Reflecta super 8 scanner

Hier kan je met elkaar discussiëren of vragen stellen over (digitaal) filmen, technieken, problemen, montage, video, bewerking en materiaal; alsook over Digitale TV.

janieburton
Lid geworden op: 18 jan 2009, 18:50

01 aug 2018, 00:57

Niemand ervaring met dit toestel?

torenhof
Lid geworden op: 15 jul 2020, 15:27

15 jul 2020, 15:36

Ik ben nu maar bij Seniorennet gekomen en zie uw vraag over een refelcta scanner. Ik heb mij recent zo een toestel gekocht en ben heel tevreden over de resultaten. Ge moet wel rekenig houden dat de scherpte van de beelden van super 8 of normaal 8 Het nadeel is, dat het maar kleine spoelen zijn die er op passen. Vroeger was er ook een toestel met grote spoelen maar daar ben ik ook niet aangeraakt. Dus u grote spoelen eerst halveren naar 2 kleine en dan heb je geen probleem.
Als je het leest wens ik u veel succes,
Torenhof

torenhof
Lid geworden op: 15 jul 2020, 15:27

01 aug 2020, 18:06

Ik heb ondertussen al enkele weken een Reflecta scanner. Omdat ik bijna allemaal spoelen heb van ongeveer 18 cm, heb ik gezocht hoe ik deze kan verwerken op mijn toestel (normaal werkt dit met kleine spoelen)
Ik heb het als volgt opgelost: Links van de scanner heb ik een defecte projector geplaatst waar het opwinden niet meer werkt, dus de spoel kan vrij aflopen. Aan de rechterkant heb ik een elektrische viewer geplaatst die de gescande film opwindt. Dit systeem werkt goed. Je mag wel niet vergeten om als je stopt met scannen, de viewer op stil te plaatsen.
Ik wens de personen die ook in mijn geval zitten veel succes en deze tip ook kunnen gebruiken.
Groetjes,
Torenhof