bent u bereid !

Er is geen oprechter liefde dan de liefde voor lekker eten (George Bernard Shaw - 1854)

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

23 jul 2018, 00:50

$ 110 voor een Kobe beef...die achteraf geen Kobe bleek te zijn maar een minder duur Wagyu stukje,  een minder duur Japans rundvlees... 
https://www.insideedition.com/investiga ... -different

Die het breed hebben, laten het...

:wink:
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

23 jul 2018, 05:33

Nee.
Ondank is 's werelds loon

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

23 jul 2018, 19:36

MaLoReg schreef:.....en die langdurende vergadering van gisteren smijt ons opeens terug naar de jaren 1940!
Ons 100 grammekes ossegerookt terug in krantenpapier-onze patatjes los in de draagtas.......
Heb je je voorraad kaarsen al ingedaan MaloReg?
Of een knijpkat gekocht om bij te lichten?  :wink: :wink: :wink: :wink:

en in antwoord op de vraagsteller:
neen daar doe ik mijn portemonnee niet voor open voor zo een stuk koe op mijn teljoor

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

23 jul 2018, 19:58

ik heb nog een knijpkat liggen van in het jaar stilletjes (1900)
Ice

29 jul 2018, 15:58

denlowie schreef:Een paar vraagje omdat ik een stelling zou kunnen in nemen hoe de senioren daar over denken !

Als je uit eten gaat ben je bereid om voor een steak van een  WAGYU koe 110€ per persoon te betalen?

of
van een Holstein melk koe 85€ per persoon

van een Bianco della corta  85€ pp

van een Chanina koe        85€ pp

Ik ben benieuwd
Neen, zeer kieskeurig als ik uit eten ga en dan probeer ik zeker niks wat ik nog niet ken en absoluut niet aan die prijs.

Ik probeer zoveel als mogelijk ook de lokàle slager te steunen, geen vlees van 1.000den km verder...helaas is er nog maar éne echte slager over, op twee jaar tijd hebben er drie hun deuren gesloten en de mensen halen dus steeds meer hun vlees in supermarkten.

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

29 jul 2018, 17:25

Ice schreef:  twee jaar tijd hebben er drie hun deuren gesloten en de mensen halen dus steeds meer hun vlees in supermarkten.

De meeste supermarkten hebben zeer kwaliteitsvol vlees, daar moet je zeker niet aan twijfelen, ik zou NOOIT gehakt kopen bij een plaatselijke slager, enkel in een zeer goede supermarkt.
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

29 jul 2018, 17:33

ikke juist andersom
als het te vermijden valt , koop ik het niet in een warenhuis
en zeker nooit van mijn leven gehakt

al change dat der verschillen zijn

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

30 jul 2018, 09:08

Nee, zeker niet.

Na mijn operatie mag ik alleen nog gekookt vlees eten, kip, worst, hamburger.

Ben overgeschakeld naar vis, smaakt me momenteel beter dan vlees.

Op drie weken tijd ben ik 8 kilo afgevallen!!

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

30 jul 2018, 17:37

denlowie schreef:De meeste supermarkten hebben zeer kwaliteitsvol vlees, daar moet je zeker niet aan twijfelen, ik zou NOOIT gehakt kopen bij een plaatselijke slager, enkel in een zeer goede supermarkt.
Wat is dat nu voor onzin? Hier zijn in de omgeving talloze ambachtelijke slagers die hun uitstekende reputatie hebben opgebouwd met gehakt, pensen en zelfgemaakte charcuterie, iets wat je van een aantal supermarkten (Colruyt, Lidl en andere Delhaizes) niet kunt zeggen wegens regelmatig problemen met bacteriële besmettingen.
Daar komt nog bij dat niet zelden taai stoofvlees, ik heb er geen andere naam voor, op spiesjes verkocht wordt als bbq-vlees. Eén keer hebben ze me daarmee twee weken geleden liggen gehad, maar die kans krijgen ze nooit meer.
Als ik bij de slager een chateaubriand vraag heb ik een echt stuk uit de filet en geen dik gesneden biefstuk uit de supermarkt.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

30 jul 2018, 18:45

Geef mij toch ook maar het vers afgesneden vlees en de zelfbereide worsten en pensen van mijn ambachtelijke slager hoor!

