WAAROM ISRAEL ?

hier is plaats voor alle wereldreligies

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

14 aug 2018, 12:26

Fazal schreef:Zuivere demagogie dus!
Een manier om door het geloof in Allah, het geïndoctrineerde volk naar zijn hand te zetten.
Als Turkije door een ingreep van andere landen ooit uit de impasse geraakt, zal het dan dankzij Allah zijn geweest. 
Net zoals Ebenhaezer haar geloof verkondigd. Even demagogisch.
Fazal

14 aug 2018, 18:51

Daaraan kan je zien hoe je via een geloof(ach wat  8O) macht kan verwerven of versterken.
Maar hoe hard ze ook roepen "Allah akbar", ook HUN Allah heeft nog NIEMAND geholpen.
Ook zijn zgn eigen strijders niet!  Echt dom om daar in op te gaan.
Maar 't is wel van die bende onnozelaars dat ze het moeten hebben. 
Mocht er ook maar één God bestaan, hij lacht zich voortdurend te pletter.
Nog goed dan, dat die geen lichaam heeft.  :roll:

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

14 aug 2018, 20:12

Fazal schreef:Daaraan kan je zien hoe je via een geloof(ach wat  8O) macht kan verwerven of versterken.
Maar hoe hard ze ook roepen "Allah akbar", ook HUN Allah heeft nog NIEMAND geholpen.
Ook zijn zgn eigen strijders niet! .  :roll:
Honderden onzichtbare engelen hebben meegevochten met de moslims in de slag bij Badr waardoor de minderheid van moslims de meerderheid van 'vijanden' heeft verslagen.

Lees dit stukje in Wiki

Elke moslims gelooft dat. Want Mohammed heeft het gezegd. :lol:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Lukas
Lid geworden op: 17 aug 2005, 17:59
Locatie: Antwerpen

16 aug 2018, 08:37

Lukas schreef:De bewering dat de mensheid door eigen verdorvenheid (erfzonde?) het leed over zich roept is maar een zwakke verklaring.
Al eens nagedacht over de gevolgen van een vulkaanuitbarsting, een aardbeving, een tsunami ?
Wordt dit dan allemaal door handelingen van de mensen veroorzaakt?
Of hoort het nog altijd bij de straf van God voor de zonde van Adam en Eva?

.

Hallo ebenhaezer ? 

.

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

16 aug 2018, 10:16

Lukas schreef:
Lukas schreef:De bewering dat de mensheid door eigen verdorvenheid (erfzonde?) het leed over zich roept is maar een zwakke verklaring.
Al eens nagedacht over de gevolgen van een vulkaanuitbarsting, een aardbeving, een tsunami ?
Wordt dit dan allemaal door handelingen van de mensen veroorzaakt?
Of hoort het nog altijd bij de straf van God voor de zonde van Adam en Eva?

.

Hallo ebenhaezer ? 

.


Ja , hallo Lukas !  Sorry , ik zit niet elke dag op mijn PC hoor . 
Dat de aardbol in opstand  komt , en nare dingen vertoont ,  is absoluut een gevolg van de zonde der mensheid ! 
Van sommige dingen wordt dit  ook zelfs door Natuurkundigen erkend ,  dat weet iedereen nu wel  of kijk je nooit naar TV. ?   En bovendien  werd dat ook reeds lang in onze wereldbekende Bijbel vernoemd ;  en dat is nog maar een begin , lees maar eens wat er in " Openbaring " en andere plaatsen , daarover gezegd wordt ! 
Gods Woord is  nu eenmaal DE WAARHEID , en zal zich dan ook bewijzen op Zijn tijd !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

16 aug 2018, 11:22

Wil , ja ik schreef aan Fazal "  als je Hem zou kennen , zou je ook Zijn begrijpende en oprechte Liefde daarin zien en bewonderen " ,  dat klopt ,  maar ik zei ook dat we Hem HIER op aarde , nooit ten volle kunnen kennen  , wel  ' straks '  daarboven ! 
Wat mij betreft ,  ik ken en begrijp Hem in die dingen uit mijn leven en omgeving , die ik meemaakte ,  Hij is mij steeds nabij geweest , en dat is een leerschool van reeds 86 jaar !  Ook door alles wat in de Bijbel staat en ook uitgekomen is , zo leerde ik Hem ook vertrouwen in alles .  Ja dat zijn dingen die ogen openen en 't hart verlichten .  
Ondervindingen en overtuigingen die mij  rustig , blij en gelukkig maakten , en waardoor ik ook anderen  kon helpen . 
Ja , dus in zover  ken ik weldegelijk Gods begrijpende  en oprechte Liefde voor Zijn schepping  .  Maar dat is nog lange niet Hem totaal kennen in alle dingen  , dat beweer ik ook niet !  Heel ons aards bestaan hier is een LEERSCHOOL !  Dus ALLES begrijpen van anderen en wat er in deze wereld gebeurt ,  kan ik ook niet , maar dat God Rechtvaardig  en Genadig is , staat als een  paal  boven water ! 
Wat Erdolan en vele naamgelovigen  verkondigen en er zelfs God en de Engelen voor gebruiken , is natuurlijk onzin en bedrog ,  dat is hun zwakke verdediging , maar de toekomst zal eenmaal de Waarheid bewijzen ! 

