Ik word niet graag oud...

Vragen/antwoorden betreffende ouderdom

deklusser
Lid geworden op: 22 sep 2017, 00:36

15 jul 2018, 20:58

ik word ook niet graag oud , weet er iemand hoe je de jaren kan terugdraaien?  :D

deklusser
Lid geworden op: 22 sep 2017, 00:36

15 jul 2018, 21:03

josefientje , plaatst nog eens een bericht , dan weten wij dat het goed gaat met jou ! uw eerste bericht was in 2015 !!!! 

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

16 jul 2018, 02:44

Wat ik toch zo spijtig vind en totaal NIET GEFUNDEERD en NUTTELOOS, is dat de moderators een slotje zetten op oude draadjes die terug bovengehaald worden.
Deze draad is bijvoorbeeld ook een interessante, en is ook terug bovengehaald.
Laat hem alstublieft met rust zodat we verder kunnen discussiëren.
Ondank is 's werelds loon

josephinetim
Lid geworden op: 22 mar 2004, 21:01
Locatie: 2900 Schoten

16 jul 2018, 16:13

Beste Deklusser: mijn eerste bericht dateert van april 2009 en niet van 2015...  Ik was toen 74 en nu dus bijna 83.  Gelukkig stel ik het nog goed.   Mijn vrouw onderging in 2014 een zware operatie maar is daar prima van hersteld.  Je karakter bepaalt natuurlijk in grote mate hoe je in het leven staat.  Zo heb ik enorm geleerd van mijn schoonzus die vorig jaar weduwe werd en dit jaar haar 80e verjaardag vierde.  Zij kan beter dan wie ook haar emoties in de hand houden en heel nuchter redeneren: "Wat baat het dat ik zit te treuren en mij laat gaan?  Daar krijg ik mijn man niet mee terug.  Ik denk maar aan wat ik nog heb: lieve kinderen en kleinkinderen die mij troosten als het nodig is, een goed huis en juist voldoende geld om toe te komen."  Zij heeft als leuze: "Och, het komt allemaal wel goed... en als het vandaag niet goed gaat, morgen zal het wel beter zijn..."  Zij denkt nooit op de lange termijn en tracht van het moment te genieten.    Wij kunnen ons karakter niet veranderen maar toch probeer ik een beetje van de levenswijsheid (zo noem ik het dan maar) van mijn schoonzus over te nemen: ban zoveel mogelijk slechte gedachten, wees daarin selectief, hoe moeilijk ook... en, o ja, zeer belangrijk: blijf bewegen en bezig!  Mijn schoonzus onderhoudt haar klein tuintje minuscuul, lost kruiswoordraadsels of puzzels op, houdt haar huis in prima conditie en is dus voortdurend bezig.  Als je stil in een zetel gaat zitten ben je verloren, tenzij je fysiek niet anders kunt natuurlijk.  Ik wens alle lotgenoten/bejaarden het allerbeste.
Chaque jour suffit sa peine

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

16 jul 2018, 16:28

josephinetim schreef: een goed huis en juist voldoende geld om toe te komen."  .
Als je zelfs dat niet hebt...
Wat dan?
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

josephinetim
Lid geworden op: 22 mar 2004, 21:01
Locatie: 2900 Schoten

16 jul 2018, 17:41

Als je zelfs geen woonst of voldoende inkomen hebt dan zie ik maar één mogelijkheid: OCMW...
Alle andere "oplossingen" zijn onfatsoenlijk: gaan stelen bijv., in de gevangenis belanden (kost en inwoon!), er een einde aan maken,...  Hoe het zover is kunnen komen?  Veel tegenslag gehad of er met de klak naar geslagen... het doet niet meer ter zake natuurlijk.  Ik weet dus niets anders dan... OCMW, voedselbank, daklozenonderdak... m.a.w. liefdadigheid...
Chaque jour suffit sa peine

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

16 jul 2018, 17:49

josephinetim schreef: Hoe het zover is kunnen komen?  Veel tegenslag gehad of er met de klak naar geslagen...

Eigen schuld, dikke bult...was alles maar zo simpel als dat...?
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

redpoppy
Moderator SeniorenNet
Lid geworden op: 23 sep 2004, 09:15
Locatie: tussen Rupel en Schelde

17 jul 2018, 08:55

maior domus schreef:Wat ik toch zo spijtig vind en totaal NIET GEFUNDEERD en NUTTELOOS, is dat de moderators een slotje zetten op oude draadjes die terug bovengehaald worden.
Deze draad is bijvoorbeeld ook een interessante, en is ook terug bovengehaald.
Laat hem alstublieft met rust zodat we verder kunnen discussiëren.
er stond helemaal geen slot op dit topic
topics met een slot zien er zo uit:

met een kruis geen  --  en met gesloten duidelijk vermeld
topics met een slot kunnen niet heropend worden door leden, alleen door moderators,dus ook niet naar bovengehaald.


Afbeelding
Luister naar ieders kritiek ,maar behoud uw eigen oordeel (Hamlet)

I :heart: Seniorennet

deklusser
Lid geworden op: 22 sep 2017, 00:36

31 jul 2018, 12:37

blij dat het steeds goed gaat ! blijven genieten !  8)

kojak
Lid geworden op: 17 mei 2004, 00:35
Locatie: Vlaams Brabant

09 nov 2018, 22:34

tja, wie wordt er nu graag oud ?

Maar voor je eigen gezondheid, lichamelijk én geestelijk.
Bewegen !
Je moet daarvoor niet elke dag een marathon lopen, maar bewegen.
Is goed tegen de verkalking, artrose maar ook goed voor wat er onder de hersenpan zit.
Een goede bloedsomloop houdt de dokter buiten, of help dat toch.

Verder moet je niet denken aan oud worden, maar aan een beetje antiek worden.
Antieke spullen, die worden ook met de dag meer waard.

Is gewoon een andere, meer plezantere manier van er tegen op te kijken. ;)
Eerlijk duurt het langst.