Eindelijk een nestje

Hier kan je praten, vragen stellen en discussiëren over huisdieren. Alle dieren: honden, katten, vissen, konijnen, cavia's, fretjes, kanaries, enz.

Wiana
Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:04
Locatie: Brugge

09 aug 2018, 09:38

Leuk beestje, hoshinkido, maar ik had liever een kortharig … en geen "stoofbuis" lol

:wink:

Heras
Lid geworden op: 25 mei 2018, 17:03
Locatie: vlaamsbrabant taalgrens

09 aug 2018, 10:31

Beste wiana.
Het verheugd me dat ge er aan denkt terug een hondje in huis te halen.Ik hoop van ganser harte dat ge er snel
een vind aangepast aan uw omstandigheden,want ik weet uit ondervinding dat een grote hond niet evident is wanneer men niet 100% goed te been is.Neem de tijd voor een goede keuze en ik hoop ooit een foto te zien van
uw nieuw maatje,gepresenteerd in een mooie lay-out want ik zie dat ge thuis zijt in die dingen.
Zeg nooit nooit meer

hoshinkido
Lid geworden op: 01 mar 2006, 11:28
Locatie: HOOG EN HEEL DROOG en zonder bubbels ,bubbels genoeg

09 aug 2018, 11:02

Wiana schreef:Leuk beestje, hoshinkido, maar ik had liever een kortharig … en geen "stoofbuis" lol

:wink:

 WIANA ?DIE KUNNEN HEEL KORT GEKNIPT WORDEN :wink:
MIJN HONDJE  WAS ALTIJD  KORTHARIG;
OFWEL MOET U EEN NAAKTHOND KOPEN,
BESPAAR JE  IN HET KNIPPEN :lol: :lol:
medion AKOYA i5 -10400 windows11
512GB optane H10 8GB DDR4
WI-FI 6AX201 bitdefender antivirus

rebelle
Lid geworden op: 12 feb 2005, 23:24
Locatie: Damme

09 aug 2018, 13:51

Wiana , ik ben verliefd geworden op de lhasa apso . Is langharig net als de shitzu maar kan ook ortgeknipt worden . Zelf langharig verliest geen haar . Qua karakter , fantastisch . 
Kortharige honden verliezen veel te veel haar . Daar heeft mijn jongste zoon last van en ik ook als ze te lang blijven . 
Anders kom je eens langs kunnen we eens rustig praten over hondjes . Je wensen , mijn ervaringen . 
Je laat maar iets horen he . 
Ik hoop dat je vind wat je zoekt . En als ik je erbij kan helpen dan wil ik dat met alle liefde doen . 
What is reality? what is illusion? Just because you can't see something, does it mean it isn't there?

rebelle
Lid geworden op: 12 feb 2005, 23:24
Locatie: Damme

09 aug 2018, 13:53

Heras schreef:De geboorte van de pups is inderdaag niet thuis gebeurt ,en het waren zes lange weken.
Ook voor ons.Maar mijn schoondochter had een webcam opgehangen,zodat ze op haar smartfone altijd alles kon volgen.Ze zat wel op hete kolen de laatste dag toen ze haar ging halen (wij ook).Er zijn geen pups meegekomen,
ze had nog een andere border,en beide vragen al veel aandacht,en ze komen ook regelmatig bij ons tijdens hun buitenlands verlof ,en vermits we ook zelf een hondje hebben(mieke) hebben we onze handen nu al vol.
Alle acht pups zijn ondertussen besteld,maar er wordt maar één pup verkocht per persoon,omdat elke pup
volledige aandacht zou krijgen.
Zoals ik al beloofd heb laat ik later zeker fotos zien van een volwassen hond.
Haras moeten de pups geen 8 weken bij de moeder blijven ? 
What is reality? what is illusion? Just because you can't see something, does it mean it isn't there?

Heras
Lid geworden op: 25 mei 2018, 17:03
Locatie: vlaamsbrabant taalgrens

09 aug 2018, 15:13

De pups zijn bij de moeder gebleven tot ze geen melk meer gaf.Maar voor de leeftijd van acht weken worden ze niet
weggedaan.
Zeg nooit nooit meer

rebelle
Lid geworden op: 12 feb 2005, 23:24
Locatie: Damme

09 aug 2018, 16:55

Inderdaad de overgang naar vaste voeding gebeurt langzaam en ze kunnen gemakkelijk zelfstandig leven . Als de moeder toch geen melk meer heeft is het zeker onnodig dat ze nog uit huis blijft .
What is reality? what is illusion? Just because you can't see something, does it mean it isn't there?

