SeniorenNet krijgt een make-over!

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

08 mei 2018, 21:32

Hallo hallo medewerkers van seniorennet:

Waarom moet ik steeds opnieuw inloggen, ook al heb het vakje aangevinkt dat ik aangemeld wil blijven?
Is dat toevallig soms omdat iemand anders dan ik probeert via mijn account in te loggen?

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

09 mei 2018, 08:49

heel waarschijnlijk omdat je telkens uw cookies verwijderd
staat zo ingesteld in de instellingen van uw browser , of u doet het via een ander progje
laat ons eens weten welke browser u gebruikt , en gebruikt u soms ccleaner of dergelijks van progje ?

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

09 mei 2018, 13:13

oei oei oei wat is een progje?
een cleaner daar blijf ik verre van
ooit gebruikt en voor het eerst in al de tijd dat ik computer(sinds1996) malware binnengehaald.

Ik werk met Safari Versie 11.1 (13605.1.33.1.4) op een Mac Book Pro Mac Os High Sierra 10.13.4
Ik verwijder geen cookies, geeft hopen toestanden als je dat doet
Ik verwijder ook geen geschiedenis.

Op een andere site moet ik opnieuw inloggen als het te lang geleden is, maar ik kom dagelijks op seniorennet.
Op diezelfde site krijg ik wel eens te lezen dat iemand anders zich toegang wou verschaffen tot de site met mijn coordinaten. Hoe ze dat dan weten dat weet ik ook niet.

Zolang dat opnieuw inloggen smetteloos verloopt vind ik dat niet echt erg, maar van zodra jullie nieuwe gegevens gaan vragen of het aanmaken van een nieuw account dan speel ik niet meer mee.

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

09 mei 2018, 18:54

van safari ben ik eigenlijk niet op de hoogte in combinatie met apple
maar qua cookies instellingen kan je hier
https://support.apple.com/kb/ph21411?locale=nl_NL

als men inlogt wordt er normaal een cookie op de computer geplaatst
als men de volgende keer dan inlogt is die cookie der al en moet men dat niet meer .....
maar als men de cookies telkens wist of dergelijke , dan moet men inderdaad telkens opnieuw inloggen
maar je kan het allemaal lezen op de lonk die ik gezet heb

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

09 mei 2018, 19:21

Dank je wel verhaegen.
De link was heel leerrijk.
Ik zou eigenlijk meer naar die Apple support moeten gaan, maar soms heb ik geen zin in die ellenlange ingewikkelde uitleggen.Vandaag was het leerrijk en verhelderend.

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

19 jul 2018, 21:57

1/Wellicht is dit niet de juiste rubriek om mijn probleempjes aan te kaarten het ene is anders wel een rechtstreeks gevolg van de make-over. Als ik reageer op een forumtopic krijg ik standaard het kleinst mogelijk lettertype voorgeschoteld. Dat zowel met Firefox als met Chrome browser. Ik moet dan telkens voor de lettergrootte "normal" of zelfs "big" kiezen zo niet is mijn tekst voor veel senioren, zo goed als niet leesbaar 

2/Een ander probleempje: als ik wil inloggen op Sennet gaat dat vlot op mijn windows 10 PC, wil ik dat doen vanaf mijn iOS tablet dan word ik soms wel en soms niet, door de server herkend  Ik moet dan, via mail, een procedure doorlopen om in te loggen met een nieuw aan te maken paswoord.  Hoe kan ik ervoor zorgen dat Sennet mij, zowel vanaf mijn tablet als vanaf mijn pc, herkent als geregistreerd lid sinds 2005 ?
"Nothing matters very much and few things matter at all".Lord Balfour

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

20 jul 2018, 08:08

dat van die ios weet ik niet
maar ik zou niet teveel spelen met nieuwe inlogs of paswoorden , want dat kan averechts werken
heb je de browser van die ios al eens teruggesteld op basisinstellingen ?

het andere
als je uw browser opent , voer iets te zoeken in bv. op reis
klik een gevonden link aan (met rechtermuisknop ) en kies : openen in nieuw venster
sluit nu dat venster waar je met gezocht hebt : op reis

in het nu geopende venster , duw eens een paar keer op ctrl + de + op het toetsenbord
tot de letters juist zijn , sluit dan het venster via : bestand afsluiten

dan zou de volgende keer uw pagina met de juiste lettergrootte moeten openen zoals je zelf ingesteld gehad hebt

ps.
uiteraard kan je dat ook doen op sennet via topics

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

20 jul 2018, 21:10

verhaegen schreef:dat van die ios weet ik niet
maar ik zou niet teveel spelen met nieuwe inlogs of paswoorden , want dat kan averechts werken
heb je de browser van die ios al eens teruggesteld op basisinstellingen ?

het andere
als je uw browser opent , voer iets te zoeken in bv. op reis
klik een gevonden link aan (met rechtermuisknop ) en kies : openen in nieuw venster
sluit nu dat venster waar je met gezocht hebt : op reis

in het nu geopende venster , duw eens een paar keer op ctrl + de + op het toetsenbord
tot de letters juist zijn , sluit dan het venster via : bestand afsluiten

dan zou de volgende keer uw pagina met de juiste lettergrootte moeten openen zoals je zelf ingesteld gehad hebt

ps.
uiteraard kan je dat ook doen op sennet via topics
Wel bedankt Verhaegen, mijn probleempje met de lettergrootte is opgelost. Als ik het goed heb begrepen zou de oorzaak wel degeljk bij de brouwser liggen en niet bij de structuur van de forumpagina's.

