Wielerploeg

Dit is de plaats waar je vragen kan stellen en/of discussiëren over alle mogelijke soorten van sporten: watersport, voetbal, basketbal, golf, tennis, enz.

Wannesto
Lid geworden op: 30 sep 2007, 17:28
Locatie: Belgie

18 jul 2018, 07:04

Ik kan bij het zien van de beelden moeilijk beoordelen .
Toch heb ik twijfels bij de ploeg Trek omdat eerder Cancelara 
verdacht werd en omdat Degenkolb met sprekend gemak de rit won !!!!

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

19 jul 2018, 16:09

Wannesto schreef:Ik kan bij het zien van de beelden moeilijk beoordelen .
Toch heb ik twijfels bij de ploeg Trek omdat eerder Cancelara 
verdacht werd en omdat Degenkolb met sprekend gemak de rit won !!!!
Me dunkt dat het filmpje duidelijk genoeg was voor de ongelovige Thomassen.
http://archief.sporza.be/cm/sporza/wielrennen/1.3166857
Degenkolb is al naar huis en bij die historie van Cancelara werd nooit een schijn van bewijs gevonden, tenzij de insinuaties van Boonen en co.

Wannesto
Lid geworden op: 30 sep 2007, 17:28
Locatie: Belgie

21 jul 2018, 07:53

Steeds nieuwe technieken door de slimheid van de mens , die soms moeilijk
op te sporen zijn . Zou het alleen Femke van den Driessche zijn die met een 
motortje rond reed . Dat betwijfel ik !!!!!

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

25 jul 2018, 10:06

De Tour van Philippe Gilbert is voorbij.
Als je die val beziet dan vallen de kwetsuren nog mee.
Het kon veel slechter afgelopen zijn. De tour moeten verlaten maar je bent er nog en dat is het voornaamste.
Hopelijk komt deze klasbak snel terug.
Veiligheidsvoorschriften moeten dringend worden aangepast de snelheden waar de renners de dag van vandaag mee de bergen afvliegen , maar de vraag is kan dat wel je kan toch in naar het beneden rijden geen maximum snelheid afdwingen "t'is koers" en het is om het eerst aan de aankomstlijn.
Hij heeft gewoon een stuurfout gemaakt en heeft het gelukkig nog goed vanaf gebracht , Fabio Casartelli had minder geluk bij de afdaling van Col de Portet d'Aspet.

Wannesto
Lid geworden op: 30 sep 2007, 17:28
Locatie: Belgie

25 jul 2018, 11:36

Ben wel geschrokken toen het gebeurde , wist niet hoe diep het was en 
het was een beetje bang afwachten . Maar als de knieschijf wel degelijk
gebroken is en nog een col beklimmen , daar heb ik mijn twijfels over en 
ook voor zijn verdere toekomst met die breuk !

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

13 aug 2018, 10:55

Matteo Trentin mag een jaar lang in de Europese kampioenentrui rondfietsen.
Straf wat de 2 veldrijders weeral doen. Eigenlijk zijn ze een klasse beter dan 80 procent van de wegrenners .
En beiden moeten nog groeien in het baanwielrennen , het zijn beiden klasbakken.
Trentin was intrinsiek de snelste, stak zich weg, heeft de meeste ervaring en had nog een ploegmaat waar vooral VDP en Van Aert een gat moesten op dicht rijden.
Als je de beelden bekijkt van de sprint zie je  duidelijk dat VDP zijn elleboog zet.
Wout Van Aert was duidelijk beste man in de koers. Meeste werk verricht in de kopgroep waarin Trentin en Van de Poel zich wegstaken.
Xandro Meurisse was ook zeer goed in de wedstrijd, zonder die spijtige valpartij zou de koers misschien  anders verlopen zijn, maar ja dat zijn vijgen na Pasen.

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

13 aug 2018, 11:13

wardje schreef : "En beiden moeten nog groeien in het baanwielrennen , het zijn beiden klasbakken. "

Baanwielrennen = op de piste , wat ze gisteren deden was "wegwielrennen" 
Misschien slechts een kleine nuance, iedereen weet wel wat bedoeld werd, maar juist is juist :) 

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

13 aug 2018, 11:47

flupke2;


juist is juist !! :D

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

13 aug 2018, 11:55

En waarom zouden ze het alle twee niet ook eens op de piste  (baan) proberen  :D

Wannesto
Lid geworden op: 30 sep 2007, 17:28
Locatie: Belgie

14 aug 2018, 08:02

Enkele jaartjes geleden werd gezegd in een praat programma dat veldrijden en 
en op de weg niet meer gecombineerd kan worden , dat men nu een keuze moet 
maken en dat de gebroeders De Vlaeminck die het ook allebei konden niet meer  
geevenaard kunnen worden . Van Aert en Van Der Poel bewijzen dat het wel nog 
kan . 

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

14 aug 2018, 08:42

Denk toch dat Van Aert zich meer zal toespitsen op de weg, verwacht dat hij zijn veldritten zal uitkiezen, VDP daarentegen zal zich voor het moment meer naar het veldrijden en MTB richten.
Ja ze zijn beiden nog jong en vol ambitie (moeten op de weg nog veel leren) , er wordt gekoerst met de benen maar ook met het hoofd.
Hoeveel koersen heeft Sagan al niet gewonnen ,fietst mee in de buik van het peleton, gaat dan eens piepen vooraan, laat zich weer afzakken en de laatste 10 km is hij daar ( dat is sterk zijn en koersinzicht hebben).
Sean Kelly was ook zo'n renner ,nooit in geen sterke ploeg gereden; maar toch veel koersen gewonnen.
Er zijn nog enkele klasbakken die rondrijden bij de liefhebbers, maar je moet bij het overstappen het geluk hebben dat je kan groeien en op macht komen door bepaalde wedstrijden te kiezen waar je je op kan focussen.
De ploeg waarin je terecht komt bij de overgang bepaalt soms het al dan niet slagen van je wielercarriere (opletten dat ge niet opgebrand geraakt)