Duspatalin Retard

Vragen/antwoorden betreffende gezond leven en/of uw gezondheid

Heras
Lid geworden op: 25 mei 2018, 17:03
Locatie: vlaamsbrabant taalgrens

13 aug 2018, 14:00

Heeft er iemand ervaring met dit geneesmiddel (vrij verkrijgbaar)tegen spastischdarm syndroom.
Mijn echtgenote neemt dit reeds enkele weken met goed resultaat.Maar hoelang kan men het gebruiken
en moet er soms een pauze ingelast worden,om werkzaam te blijven.
Zeg nooit nooit meer

sanne
Lid geworden op: 19 jan 2005, 23:04
Locatie: vlaanderen

13 aug 2018, 14:30

ik heb dat ook al ingenomen voor spastisch colon.  Als de klachten voorbij zijn stopte ik met de medicatie.  Dus ik nam het nooit langer dan een dag of 4 in.  Spastisch colon is niet chronisch.  
Ik ben ook overgestapt op het eten van speltbrood en ik heb eerlijk gezegd nooit nog last gehad van spastisch colon. 
Medicatie nooit langer innemen dan nodig.  En het is Retard, dus het werkt nog wat langer door.
een wijs mens is hij die weet dat hij niets weet.

Heras
Lid geworden op: 25 mei 2018, 17:03
Locatie: vlaamsbrabant taalgrens

18 aug 2018, 09:45

Bedankt voor uw respons sanne.Er zijn blijkbaar weinig mensen die dit geneesmiddel kennen of nemen.
Mijn echtgenote heeft afgebouwd naar één per dag ipv twee,met goed resultaat.Maar indien ze volledig
stopt komen de klachten terug.Ik heb nog eens gepraat met de apotheker die de raad geeft na een week
of drie vier te stoppen,en te kijken hoe het verloopt.Eventueel contact nemen met de huisarts,om haar
advies over dit geneesmiddel.Betreffende voeding heeft ze ook reeds alles geprobeerd,ook allerlei broodsoorten.
Ik laat nog iets weten na bezoek aan de huisarts.
Zeg nooit nooit meer

zonnebloemetje
Lid geworden op: 08 aug 2011, 22:36
Locatie: Brugge die schone

22 sep 2018, 18:24

hallo Heras

ik heb jaren duspatalin genomen omdat ik heel veel last had van spastische colon
en volgens de dokter kan het geen kwaad als je dat verder doorneemt omdat het een medicament is met weinig bijwerkingen , maar na enkele jaren voelde ik mij beter en ben ik er mee gestopt
ondertussen is dat enkele jaren geleden , maar nu neem ik sinds vorig jaar Mebeverine omdat ik weer last had van spastische colon , en Mebeverine is het generisch geneesmiddel van duspatalin en is daardoor ook veel goedkoper en het is hetzelfde medicament
hopelijk ben je hiermee een beetje geholpen

groetjes , zonnebloemetje
Afbeelding *** Zie het leven van de zonnige kant ***

Heras
Lid geworden op: 25 mei 2018, 17:03
Locatie: vlaamsbrabant taalgrens

30 sep 2018, 20:08

Bedankt zonnebloempje,duspatalin kost 21,74 euro voor 60 tabletten,wel 200 mg(werkzame stof) mebeverine per tablet.
Het generisch produkt mebeverine kost 10,85 voor 120 tabletten,wel maar 135 mg per tablet.
Het is dus nog merkelijk goedkoper.Het is de moeite waard om het eens te proberen.
Zeg nooit nooit meer

deklusser
Lid geworden op: 22 sep 2017, 00:36

19 nov 2018, 17:45

lees de bijsluiter  hier    

proberen ontdekken waar je allergisch voor bent . 
Windows 10 Pro 64-bit
Intel Core2 Quad CPU Q6600 @ 2,40GHz 5,0GB RAM, NVIDIA GeForce 8400 GS
Norton Security 2018