De vlaamse regering !

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

meredith
Lid geworden op: 18 jan 2009, 13:57

24 jul 2018, 00:21

Ik heb mij zo eens afgevraagd wat die vlaamse regering nu uiteindelijk opgebracht heeft voor de vlaming;
 
4 jaar lang lanterfanten en dan op 24 uur tijd 180 beslissingen nemen waar de MP bijzonder trots op is.

- Ik lees vanavond dat het decreet op het verbod van stookolieketens al ingetrokken wordt  de reden
1. Vlaanderen heeft geen bevoegdheid, het is de bevoegdheid van de federale
2. Groot protest van de producenten en de stookolieleveranciers.
Misschien even van tevoren checken en overleggen ?

- De tewerkstelling : oudere werknemers , uitgeblust en afgepeigerd moeten dringend terug aan het werk maar de minister van tewerkstelling zegt dat hij zijn best zal doen. Misschien eerst de jonge mensen aan werk helpen .

- Dierenwelzijn :Brilletje sluit de enige foie gras boerderij in Vlaanderen. Ik eet geen foie gras, maar vele mensen wel, knielen voor de Gaia maffia , een firma die al 30 jaar bestaat de das omdoen en uiteindelijk gaan de liefhebbers van foie gras in het buitenland kopen of invoeren zonder kwaliteitscontrole ! Nertskwekerijen : ik ken mensen met een kwekerij. Die dieren worden zeer goed verzorgd (kwaliteit) en pijnloos gedood. Een bontmantel interesseert mij niet maar andere mensen wel. Weeral de Gaia maffia en stemmen ronselen bij Groen.
Hij sluit na een willekeurig opgenomen filmpje enkele slachthuizen om er daarna achter te komen dat hij die bevoegdheid nog niet heeft wegens  dat hij vergeten is een vlaams decreet dienaangaande te maken. Resultaat : minstens een aantal mensen aan de dop.
De km. heffing : hoeveel dorpskernen gaan overlast hebben van sluikverkeer ? ONze straat was een rustige straat, sinds de km.heffing op vrachtwagens nemen die twee afritten eerder op de autostrade om naar het industrie terrein te   rijden,en scheuren  hier constant mastodonten van camions dwars door de dorpskern, waar scholen , sportklubs e.d.zijn .

- Sociale huisvesting : in de buurt zijn er verschillende sociale wijken. Ongeveer 1/3 van de woningen staat leeg : verkrot, niet aangepast. Kapotte daken,geen dubbel glas, kapotte verwarmingstoestellen enz.. De maatschappij kreunt om geld, maar mme. Tourtelle bougeert niet. Voor het onderhoud van de grasperken, klein onderhoud van de woningen die wel bewoond zijn krijgen zij één werkman !

- Het asbest attest : Nieuwe ingeving van deze artiesten : elke woning ouder dan 20 jaar moet bij verkoop een asbestattest voorleggen. Welk jong gezin gaat een dergelijke woning kopen ?

- in elke stad staan veel oudere woningen leeg en vervallen. Hier in de winkelstraat wordt de gelijkvloerse verdieping als winkel verhuurd aan prijzen tusen 4000 en 6000 euro per maand. De bovenverdiepingen verkrotten , regelmatig vallen er oude stukken terras of dakpannen naar beneden. Eigenaars trekken de huur op maar betalen geen eurocent belasting op de huur.

-in elke stad staan tientallen oude huizen te koop. vaak met geklasseerde gevels. De prijs voor die huizen ligt tusen de 250.000 en 300.000 euro. Daar bovenop komt nog minstens 150.000 euro dringende kosten  : aanpassing van electra, verwarming, vloeren, dak enz...
M.a.w. jonge vlaamse gezinnen kunnen geen huis meer kopen. Alles voor projectontwikkelaars die er veel geld kunnen tegenaansmijten en vervolgens zeer duur verhuren.

- Is de lijst nog niet lang genoeg ? Denk even aan de electriciteitsfactuur, de waterfactuur (die binnenkort met zekerheid gaat stijgen, aan het overslaan van de index (behalve voor bvb. huishuur, verzekeringen enz)

-Jarenlang was de politie goed genoeg om samen met veiligheidsdiensten de Jodenwijk in Antwerpen te bewaken.Plots moet dat door paraderende militairen op de kosten van elk vlaming . Waarom ? Waarom moeten wij die niets mtet A'pen te maken hebben betalen voor de bewaking van dat stadhuis en de winkelstraat ?

De Lijn ; Gepensionneerden betalen nu voor De Lijn kaart. Geen probleem, alleen is die wel zonder boe of ba al elk jaar geïndexeerd . Tijdens hun nachtelijke uitspatting hebben ze er weer iets of gevonden. Denken jullie nu echt dat een privé firma die kaarten gaat aannemen ? Vergeet het. We zullen bijbetalen voor ritten in het centrum en ritten buiten de steden.

Mijn advies : Blijf vooral stemmen voor die nitwits !!
Eendracht maakt macht

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

24 jul 2018, 10:13

Dit "historische" akkoord is gewoon een slag in het water. 99% van wat gepresenteerd werd zijn enkel voorstellen waarvan de juridische omzetting door de volgende regering zal moeten gebeuren. Net zo zal een volgende regering het moeten gaan uitleggen in Europa en bovenal: al die voorstellen zullen door een volgende regering moeten uitgevoerd worden.
Zo kan ik het ook.
Ice

24 jul 2018, 15:37

Ik heb mij zo eens afgevraagd wat die vlaamse regering nu uiteindelijk opgebracht heeft voor de vlaming;
Kort samengevat:
 Voor de vlamingen: toenemende discriminatie door uitsluiting en verarming door hun diefstal legaal te maken met de meest belachelijke en transparante drogredenen.
Wij betalen dat politieke crapuul dan nog vét om ons langs alle kanten te bestelen en te beknotten.
Nog nooit was het zo erg sinds nva federaal ook meeregeert want daar is het van hetzelfde: leugens en volksverlakkerij om énkel ons te kunnen bestelen en te laten opdraaien voor álles, zelfs het verlies van gokkers. :evil: