWT-vergoeding zal de pijn alleszins een beetje moeten verzachten...
Iedereen zou toch moeten weten ondertussen dat de huidige werkloosheidsvergoedingen niet meer zijn dan huilen met de pet op...
Iedereen moet erdoor gedekt worden en tegelijk moeten de bedragen voldoende hoog zijn.
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

nete
Lid geworden op: 30 apr 2006, 09:50
Locatie: Lochristi, België

10 aug 2018, 14:24

Prima Vera schreef: En dat Peeters en Muyters een spelletje aan't spelen zijn is héél klaar.  Maar dat Peeters dat allemaal zo maar goedkeurt vind ik erg. Schaf het SWT dan gewoon af. Dan is het ofwel doppen ofwel herscholen.  Maar laat de mensen die lang gewerkt hebben met rust. Als de werknemer hen niet meer wil moet regering zijn conclusies trekken. 
Ik neem aan dat je hier "werkgever" bedoelt ?

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

11 aug 2018, 08:50

nete schreef:
Prima Vera schreef: En dat Peeters en Muyters een spelletje aan't spelen zijn is héél klaar.  Maar dat Peeters dat allemaal zo maar goedkeurt vind ik erg. Schaf het SWT dan gewoon af. Dan is het ofwel doppen ofwel herscholen.  Maar laat de mensen die lang gewerkt hebben met rust. Als de werknemer hen niet meer wil moet regering zijn conclusies trekken. 
Ik neem aan dat je hier "werkgever" bedoelt ?
Natuurlijk nete, dat moet werkgever zijn.

Jockey
Lid geworden op: 08 dec 2009, 23:19
Locatie: Wuustwezel

17 aug 2018, 18:38

pcekspeer schreef:
wardje schreef:Peeters legt advies Muyters naast zich neer en keurt werkloosheid met bedrijfstoeslag bij Carrefour goed en als tegenreactie wil Muyters uitkering afpakken van werkonwillige bruggepensioneerden.
Wat vertel je allemaal?

Peeters legt niets neer, hij voert alleen maar uit wat de wet toelaat, omdat hij dus niet anders kan.

Wat die N-VA'er betreft: waarom heeft hijzelf niet eens eerder gekeken wat hij zou kunnen doen?
Sinds de laatste staatshervorming is hij als enige bevoegd voor het hele activeringsgebeuren, outplacement incluis. Hij had dus veel actiever  en creatiever kunnen optreden, maar heeft dat om welke reden dan ook, nagelaten...
Maar in plaats van aan de vlamingen te laten zien hoe sterk hij is als minister, is hij boos gaan doen tegen Peeters omdat die zijn fiat geeft aan een sociaal akkoord met een SWT-luik.
Muyters (N-VA) probeert dus om de sociale partners bij Carrefour te verwijten dat ze... gebruik maken ve wettelijke optie.
En tot zolang SWT wettelijk mag, kan Peeters toch moeilijk anders dan ermee instemmen, me dunkt.
Neen, de N-VA'er heeft er een agressief politiek verhaaltje van gemaakt, punten scoren bij zijn achterban was zijn enige bedoeling.
Hij weet immers zelf goed genoeg dat hij de wet niet kan negeren...
Triestige typ dus, maar ook dat is geen nieuws...het stikt van dergelijke types die zich politieker laten noemen...

De VDAB zal voor de gedupeerde werknemers ook echte kansen op werk gaan vinden?
Echte kansen op werk voor 58jarigen: verkoop dat eens aan onze vlaamse werkgevers...?
En?

De extra SWT-vergoeding zal de pijn alleszins een beetje moeten verzachten...
Iedereen zou toch moeten weten ondertussen dat de huidige werkloosheidsvergoedingen niet meer zijn dan huilen met de pet op...
Iedereen moet erdoor gedekt worden en tegelijk moeten de bedragen voldoende hoog zijn.
Dat "die cdnv'r" de wet toepast is voor jou normaal,maar dat Muyters eveneens de wet toepast,HO MAAR!!! Dàt is een brug tever. Hoe hypocriet kan je wel niet zijn... De tijd van Sinterklaas spelen met andermans geld moet eens eindelijk voorbij gaan zijn beste man...
Weet je,je kan perfect ruzie maken en toch vrienden blijven...