Ramen open of dicht bij deze hitte.

Vragen/antwoorden betreffende overige vragen, die niet passen in bovenstaande forums.

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

27 jul 2018, 11:23

MyriamC schreef:
flupke2 schreef:Wij doen het al jaren zo als het warm is. Overdag ALLES dicht : vensters en deuren , overgordijnen enkel een klein stukje open zodat er nog voldoende licht  licht binnenkomt. 's Avonds , zodra het buiten voldoende is afgekoeld : ALLES open ( behalve de voordeur :)  ) en goed laten doorwaaien tot we in bed gaan. En ook dan nog zoveel mogelijk laten openstaan.
Dat lukt bij ons niet hoor. Omdat het niet afkoelt. Gisteravond 22u30 was het nog 28 graden. Dan ga ik echt mijn ramen en deuren niet open zetten.
Dan wachten tot het wel afgekoeld is , desnoods de wekker zetten op 3 of 4 uur , even opstaan, alles openzetten en terug je bed in .

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

27 jul 2018, 11:35

flupke2 schreef: Dan wachten tot het wel afgekoeld is , desnoods de wekker zetten op 3 of 4 uur , even opstaan, alles openzetten en terug je bed in .
Nee hoor. Gewoon de airco aanzetten. Mijn nachtrust is heilig.

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

27 jul 2018, 11:46

MyriamC schreef:
flupke2 schreef: Dan wachten tot het wel afgekoeld is , desnoods de wekker zetten op 3 of 4 uur , even opstaan, alles openzetten en terug je bed in .
Nee hoor. Gewoon de airco aanzetten. Mijn nachtrust is heilig.
Als je airco hebt dan is dat natuurlijk de beste oplossing :)
Mijn tip is voor wie geen airco heeft  :wink:

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

27 jul 2018, 11:55

PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/
Ice

29 jul 2018, 16:43

MaLoReg schreef:Hebben jullie wel een idee hoe bakkend het hier is 2 hoog midden in de stad?
Er zijn geen tussenmuren dus alles is één grote ruimte met aan voor en achterkant grote ramen.
Geloof me dat is echt zweten dus neem me niet kwalijk dat ik een beetje kort van stof ben maar dat was/is zeker  niet mijn bedoeling.
Morgen dus alle ramen dicht maar dan ook alle overgordijnen dicht.
Niet alleen in de stad, hoor...
's Morgens om zes uur alles opgooien zodat er wat frisse lucht binnenkomt, een uurtje later alles potdicht om de hitte buiten te houden en dit is het resultaat dan om 18:45u:


Afbeelding

Even vermelden: volledig gerenoveerd twee jaar geleden, nieuwe, dubbelbeglazing, houten ramen vervangen, (met dit materiaal klemt nu ook elke deur bij warmte of koude), 'geïsoleerd', ook de vloer, wél 8 mm spleten onder elke deur, verluchtingsroosters aan de ramen dus de hitte komt nog binnen zelfs als alles dicht is.
Ongelooflijk maar waar: véél warmer dan voor de renovatie, toen was het lekker fris binnen én bovendien is er nu een vochtprobleem. Bij de buren komt het behang in de slaapkamer van de muur... 8O
Heeft iemand daar een verklaring voor? Wat liep er mis bij deze renovatie?

Een buitenairco of rolluiken installeren is geen optie en zelfs een vliegendeur kan niet.
Dus: in de tuin slapen want het is 's nachts windstil, dus alles openzetten helpt ook niet...gelukkig waait het sinds gisteren en laten we hopen dat het blijft waaien want slechte nachtrust is ondraaglijk...en alsof dat nog niet genoeg is: een wespennest in de spouwmuur van de garage....

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

29 jul 2018, 23:33

Koop eens een ventilateur. Als mijn kopkussen nat wordt zet ik die op. 
Dus door windverplaatsing koelt het af en muggen jaagt dat ook weg.
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg
Ice

30 jul 2018, 00:23

Een ventilator helpt niet echt als de hitte eenmaal binnenshuis hangt.
Enkel alles, heel het huis, openzetten als het waait en afkoelt 's avonds/'s nachts maar dat is helaas ook niet het geval....
Vanaf wanneer wordt men weer gek van slaaptekort?  :twisted:

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

30 jul 2018, 10:32

Ice schreef: Vanaf wanneer wordt men weer gek van slaaptekort?  :twisted:
Een klein beetje rapper dan iemand anders die zich rustig neerlegt bij het feit dat het nu eenmaal warm is en dat die situatie nog even kan voortduren. :wink: :?

Ik word pas gek van al dat mediagedoe rond de warmte. Je mag niet dit en je moet dat...

nanou
Lid geworden op: 02 aug 2005, 17:45
Locatie: antwerpen

12 aug 2018, 17:25

1 uur voor het slapengaan zetten wij de airco aan . Als we gaan slape,n zetten we hem af en is 't voor de rest van de nacht heerlijk fris .