Indien wensen zouden uitkomen!

Hier is plaats voor openbaar debat.
MaLoReg

18 jul 2018, 20:45

Nostalgie is die warme glimlach bij 't besef hoe goe het was maar de volwassenheid weet dat even wegdromen mag, wegdromen dat iedereen verlost zal worden van beperking-dat men wil reincarneren als kat-dromen van een wereld zonder oorlog en stoppen met niets ter zake doende commentaar te geven....
Voor héél even maar je wensen op papier wetende dat ze niet uitkomen doch al schrijvend (tikkend in dit geval) het gevoel vasthouden dat ze realiteit zijn en dat is het ook allemaal waard.
In de drukte van het alledaagse even op 't vliegend carpet...zijn wie we willen zijn-dromen en wensen. 

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

19 jul 2018, 10:49

MaLoReg schreef:De moderne tijd laat toe om onder schuilnaam dingen te zeggen die men anders niet in de mond durft te nemen.
De moderne tijd en andere culturen in ons midden, verplichten ons eigenlijk om bepaalde dingen onder een schuilnaam in de mond te nemen. Anders staat er de volgende dag schorremorrie aan uw deur.
En dat is triest.
Dus begrijp ik goed de wens van terug te kunnen keren naar de jaren zestig / zeventig.
Toen was inderdaad alles nog pril en onbezonnen.
Ik heb als kind de jaren zestig meegemaakt.
Zalig gewoon.
In de jaren zeventig begon de oliecrisis, met de eerste autovrije zondagen.
Wandelen en fietsen op lege autostrades.
En dat was het begin van de neergang.
Sinds de jaren zeventig slepen we ons van de ene crisis naar de andere.

Dus goed dat we nog eens kunnen dromen en fantaseren.
Ondank is 's werelds loon
MaLoReg

19 jul 2018, 19:03

Ik vind het fantastisch dat echte stoere mannen ook op het topic reageren.
Ben er bijna zeker van dat meerdere nog online zijn-dus niet op reis-dat ze mss denken:"al dat fantaseren is voor vrouwen" maar dan denken ze fout of hebben ze als kleine jongen nooit gewenst om bvb brandweerman of politieagent of piloot.......wat dan ook te worden? Wel waarom dan niet ff je vrije fantasie de loop laten, 't kan niet zijn dat we ons enkel storten op négativiteit.
Goed zoals maior domus zegt: 't Is goed dat we nog eens kunnen dromen en fantaseren!

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

20 jul 2018, 10:47

Gelukkig is er nog een ander medium waarin ik converseer buiten internet en waarin de hele radiowereld aan bod kan komen met de diverse mogelijkheden die de droomwereld helpen benaderen.
In wens jullie allen hetzelfde toe...
de geroeten... :lol:
MaLoReg

20 jul 2018, 10:47

We zijn weeral de 20e vandaag-hoe ouder men word hoe rapper de tijd voorbijgaat.
Afvragen: 'wat heb ik met mijn leven gedaan'? Dat is ook wel iets om bij stil te staan!
Wat en hoe zou ik het anders gedaan hebben? Tja.....wetende wat ik nu weet en mogen dromen dan heb ik toch heel wat recht te trekken-zou het anders doen maar dat besef was er toen niet, nu wel maar je kut het allemaal niet overdoen tebzij in wishfull thinking.
Grijpen naar de jaren '60 is heel deugddoend maar ze zijn weg de jaren en zoals we weten komen die nooit meer terug. 'k Heb de neiging al het slechte te weiten aan de migratie want sindsdien is het een hopeloze mess maar als dat niet plaats had gevonden dan zaten we toch nog met de vooruitgang, het internet en de Iphone en al wat ons nu een beetje in verwarring brengt. Vraag is of we bereid zouden zijn dit alles in te leveren? Daar moet ik wel heellang over nadenken.
MaLoReg