Wiana
Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:04
Locatie: Brugge

09 aug 2018, 18:30

Dank je wel voor de reacties :)

Ik ben net thuis : genoten van de eerste regenstralen in Sluis :wink:

Straks zal ik alles es rustig lezen.

:D

Wiana

Wiana
Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:04
Locatie: Brugge

10 aug 2018, 08:41

Nooit gedacht dat ik, na Kiara, nog ooit zo enthousiast zou kunnen zijn !
Als ik jullie hier zo lees, Heras en rebelle, kan een nieuw maatje hier niet snel genoeg zijn :lol:

Er zijn echter altijd factoren waar een mens rekening mee moet houden :
zo ben ik van plan om te verhuizen ( een huis met vier verdiepingen is niet zo
comfortabel als je ouder wordt, dus was ik op zoek naar een degelijk appartement,
maar ... niet alle huisbazen laten huisdieren toe - ook al zouden ze dat, wettelijk gezien,
wel moeten - )

Als je een nieuwe thuis zoekt, is niet alleen het comfort, maar ook de omgeving van
cruciaal belang natuurlijk .

En dat, dat heb ik gevonden nu :D Enkel nog het contract ondertekenen !
Als je in iets gelooft én ervoor gaat, lukt alles wel !!!

Dank je wel voor het aanbod, rebelle !
Een prima idee : jij weet veel van hondjes af, heb ik hier al vaker gelezen!

Toch ga ik eerst es een kijkje nemen in het dierenasiel : Kiara was een prachthond
en zo zou ik toch weer een "sukkelaar" wat gelukkig kunnen maken...
Je hoort van me :wink: Dank je wel !





Afbeelding

rebelle
Lid geworden op: 12 feb 2005, 23:24
Locatie: Damme

10 aug 2018, 09:37

Prachtig Wiana . Al mijn honden waren vroeger geadopteerd . En ikzelf ben nog vrijwilliger geweest bij knokken voor dieren en heb hier dan thuis honden opgevangen ter adoptie . 
Ik heb dikwijls traantjes gelaten toen ze toekwamen maar ook als ze terug weggingen . Alhoewel ik wist dat er hen een mooie toekomst te wachten stond . 
Ik merk inderdaad dat je er helemaal klaar voor bent . 
What is reality? what is illusion? Just because you can't see something, does it mean it isn't there?

Heras
Lid geworden op: 25 mei 2018, 17:03
Locatie: vlaamsbrabant taalgrens

19 okt 2018, 20:43

Zoals beloofd hier foto's van één van de pups.Een prachtige hond die de kweekster zelf gehouden heeft.
De foto's zijn genomen in het zuiden aan de zee.Ook de andere honden verspreid over heel belgie maken het uitstekend.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Zeg nooit nooit meer

rebelle
Lid geworden op: 12 feb 2005, 23:24
Locatie: Damme

20 okt 2018, 09:36

Het is een prachtige hond geworden . 
Je mag echt trots zijn op het nageslacht . 
What is reality? what is illusion? Just because you can't see something, does it mean it isn't there?

Heras
Lid geworden op: 25 mei 2018, 17:03
Locatie: vlaamsbrabant taalgrens

20 okt 2018, 17:52

Ook de moeder maakt het uitstekend.Ze is gesteriliseerd en verblijft al een week gedurende de dag bij ons.Volgens de veearts moet men gedurende 10 dagen voorzichtig zijn vooraleer de wonde volledig genezen is.Trappenlopen is
niet wenselijk,en dus moet ik ze de trappen afdragen om ze uit te laten (17 kg). Het is een lieve hond en komt heel goed overeen met ons mieke.Zo is er wat meer leven in huis en zullen we ze weer missen tot het volgende logement
in december.Men onderschat sterk het effect van een huisdier op ons welzijnsgevoel. :D :D
Zeg nooit nooit meer

Heras
Lid geworden op: 25 mei 2018, 17:03
Locatie: vlaamsbrabant taalgrens

26 nov 2018, 20:10

Afbeelding

Nog een foto van Lena één van de pups,die bij de kweker gebleven is.
Foto is genomen na een wasbeurt als gevolg van een modderige uitstapje.
Het is een erg lieve hond.
Zeg nooit nooit meer

rebelle
Lid geworden op: 12 feb 2005, 23:24
Locatie: Damme

27 nov 2018, 09:01

Wat een mooi hondje . Ik had hem ook wel eens graag in zijn moddertenuetje gezien 😂😂😂😂
What is reality? what is illusion? Just because you can't see something, does it mean it isn't there?