WAAROM ISRAEL ?

hier is plaats voor alle wereldreligies

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

13 aug 2018, 14:58

Maar God hielp Daniël wel uit de leeuwenkuil. Hij hielp de joden wel toen ze de Rode Zee moesten oversteken.
Waarom helpt hij de joden niet in de nazitijd? Het minste dat je kunt zeggen is, dat je op die God geen staat kunt maken. Duizenden onschuldige kinderen, misschien diepgelovige kinderen, zijn vermoord door de nazi's.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

13 aug 2018, 15:00

bluevelvet schreef:@ Ebenhaezer,
Blij dat je u nog altijd kranig verdedigt en standvastig bent in je geloof !

Ik kom nog regelmatig lezen maar wil nu toch wel eventjes reageren. 

Er zijn in WO II ca. 55 miljoen (burgers en militairen) gedood. 1,7 miljard mensen van 61 landen waren er toen bij betrokken, zowat 75% van de wereldbevolking. Het bloedigst conflict ooit !

Is het de schuld van God dat mensen elkaar uitmoorden met wapens door de mens zelf gemaakt om te doden ?
De grenzen bepalen wie je 'vijand' zou kunnen zijn in  conflicten en en je wordt zelfs als "held" aanzien als je maar veel "vijanden" doodt ! Werden de landgrenzen door God bepaalt zodat God schuldig kan worden bevonden aan het uitmoorden van volkeren   ?

Is het de schuld van God dat mensen hele bossen leeg kappen denk ook maar aan de tropische regenwouden  ?
Met als gevolg dat de ontboste grond zo gemakkelijk wordt weggespoeld en de kans op overstromingen aanzienlijk groter wordt omdat het water niet meer tegen gehouden kan worden en de grond gewoon meespoelt, 
waardoor modderstromen kunnen ontstaan. Door de ontbossing gaat vooral veel flora en fauna verloren,  minder leefgebied voor  dieren en plantensoorten verdwijnen. Dat er daardoor slachtoffers vallen, kan men dan de schuld aan God geven voor wat mensen aanrichten ?

Tja, volgens sommigen hier laat God ziekte en ellende toe  !
Moet God bij een dronkaard die alle dagen zijn fles alcohol, bv. whisky drinkt zijn glas uit de hand trekken ?
Moet God van een roker die elke dag zijn pakje(s) sigaretten oprookt de sigaret uit zijn handen trekken ? 
Moet God van een drugsverslaafde zijn dagelijkse portie coke, heroïne, edm. uit zijn handen trekken alvorens hij bv. een shot kan zetten  ?
Dat zijn maar enkele voorbeelden, men kan doorgaan tot in het oneidige........
Tja, God zou  overal paraat moeten zijn om ieder die een een verkeerde stap wil zetten tegen te houden. Zou dat leefbaar zijn ? Zouden mensen dat wel willen ? Aanvaarden dat men van zijn 'vrijheid' wordt beroofd ?

En wat met onze vrijheid ? wij zijn geen robots. God verplicht niemand om van hem te houden of in hem te geloven.

Ten slotte hebben wij de 10 geboden die een invulling kunnen zijn in ons dagelijkse leven en daar naar te leven  zou ons heel veel leed, ziekte en ellende besparen.

Tja, de mens wil alles naar zijn eigen goeddunken doen maar moet er dan ook de gevolgen van dragen !!!
In plaats van in eigen boezem te kijken als het niet goed gaat,   schuift men maar gemakshalve de schuld naar God toe !
Tja,  Adam stak de schuld op zijn vrouw, Eva stak de schuld op de slang......  we zijn nog niet veranderd zo te zien !


Men oogst wat men gezaaid heeft.



maior domus schreef:
Schrijf misschien zelf eens een boek.
Waarin je het atheïsme sterk onderbouwt ...
Vind ik goed gevonden Afbeelding


Bedankt Bluevelvet  ,  Blij met jouw reactie  !  God is overwinnaar , of men dat nu wil geloven of niet ,  want Liefde is het hoogste en dat  zal eenmaal openbaar worden ! 
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

13 aug 2018, 15:03

Neen, hoor, Ebenhaezer:

- Allah is overwinnaar, je zult het uiteindelijk wel zien
- Thor is overwinnaar, je zult het uiteindelijk wel zien
- Brahma is overwinnaar, je zult het uiteindelijk wel zien
- Ra is overwinnaar, je zult het uiteindelijk wel zien
…. enz, enz, ….

Gelieve op de eerdere vragen te antwoorden. Ze zijn in alle eerlijkheid gesteld.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

13 aug 2018, 15:30

Wil. schreef:Maar God hielp Daniël wel uit de leeuwenkuil. Hij hielp de joden wel toen ze de Rode Zee moesten oversteken.
Waarom helpt hij de joden niet in de nazitijd? Het minste dat je kunt zeggen is, dat je op die God geen staat kunt maken. Duizenden onschuldige kinderen, misschien diepgelovige kinderen, zijn vermoord door de nazi's.


Wil , je bent nu wel echt onmogelijk hoor !  Hoe dikwijls moet er nog uitgelegd worden ,  dat God met alles , maar dan ook met ALLES , ook met wat Hij toelaat ,  ZIJN WARE GOEDE REDEN HEEFT  !  Maar dat wij dat soms niet begrijpen , komt gewoon omdat wij alles er om heen  ( verleden - heden en toekomst )  niet kennen ! 
Hoe kun je dan oordelen over een GOD die alles weet  en bovendien de Schepper van alles is !  Zou Hij dan niet weten  hoe alles in goede  orde op te lossen  ?   ja , als een ALLERBESTE VADER  ? 

Een mens is nog niet eens in staat zichzelf volledig te kennen ,  hoe wil hij dan  de machtige Schepper gaan beoordelen !  En als je Iemand niet wil kennen , blijf er dan af , zou ik denken . 
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

13 aug 2018, 15:39

Wil. schreef:Neen, hoor, Ebenhaezer:

- Allah is overwinnaar, je zult het uiteindelijk wel zien
- Thor is overwinnaar, je zult het uiteindelijk wel zien
- Brahma is overwinnaar, je zult het uiteindelijk wel zien
- Ra is overwinnaar, je zult het uiteindelijk wel zien
…. enz, enz, ….

Gelieve op de eerdere vragen te antwoorden. Ze zijn in alle eerlijkheid gesteld.


Nee hoor Wil ,  dat zijn geen overwinnaars  en dat zal nooit gezien worden , maar Jezus heeft bewezen OVERWINNAAR te zijn , want Hij is  OPGESTAAN UIT  DE DODEN ! Dat hebben vele ogen kunnen aanschouwen ! 

Zal even moeten zoeken naar je eerdere vragen , sorry . 
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

13 aug 2018, 16:20

ebenhaezer schreef:
Wil. schreef:Maar God hielp Daniël wel uit de leeuwenkuil. Hij hielp de joden wel toen ze de Rode Zee moesten oversteken.
Waarom helpt hij de joden niet in de nazitijd? Het minste dat je kunt zeggen is, dat je op die God geen staat kunt maken. Duizenden onschuldige kinderen, misschien diepgelovige kinderen, zijn vermoord door de nazi's.


Wil , je bent nu wel echt onmogelijk hoor !  Hoe dikwijls moet er nog uitgelegd worden ,  dat God met alles , maar dan ook met ALLES , ook met wat Hij toelaat ,  ZIJN WARE GOEDE REDEN HEEFT  !  Maar dat wij dat soms niet begrijpen , komt gewoon omdat wij alles er om heen  ( verleden - heden en toekomst )  niet kennen ! 
Hoe kun je dan oordelen over een GOD die alles weet  en bovendien de Schepper van alles is !  Zou Hij dan niet weten  hoe alles in goede  orde op te lossen  ?   ja , als een ALLERBESTE VADER  ? 

Een mens is nog niet eens in staat zichzelf volledig te kennen ,  hoe wil hij dan  de machtige Schepper gaan beoordelen !  En als je Iemand niet wil kennen , blijf er dan af , zou ik denken . 
Hola, Ebenhaezer: jij was toch degene die vorige zaterdag schreef:

"Dat jij zo reageert Fazal komt eenvoudig omdat je de Bijbel niet kent en Schepper God nog veel minder !  Een  alleswetende en opperste Macht  weet heel goed wat Hij doet en waarom ,  als je Hem zou kennen zou je ook Zijn begrijpende en oprechte LIEFDE daarin zien en bewonderen ! "

Ik ga er dus vanuit dat jij wel degelijk Gods begrijpende en oprechte liefde ziet. Juist, toch? Dit topic gaat over het volk van Israël. Toen de farao achter hen aanzat, greep God in. Toen de Duitse farao, Adolf H., achter hen aanzat greep hij niet in. Hij (de Here) liet toe dat duizenden onschuldige kinderen op gruwelijke wijze werden vermoord (ooit een kamp bezocht?). Jij ziet de liefde van God daarin. Leg me dat eens uit, of begrijp je het zelf ook niet?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

13 aug 2018, 16:43

Wil. schreef:
ebenhaezer schreef:
Wil. schreef:
ebenhaezer schreef:
Fazal schreef:
ebenhaezer schreef:Ja , Wààrom Israel ? Niet alleen als volk maar ook als land Israel , het vroegere Kanaan ! 
Dat is het land dat God uitkoos om er te wonen bij Zijn schepselen , die Hij zo innig liefheeft, ondanks veel ongehoorzaamheid. 
En die hij (waarschijnlijk daarom) tijdens WO II, in concentratiekampen, heeft laten verkommeren en verbranden door de Duitsers. :cry:
Ach nee ..., dat was de schuld van satan natuurlijk. En daar kon die arme god helemaal niets tegen doen. 
Tja ...!? Waarom Israël!?  :roll:


Dat jij zo reageert Fazal komt eenvoudig omdat je de Bijbel niet kent en Schepper God nog veel minder !  Een  alleswetende en opperste Macht  weet heel goed wat Hij doet en waarom ,  als je Hem zou kennen zou je ook Zijn begrijpende en oprechte LIEFDE daarin zien en bewonderen !  
Ebenhaezer, ik neem aan dat jij door Gods leiding en door zijn Geest het inzicht wél hebt verworven.
Zou je hier in grote lijnen eens kunnen uitleggen waar zijn oprechte liefde te zien was in die concentratiekampen, toen het volk van Israël het gevaar liep compleet uitgeroeid te worden? 
Je hoeft niet alle details te geven; we nemen aan dat jij het al begrepen hebt, geef ons daarom ook een glimp van dat inzicht. Misschien komen sommigen onder ons dan dichter tot God en je weet dat er meer vreugde in de hemel is om één ….
Jij kunt daartoe bijdragen.


Wil ik begrijp heel goed  dat je probeert met mij te sollen en bespottelijk te maken ,  maar dat deert mij niet hoor ,  integendeel ,  ik profiteer er van  !
God fluistert je nu verkeerde dingen in, Ebenhaezer, want ik wil wel degelijk weten welk inzicht jij omtrent de holocaust hebt, zodat je kunt zeggen dat je zijn begrijpende en oprechte liefde kunt bewonderen in wat Hij (de Here) in de nazi-kampen heeft laten gebeuren.
Tenslotte staat in de Bijbel: 'God is liefde' , maar wanneer de kinderen uit de armen van hun moeder worden gerukt en vóór de ogen van die moeder worden afgemaakt, dan vraag ik me af wat jij weet, en anderen niet, zodat je kunt zeggen dat jij de liefde van de Here bewondert. Ik snap dat niet; vandaar mijn vraag.
zo weet ik van veel Joodse en christelijke getuigenissen , mensen die dit meemaakten ,  hoe de Here God hun pijnen stilde  en de tijd verkortte
De mensen die dwangarbeid moesten verrichten en die als uitgemergelde lijken uiteindelijk neervielen, hebben dus weinig of niets afgezien? Is het dat wat jij bedoelt? Het viel dus allemaal nog wel mee met die operaties op tweelingen zonder verdoving?

 
Ik hoef niet meer uit te leggen waarom al dat kwaad gebeurd ,  door onze zondeschuld natuurlijk  ; en als God dat toelaat ,  weet Hij waarom ,  misschien als een leerschool ,  of om berouw te bewerken . En soms als er geen beterschap komt , moet Hij ook straffen
Ónze zondeschuld? Ik was er nog niet toen W.O. II uitgebarsten is. Misschien spreek je voor jezelf, maar laat anderen er maar buiten.
Trouwens, is onze zondeschuld intussen teruggezakt naar nul? Of is de wereld vandaag zondiger dan toen? Hoe zouden we dat weten? Wij leven in het Westen in een grote luxe. God is ons dus welgezind. High Five voor God!

Ja Wil , als je dit niet geloven kunt  is dat jouw zaak natuurlijk , we zijn vrije mensen en hoeven niet andere meningen te aanvaarden ,  en zeker niet opgelegd te krijgen !  Ik kan alleen maar getuigen dat het mij en vele anderen heel gelukkig maakt !  God is machtig , vol liefde en geduld , maar ook ondoorgrondelijk , voor Hem is niets verborgen ! 
Goed voor jou, Ebenhaezer, maar ik ervaar God niet als vol liefde. Er zijn kinderen die met verschrikkelijke ziektes worden opgezadeld: hun huid is constant ontstoken en moet een paar keer per week afgepeld worden. Wat heeft het kind misdaan? Of wordt het gestraft omwille van zijn ouders die zondig waren? Héél onredelijk is dat. Zulke God behoort niet tot mijn vrienden.


Je was er nog niet toen WO 2  uitgebarsten was :  en daarom had jij dus niets te maken met de zondeschuld der mensheid ? Waren jouw pa en ma dan heilig ? hadden zij nooit gezondigd ? Of begrijp jij soms  niets over ' beérven ? 
Ja ook kinderen hoe klein ook ,  hebben die zondeschuld meegeérfd , maar als zij sterven zijn ze onschuldig en komen bij de Heer in de hemel ! Nee God is niet onrechtvaardig ! En waar berouw is , daar is ook vergeving garant . 

Door wat is onze zondeschuld dan weggezakt naar nul ?
  Tenzij  men het Offer aan het kruis van Jezus , de Zoon van God , aanvaarden , is men rein  en schuldloos ! 
Ja , de wereld is vandaag zondiger dan ooit te voren , daar moet je niet blind voor zijn ! 
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

13 aug 2018, 16:59

Wil. schreef:
ebenhaezer schreef: Heeft de ongelovige dan een been om op te staan ? 
Dat men jullie van alles kan wijsmaken , zonder zekerheid te hebben , pas dat maar op jullie zelf toe ! 
Vanalles wijsmaken? Waarover heb je het dan zoal? Over de aarde die rond de zon draait?
Een geloof in de wijze , machtige  en liefdevolle God kan niet anders dan humaan zijn !  Logisch toch ?
De Almachtige God die ervoor zorgde dat iemand overleefde in de leeuwenkuil, liet in Colombia een meisje van 13 jaar zachtjesaan verdrinken. Nadat een modderstroom het dorp zowat van de kaart had geveegd, zat zij gevangen in een modderpoel. Er kon geen hulp gehaald worden om haar te bevrijden. Het water kwam millimeter na millimeter hoger tot het in en boven haar mond kwam en tot de Almachtige God de toelating gaf dat zij zou verdrinken.
Afbeelding

De liefdevolle God die niet anders dan humaan kan zijn, Ebenhaezer?  Als dat jouw vriend is, bonne chance dan.
En wat onderdrukken betreft  ,  juist  de wereld heeft  altijd Joden en christenen gruwelijk onderdrukt ,  juist  omdat hun god , de god van deze wereld , geen God van Liefde is ! 
Christen hebben ook joden verdrukt, Ebenhaezer. De God van de christenen is dus niet de juiste God?


Ja wijsmaken ?  Ik bedoel ,  zoals jullie de gelovige beschuldigen dat ze zich alles laten wijsmaken  , zo zeg ik dat jullie net het omgekeerde laten wijsmaken , zoals  :  God bestaat niet , er is geen zonde , ook geen Redder .