20 jul 2018, 14:47

Hoorde vanmiddag Koning Filip een toespraak houden op TV-hij had het over onze Rode Duivels en hoe goed die wel waren etc etc.
Dat-Koning/Koningin worden zou echt niet in mijn wensenpakket zitten-vind het zelfs allemaal bullshit en apenkooi (zo zeggen de Hollanders dat). Kunnen ze nu echt héél dat circus niet afschaffen? Als alle dingen gegroeid uit de oude verleden tijd, waarom dit nog aanhouden? Of denken sommigen dat héél het land naar de chokedeinse gaat als er geen Koning meer is, Onzin!
'k Mag het niet bedenken Koningin te zijn-al mijn kleedjes en mantelpakken laten creêren bij een couturier-aanschuiven aan de dis want ja, eten die wel een boterham met choco of een tikke eike?
Neen, dat is ver van mijn dromen. 'k Zou 't land laten regeren door doorsnee mensen die dit onbetaald doen en daarnaast hun gewone werk hebben. Doen die dat niet goed dan vervangen we ze.

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

20 jul 2018, 17:24

Mijn wens,
Dat Vlaams Belang alleen mag regeren, 
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

21 jul 2018, 10:32

benq schreef:Mijn wens,
Dat Vlaams Belang alleen mag regeren, 
Haha, hier dezelfde wens, benq.
Dat of de lotto winnen, ik weet het nog niet zo goed.

Of alletwee tesamen.

:D
Ondank is 's werelds loon
MaLoReg

22 jul 2018, 09:23

Ik zou de Lotto niet willen winnen-pffff wat moet je met al dat geld? Als je nu alles hebt wat ge moet/wilt hebben dan is dat toch genoeg. Wel zou ik willen wonen waar criminaliteit helemaal uitgesloten is, waar ze dat woord zelfs niet kennen, dan zou ik mij een huisje kiezen met een tuin en een herdershond.
Helaas kan dat nu niet want in no time word je beroofd of neergestoken. 

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

26 jul 2018, 06:26

Ik zou kiezen voor gezondheid en pijnloos leven, voor
mezelf en mijn dierbaren.

Phoebe
Lid geworden op: 16 mar 2003, 01:30
Locatie: In ons mooie Vlaanderen

26 jul 2018, 07:35

Voor het ogenblik kies ik voor een dag of drie onafgebroken regen !  Het mogen er vier zijn ook  … of vijf  !! :D
In de Stille Oceaan kan men elkander goed verstaan ....
MaLoReg

26 jul 2018, 07:48

:lol: :lol: :lol: Oh die zalige regen.......
Fazal

26 jul 2018, 11:55

MaLoReg schreef:Ik zou de Lotto niet willen winnen-pffff wat moet je met al dat geld?  
Anders, ik wel. Ik zou het wel weten wat ik ermee zou doen.  :D :wink:
MaLoReg

26 jul 2018, 12:01

Wat zou jij er zoal mee doen Fazal? Een jacht kopen? Villa aan de Cote Azur?....tja, wat kun je nog doen met geld?
Voor mij niet gelaten maar ikzelf zou eerder dan opteren voor een leuk betaalbaar huisje in 't Zuiden mét grote tuin.
Neen, al dat geld is niet aan mij besteed, ttz, het zou mij niet gelukkig(er) maken. Voor mij mag simpelweg de criminaliteit volledig weg-niks totaal geen criminaliteit meer en pas dan kan ik naar mijn huisje op den buiten met véél groen en een Herdershond. Wat moet ik nu met een jacht en een villa? 
MaLoReg

26 jul 2018, 12:17

Klein voorbeeldje van wat 'geld hebben' met ne mens doet.
Als kind was mijn 'thuisbasis' Capri (eilandje voorbij Napels).
Oh dat mooie Capri! 
Enkele jaren geleden ging ik terug-hart overvol verwachting.
Niks van wat dan ook nog terug te vinden, wél protserige villas die nu uitgebaat als véél te dure B&B.
Héél de aankomstplein vol grote Amerikaanse auto's behangen met vlaggen........
Arm Capri, eens zo mooi en eenvoudig!