Wat als ...

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Flashback
Lid geworden op: 08 mei 2014, 17:47
Locatie: Boemerskonte

02 aug 2018, 11:07

Onder deze titel stelt HLN zich de vraag of een "Spanjaard met strafblad" lijstduwer zal worden op de Europese kieslijst van N-VA.
Het geeft hem de kans om deel te gaan uitmaken van de graaiersclub ... het zou mij alleszins niet verbazen mocht het zo verlopen maar zo iemand verkiesbaar stellen op een Vlaamse lijst ?
Waar zijn ze toch allemaal mee bezig ...  :roll:

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

02 aug 2018, 13:25

Dat zijn de logische consequenties van "Europa" zoals we dat nu kennen: Lees dit eens: zich verkiesbaar stellen
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Flashback
Lid geworden op: 08 mei 2014, 17:47
Locatie: Boemerskonte

02 aug 2018, 13:42

Bedankt voor de link !
Daaruit vond ik : 
  • u in uw thuisland het passief kiesrecht niet verloren heeft na een administratieve of rechterlijke beslissing
Laten wij dus hopen dat Spanje niet nalaat om voor dit soort gezochte misdadiger het passief kiesrecht in te trekken.
Een in zijn thuisland gezochte separatist, die niet in Vlaanderen woont, op een Vlaamse lijst separatistische stemmetjes laten ronselen om ons binnen Europa totaal idioot te laten overkomen ... ajajaai  :x

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

02 aug 2018, 14:09

Zo zie je maar sommige partijen zetten vreemdelingen op hun lijst om stemmen te trekken.
Kan misschien een gooi doen naar de burgemeester sjerp in Brugge?
Een Spaans staatsburger op een Belgische lijst , ja zelfs dat is wettelijk Puigdemont is een Europeaan en dat is voldoende om op een Europese lijst te gaan staan.
Alsik me nog goed herinner was één van zijn uitspraken " Hij ging zich niet bezighouden met de nationale politiek in België."
Waarom gaat hij dan op een lijst staan??
 Zullen ze consequent zijn bij NVA , hij is een politiek banneling zullen ze hem terugzenden naar land van herkomst, zijn leven is daar niet in gevaar?

Neen, daar worden alleen sukkelaars naar toe gezonden. (Van 2 maten en 2 gewichten gesproken)
Puigdemont kan zijn eigen politiek niet doorvoeren in zijn land en zou hem dan komen moeien met onze politiek.
De zogezegd Vlaams nationalistische partij gaat een Spanjaard op de lijst zetten.
Vraag mij af " Is dit niet nodeloos Spanje pesten?"

De N-VA is het toppunt van schijnheiligheid,een Vlaamse partij mee in een cordon stemmen,en dan een buitenlandse oproerkraaier die zijn mensen in de steek door te gaan lopen een top functie aanbieden.
Politiek is iets bizar :twisted:

fregat
Lid geworden op: 05 jan 2011, 18:04
Locatie: Waasland

02 aug 2018, 19:05

wardje schreef:Zo zie je maar sommige partijen zetten vreemdelingen op hun lijst om stemmen te trekken.
Kan misschien een gooi doen naar de burgemeester sjerp in Brugge?
Een Spaans staatsburger op een Belgische lijst , ja zelfs dat is wettelijk Puigdemont is een Europeaan en dat is voldoende om op een Europese lijst te gaan staan.
Alsik me nog goed herinner was één van zijn uitspraken " Hij ging zich niet bezighouden met de nationale politiek in België."
Waarom gaat hij dan op een lijst staan??
 Zullen ze consequent zijn bij NVA , hij is een politiek banneling zullen ze hem terugzenden naar land van herkomst, zijn leven is daar niet in gevaar?

Neen, daar worden alleen sukkelaars naar toe gezonden. (Van 2 maten en 2 gewichten gesproken)
Puigdemont kan zijn eigen politiek niet doorvoeren in zijn land en zou hem dan komen moeien met onze politiek.
De zogezegd Vlaams nationalistische partij gaat een Spanjaard op de lijst zetten.
Vraag mij af " Is dit niet nodeloos Spanje pesten?"

De N-VA is het toppunt van schijnheiligheid,een Vlaamse partij mee in een cordon stemmen,en dan een buitenlandse oproerkraaier die zijn mensen in de steek door te gaan lopen een top functie aanbieden.
Politiek is iets bizar :twisted:
Is toch niet officiëel ? Zijn geruchten !
Er was evenwel een voorgaande op lijst - DeDecker in 2007 ; Derk Jan Eppink als Nederlander
Doe wel en zie niet om !