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

31 jul 2018, 12:15

MichelN schreef:
(Colruyt, Lidl en andere Delhaizes) niet kunt zeggen wegens regelmatig problemen met bacteriële besmettingen.
Daar komt nog bij dat niet zelden taai stoofvlees, ik heb er geen andere naam voor, op spiesjes verkocht wordt als bbq-vlees. Eén keer hebben ze me daarmee twee weken geleden liggen gehad, maar die kans krijgen ze nooit meer.
Als ik bij de slager een chateaubriand vraag heb ik een echt stuk uit de filet en geen dik gesneden biefstuk uit de supermarkt.
Bij een slager zal een bacteriële besmetting nooit in de krant komen !

Wat het chateaubriand betreft heb je een punt, want de filet pur word in de supermarkt verkocht onder de naam van Filet pur.
Het woord chateaubriand word te pas en te onpas gebruikt en zeker in de restaurants.
.
En zeker in Belgie en Nederland op kop zijn de benamingen een dolhof, in Nederland zijn alle biefstukken uit de bil kogelbiefstukken

Het stoofvlees, ik zou zeer graag weten welk vlees je beenhouwer gebruikt voor stoofvlees?
En taai stoofvlees dit bestaat niet, je moet het stoven tot het mals is.
In de Delhaise maakt men stoofvlees van de nek, de spiering of onderrib , een van het zenuwstuk.

Wat kwaliteit betreft zullen veel slagers na de Delhaize komen hoor, zij hebben uitstekende kwaliteit wat runds en varkensvlees betreft, hoeveel slager gebruiken het Belgisch wit blauw runderen.

Wat versheid betreft kan niemand aan een grote Delhaize zijn verkopen 100 maal meer dan een grote slager, mijn laatste werkgever verkocht 180 Ierse achterkwartieren per week, rechtstreekse invoer uit Ireland, en dit voor 1 grote winkel .
Ben er weg sinds 1/03/1978
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

01 aug 2018, 15:55

denlowie schreef:
MichelN schreef:
(Colruyt, Lidl en andere Delhaizes) niet kunt zeggen wegens regelmatig problemen met bacteriële besmettingen.
Daar komt nog bij dat niet zelden taai stoofvlees, ik heb er geen andere naam voor, op spiesjes verkocht wordt als bbq-vlees. Eén keer hebben ze me daarmee twee weken geleden liggen gehad, maar die kans krijgen ze nooit meer.
Als ik bij de slager een chateaubriand vraag heb ik een echt stuk uit de filet en geen dik gesneden biefstuk uit de supermarkt.
Bij een slager zal een bacteriële besmetting nooit in de krant komen !

Als daar wat misgelopen- ik heb er geen weet van dat dit hier in de buurt al is voorgekomen  -  kan die z'n zaak voor minstens twee weken sluiten, supermarkten gaan over tot de orde van de dag. Bij mijn slager(in, want het is een vrouw) hangt in de winkel een kopie met daarop het vlees dat ze de laatste twee weken heeft aangekocht en van welk slachthuis het vandaan komt.
[...]

Het stoofvlees, ik zou zeer graag weten welk vlees je beenhouwer gebruikt voor stoofvlees?
En taai stoofvlees dit bestaat niet, je moet het stoven tot het mals is.
In de Delhaise maakt men stoofvlees van de nek, de spiering of onderrib , een van het zenuwstuk.[/quote]
Wat ze in den Delhaize doen zal mij een sausijs wezen,, ik had het over spiesjes voor de bbq waarvan het vlees zo taai was dat het wel stoofvlees leek. Een veel gebruikt trucje in de supermarkten is dat het bovenste stukje vlees van zo'n spiesje wel mals is maar de rest afkomstig is van een schoenzool.
 
