Pillen voor hoge bloeddruk

Hier is de plaats voor discussie en vragen over fysische ziekten of aandoeningen

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

05 aug 2018, 11:48

Bloeddruk regelende medicatie moet levenslang genomen worden en regelmatig gecontroleerd en eventueel bijgesteld wat dosis en/of soort betreft...

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

05 aug 2018, 15:44

Dat denk ik ook Helena.

Ik neem al bloeddruk regelende medicatie vanaf mijn 30 jaar.
Ik was toen in verwachting van dochter, bloeddruk was veel
te hoog en de huisarts zei:
"met zo'n hoge bloeddruk kan de baby niet groeien".

Ze woog bij de geboorte toch nog 3 kg maar was wel heel groot,
nu trouwens nog!!

flowerlady
Lid geworden op: 18 sep 2006, 23:23
Locatie: in ons mooie Haspengouw

08 aug 2018, 10:16

doggy schreef:Vorig jaar deze periode, door iets wat gebeurd is, plots een hoge bloeddruk van 17 (ander cijfer weet ik niet meer). De huisarts schreef onmiddellijk CO-LISINOPRIL-EG voor.
Na enkele dagen kreeg ik plots een verschrikkelijke droge keel. Wat volgde was hoesten en ook niezen.
De eerste dagen om het uur. En dat was op den duur om het kwartier. Dag en Nacht.
Ikzelf gestopt en het beterde, maar ik had nog altijd een veel te hoge bloeddruk, dat voelde ik.
Terug naar de huisarts en die zegde, die allergische reactie op Lisinopril kwam regelmatig voor, maar hij wist niet bij wie.  Nu neem ik AMLOR 5 mg en de bloeddruk is O.K., maar ik moet het van de arts altijd blijven nemen. (1 prilleke 's morgens).
zo zie je maar dat ik niet alleen was met die onbedaarlijke prikkelhoest van dat bestanddeel lisinopril  !
Doggy ,om het even welke soort bloeddrukverlager je neemt ,en er zijn er heel veel verschillende ,moet je die altijd blijven doornemen :D :D :D
vriendelijke groetjes
Medion Akoya ,Windows 10,avg- avg firewall
ram:6 gb hd 1 thb.64 bits ,telenet