God is humaan !  Het wonder van Daniél in de leeuwenkuil bewees dat God machtig was , en dat overtuigde voldoende !  De andere vreselijke dingen die je daar noemt ,  zijn gevolgen van de slechtheid der mensheid , en de kapotgemaakte natuur , die nu haast onmogelijk tegen te houden is  ! Ja , God ziet dit alles aan ,  wat wij onszelf en anderen aandoen , en het verdriet Hem , maar eens zal Hij rechtvaardig oordelen en de prijzen uitdelen !  Ja , God is Liefde  ( Joh. 3 : 16 ). 
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

13 aug 2018, 19:49

Sorry, Ebenhaezer, je bent niet meer te redden. :roll:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Lukas
Lid geworden op: 17 aug 2005, 17:59
Locatie: Antwerpen

13 aug 2018, 21:08

De bewering dat de mensheid door eigen verdorvenheid (erfzonde?) het leed over zich roept is maar een zwakke verklaring. Al eens nagedacht over de gevolgen van een vulkaanuitbarsting, een aardbeving, een tsunami ? Wordt dit dan allemaal door handelingen van de mensen veroorzaakt? Of hoort het nog altijd bij de straf van God voor de zonde van Adam en Eva?

.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

13 aug 2018, 21:37

Een Almachtige God die het Colombiaanse meisje van 13 langzaam laat sterven in een poel vuil modderwater, is een sadist. Zo'n figuur komt nooit in mijn vriendenkring. Zo'n God hoort voor de gerechtshof van Den Haag gesleept te worden waar misdaden tegen de menselijkheid worden beoordeeld.
Een kind draagt nooit de schuld van zijn ouders. Er zijn mensen die wel degelijk kinderen onheus bejegenen omdat hun ouders  een (zware) misstap hebben begaan; dat zijn mensen die een beperkte intelligentie hebben.

Vrienden of mensen die zulke figuur naar voor schuiven als een toffe kerel, blijven niet lang mijn vrienden of zijn bij mij niet meer welkom. Meer nog: die mensen zijn potentieel gevaarlijk want wanneer de omstandigheden gunstig zijn voor hen, willen sommigen van hen graag "het plan van God een handje helpen". In het verleden hebben we de inquisitie gekend: mannen die meenden de Almachtige God te moeten helpen omdat die het alleen niet aankon. Iets recenter: pastoors die vanop de preekstoel opriepen om 'de goddeloze bolsjewieken' te gaan bestrijden. Ook toen moest de Almachtige een handje worden toegestoken want alleen zou hij die klus niet kunnen klaren, zo klonk het.

In de islamideologie is 'hulp bieden aan Allah' en andersdenkenden vermoorden als de kans daartoe schoon is, één van de beste middelen om in het paradijs te komen. Het blijft de belangrijkste bron van islamterreur in de wereld.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Fazal

14 aug 2018, 10:16

Erdogan zei: "Zij hebben de dollars, wij hebben Allah". 
Die is ook niet beschaamd om zich voor de hele wereld onsterfelijk belachelijk te maken.  :D
Fazal

14 aug 2018, 10:26

Hieronder het sprookje van Daniël in de leeuwenkuil:

https://www.jw.org/nl/publicaties/boeke ... euwenkuil/

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

14 aug 2018, 10:52

Fazal schreef:Erdogan zei: "Zij hebben de dollars, wij hebben Allah". 
Die is ook niet beschaamd om zich voor de hele wereld onsterfelijk belachelijk te maken.  :D
Hij speelt in op een basisgevoel van de mens: de drang om via het bovennatuurlijke iets onbegrijpbaars te verklaren. Voor de niet-moslims op de planeet is die 'zekerheid van Allah'  belachelijk. Voor die 1,6 miljard anderen niet. En in eigen land heeft hij een goede 75 miljoen mensen bij wie hij die gevoelige snaar bespeelt.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Fazal

14 aug 2018, 11:47

Zuivere demagogie dus!
Een manier om door het geloof in Allah, het geïndoctrineerde volk naar zijn hand te zetten.
Als Turkije door een ingreep van andere landen ooit uit de impasse geraakt, zal het dan dankzij Allah zijn geweest.