Wat kwaliteit betreft zullen veel slagers na de Delhaize komen hoor, zij hebben uitstekende kwaliteit wat runds en varkensvlees betreft, hoeveel slager gebruiken het Belgisch wit blauw runderen.

Wat versheid betreft kan niemand aan een grote Delhaize zijn verkopen 100 maal meer dan een grote slager,
Heb jij soms aandelen bij Delhaize?  En er zullen veel slagers v'o'or Delhaize komen hoor, er zijn er daar genoeg als ex-zelfstandige die er komen uitbollen tot aan hun pensioen. De hoeveelheid aangekocht vlees zegt totaal niets over de kwaliteit. Je zult toch ook wel weten dat vlees eerst moet rijpen, al speelt voor bereide gerechten helemaal niet mee, die draaien gewoon alles in worsten, paté, stoofvlees, lasagne of bolognese. Een beetje poeder van dit, een beetje poeder van dat, een pak kruiden waarvan de herkomst niet zelden twijfelachtig is en hupsakee, klaar is Kees.
mijn laatste werkgever verkocht 180 Ierse achterkwartieren per week, rechtstreekse invoer uit Ireland, en dit voor 1 grote winkel .
Ben er weg sinds 1/03/1978
Al verkocht hij er vijfhonderd, dat zegt nog steeds niets over de kwaliteit, al zou ik daar toch maar heel voorzichtig mee geweest zijn, zeker in de wetenschap dat de rapporten over Sellafield lozingen in de Ierse zee angstvallig verborgen werden gehouden.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

01 aug 2018, 22:33

Mogen we nog eten eigenlijk als ik dat hier zo lees...
Wat een geluk dat we nog leven.

Ik kweek geen eigen groenten in mijn tuin, omdat ik aan een snelweg woon.
Ik hoef geen loodbonen.
En toch zijn er mensen die zweren bij eigen gekweekte groenten...

Mijn beenhouwer heeft ook een certificaat vanwaar zijn beesten komen
Eveneens een papier waarop staat dat alles oké is voor de keuring van voedingswaren of hoe heet dat ding
Daar is alles ook zeer rap de deur uit. Kraakvers gelijk ze zeggen.

lotte
Lid geworden op: 26 apr 2005, 13:47
Locatie: Tielt

01 aug 2018, 22:54

Ik koop ter trouwe bij een  beenhouwer, traiteur  hier bjj ons, haar
Lmousin" is een juweeltje op de BBQ maar de steaks  en ribbekes doen niet onder. Waarom de massaprodsucten van de warenhuizen dan nog aanprijzen? Assortimenten die ik niet afbreek  maar
qualiteit is zijn prijs waard en de middenstander mag ook leven.

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

02 aug 2018, 13:08

De tijd van Sarma brol en Priba rommel is al 50 jaar voorbij, heb een 3 tal jaren geslachte dieren aangekocht voor een Nopri (sarma) elke week 8 a 10 dieren, en ik zeg je,  dit waren dieren van zeer hoge kwaliteit, daar paste toen veel slagers voor, varkens vlees kwam van een leverancier, maar gegarandeerd zeer vers, nu koop ik voor mijn zoon ook het varkens vlees in, maandag geslacht, dinsdag om 7:00 rijd ik erom, donderdag geslacht en de vrijdag om 7:00 uur rijd ik er om. geen enkel slager heeft zulk vers vlees en varkens vlees moet niet rijpen !!


Het vlees van de dinsdag is om 12:00 a 13:00 uur volledig verwerkt in onze producten , daar is geen 100g vers vlees van over, vrijdag net het zelfde, wil dit wel eens zien van een zelfstandige beenhouwer.

Neen Michel ik heb geen aandelen van de Delhaize, maar persoonlijk heb ik daar het meeste vertrouwen in, waarom ik zou het echt niet weten .
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)