onkosten woning 5/8 in eigendom

Vragen/antwoorden betreffende recht.

Mariah
Lid geworden op: 24 jan 2005, 11:15
Locatie: AAN DE RAND VAN T' STAD

06 aug 2018, 20:08

Een vraagje. Na het overlijden van mijn echtgenoot was de woning voor 1/2 mijn eigendom plus 1/4 van de andere helft. ik ben dus eigenaar van 5/8  de overige 3/8 heb ik in vruchtgebruik daar hij 3 kinderen had uit een vorig huwelijk waar we jaren geen kontakt mee hadden, Betaal ik alleen de reparatie kosten . bevoorbeeld reparatie van de gevel of dak???
Laatst gewijzigd door Mariah op 07 aug 2018, 10:50, 1 keer totaal gewijzigd.
They call the wind Mariah
.

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

07 aug 2018, 05:24

Mariah;


Vooral bij onroerende goederen kunnen er tijdens de duurtijd van het vruchtgebruik herstellingen nodig zijn, in uw geval reparatie van gevel of dak.
De naakte eigenaar betaalt de grote vernieuwings- en verbouwingswerken met het oog op de stevigheid en instandhouding van het gebouw.
Dat zijn herstellingen die betrekking hebben op zware muren of gewelven, het vernieuwen van gehele daken, van de centrale verwarming, enz... .
je kan als naakte eigenaar en vruchtgebruiker andere afspraken maken , maar in jouw geval heb je al jaren geen contact meer met hen , die je dan best in een overeenkomst zet om achteraf discussies te vermijden , dus dat ligt hier al wat moeilijk al kun je altijd eens (proberen ) contact mee op te nemen.
Denk als je niet tot een gemeenschappelijk besluit kan komen tussen jullie vier, je zelf voor de kosten zal opdraaien.
Ja is moeilijk als er geen contact is tussen beide partijen . Misschien heeft iemand op het forum een ander inzicht die jouw het dragen van de kosten zou kunnen beinvloeden.

Mariah
Lid geworden op: 24 jan 2005, 11:15
Locatie: AAN DE RAND VAN T' STAD

07 aug 2018, 08:48

Dank U wel Wardje