Waarom ik op Sennet niet kan inloggen van op een ander toestel dan mijn meest gebruikte PC blijft een raadsel Kan dat  misschien te maken  hebben met een ander IP-adres via mijn tablet ?
"Nothing matters very much and few things matter at all".Lord Balfour

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

21 jul 2018, 07:32

dat denk ik niet
die ios , met welke browser probeer je dat ?
al eens geprobeerd via compabiliteit ?
al eens firefox of crome op die ios te zetten en daar dan mee in te loggen ?

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

21 jul 2018, 08:42

Ik gebruikte zowel chrome als firefox,bij beide browsers zelfde resultaat. Nu mag ik bv. Diect inloggen,straks misschien weer niet meer.  ???
"Nothing matters very much and few things matter at all".Lord Balfour

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

26 aug 2018, 14:34

Hoe is het te verklaren dat, wanneer ik wil inloggen op het forum via een Apple tablet, dat inloggen soms wel lukt maar dat het ook ergerlijk vaak niet lukt ? Om toch via mijn Apple tablet  via Chrome in te loggen, moet ik dan door een lange procedure van Mail, Profiel, geen Robot  en nieuw Paswoord ?
Ook met mijn Android phone kan ik via de gewone procedure inloggen. Als het aan IOS zou liggen, waarom dan de ene keer wel en de andere keer niet herkend worden ? Hebben andere Aplle gebruikers daar eventueel ook moeilijkheden mee ?
"Nothing matters very much and few things matter at all".Lord Balfour

Sita
Lid geworden op: 21 jul 2013, 07:26

26 aug 2018, 19:01

Via mijn Apple tablet log ik niet vaak in, socrates.
Ik heb het nu nog eens geprobeerd en het lukte van de eerste keer.
Jouw probleem helpen oplossen kan ik niet.
Ik wil je dit enkel laten weten.
"Au milieu de l’hiver, j’apprenais enfin qu’il y avait en moi un été invincible." - Albert Camus

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

26 aug 2018, 19:27

Sita schreef:Via mijn Apple tablet log ik niet vaak in, socrates.
Ik heb het nu nog eens geprobeerd en het lukte van de eerste keer.
Jouw probleem helpen oplossen kan ik niet.
Ik wil je dit enkel laten weten.
Bedankt Sita; ik weet dat de oorzaak niet bij mijn tablet ligt en al evenmin bij mijn internet verbinding, want het probleem van niet kunnen inloggen is niet constant, wat het voor mij moeilijk maakt om een mogelijke oorzaak op het spoor te komen. Ik begrijp dat een geregistreerd sennetter moet beveiligd worden via een paswoord, maar waarom datzelfde paswoord een keer wordt aanvaard en een volgende keer wordt geweigerd blijft voor mij een onopgeloste crypto.
"Nothing matters very much and few things matter at all".Lord Balfour

vivaldi
Lid geworden op: 07 feb 2003, 11:07
Locatie: DEINZE

28 aug 2018, 12:43

Dat ziet er wel mooi uit en we mogen verwachten dat we er snel en comfortabel gebruik van kunnen maken.

Mag ik dan ook vragen om bij die grote vernieuwing nog een kleine aanpassing door te voeren.

Het ergert me al lang mateloos dat we op alle fronten overstroomd worden door die verschrikkelijke JIJ en Jou en Jouw's!!

Wie zou het wagen een brief te schrijven naar bv de koning in de stijl van "Sire, mag ik JOUW aandacht vragen en ook de aandacht van JOUW vrouw of JULLIE .........."

Gebruik toch gewoon de U en UW vorm die ons, toen we jong waren, én ook later, werd aangeleerd als respect voor een ander.

Het is al erg genoeg dat allerlei producten in onze winkels en bloemenzaken massaal worden ingevoerd uit Nederland, dat we hun amsterdams taaltje nog ook eens moeten overnemen.

Ik zal er nooit aan wennen en veel senioren ook niet.
Tenslotte is dit toch nog altijd ons geliefd SENIORENNET hé?

Vivaldi
ERRARE HUMANUM EST
MEDION derde generatie NVIDIA GEFORCE.
4GB DDR3CSDRAM. 2TB GARDE SCHIJF. WIRELESS LAN. USB3.0.MULTIKAARTENLEZER
2 EXTERNE SCHIJVEN 930 GB EN 31 GB

Windows 10

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

28 aug 2018, 16:19

socrates,

ik vermoed dat het komt doordat Chrome niet echt de browser is voor een Apple tablet,
Safari:
https://support.apple.com/nl-be/HT204416
https://support.apple.com/downloads/safari
en
Opera:
https://www.opera.com/nl?utm_campaign=% ... gJfL_D_BwE
zijn de aangewezen browsers om te gebruiken met Apple producten
https://itunes.apple.com/us/app/opera-m ... 29560?mt=8

Sony
I Afbeelding SeniorenNet