Nee , een kind draagt niet de schuld voor wat de ouders misdeden ,  maar wel de algemene zondeschuld die ze mee érfde  vanaf Eva ;  kinderen begrijpen nog niets  van  het Verlossingswerk van Jezus , maar zijn er wel deelgenoot van ! Ook dat bewijst Gods grote Liefde en Rechtvaardigheid !
Als wij en iedereen hier , groot en klein , ellende moeten verdragen is dat niet door Gods schuld , dat was onze verantwoordelijkheid  ;  maar als de Zoon van God in vreselijk lijden Zijn leven gaf om ons te verlossen van die  zondeschuld , en  in onze plaats de straf droeg , is dat een  Liefde , die nog nooit gezien werd  en bedoeld was voor de gehele mensheid ! 
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
Fazal

16 aug 2018, 13:55

ebenhaezer schreef: 
Nee , een kind draagt niet de schuld voor wat de ouders misdeden ,  maar wel de algemene zondeschuld die ze mee érfde  vanaf Eva ;  kinderen begrijpen nog niets  van  het Verlossingswerk van Jezus , maar zijn er wel deelgenoot van ! Ook dat bewijst Gods grote Liefde en Rechtvaardigheid !
En gij noemt dat Gods grote liefde en rechtvaardigheid!???  :roll:
ebenhaezer schreef: Als wij en iedereen hier , groot en klein , ellende moeten verdragen is dat niet door Gods schuld , dat was onze verantwoordelijkheid  ;  maar als de Zoon van God in vreselijk lijden Zijn leven gaf om ons te verlossen van die  zondeschuld , en  in onze plaats de straf droeg , is dat een  Liefde , die nog nooit gezien werd  en bedoeld was voor de gehele mensheid ! 
De zonde is sindsdien nooit groter geweest. Waar was die opoffering dan eigenlijk goed voor???
En wat dat vreselijk lijden betreft, er zijn er nu die nog veel vreselijker lijden.
Maar goed, dat telt niet mee, want dat staat (nog niet) in de bijbel!  :twisted:

En waar haal jij die rechtvaardigheid?
Nooit van de zondvloed gehoord?
Mens en dier moest eraan geloven, behalve de vissen dan!
Begaan dieren ook zonden, en vissen niet? 
Rare visie heeft die bijbel!  8O

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

16 aug 2018, 14:17

ebenhaezer schreef:  Dus ALLES begrijpen van anderen en wat er in deze wereld gebeurt ,  kan ik ook niet , maar dat God Rechtvaardig  en Genadig is , staat als een  paal  boven water ! 
Paal boven water? Behalve als het water bij een kind van 13 in de mond loopt en God geen stap zet om haar te redden. Maar de joden in de Rode Zee redde hij wel. Ja, ja :roll: 
Het minste wat je van een god verwacht is een beetje consequent gedrag, maar dat is niet het geval.

Een aantal jaren geleden was er een aardbeving in Iran in de stad Bam. Daar heeft een kind 3 dagen met zijn arm vastgeklemd gezeten onder en tussen rotsblokken. Het kind is zijn arm kwijt. Bravo, alwetende en almachtige God! Of in jouw woorden, ebenaezer: "dat God Rechtvaardig  en Genadig is , staat als een  paal  boven water "
Mogen we jouw kinderen en kleinkinderen dan dezelfde "genade"  toewensen? Wens jij die 'genade'  dus ook voor jouw eigen kleinkinderen?

Wat Erdolan en vele naamgelovigen  verkondigen en er zelfs God en de Engelen voor gebruiken , is natuurlijk onzin en bedrog ,  dat is hun zwakke verdediging , maar de toekomst zal eenmaal de Waarheid bewijzen !
 Je vergist je: ze weten het even zeker als jij dat ze gelijk hebben.
Nee , een kind draagt niet de schuld voor wat de ouders misdeden ,  maar wel de algemene zondeschuld die ze mee érfde  vanaf Eva ;  kinderen begrijpen nog niets  van  het Verlossingswerk van Jezus , maar zijn er wel deelgenoot van ! Ook dat bewijst Gods grote Liefde en Rechtvaardigheid !
Je gebruikt woorden die je niet goed begrijpt: de zondeschuld? Er kan pas sprake zijn van schuld als je ook met opzet leed veroorzaakt. Dat is bij het kind uit Colombia dat moest verdrinken NIET het geval.
Als jij verwijst naar de erfzonde, dan is daar nog helemaal geen sprake van schuld bij de nakomelingen van Adam en Eva. Er is enkel sprake van een ' zondige natuur' , dwz een aanleg om zondig te worden, maar zoals gezegd kun je pas een zonde begaan als je wetens en willens kwaad begaat. Een pasgeborene die vermoord wordt door een onmens, draagt geen enkele schuld.
De enige die schuld draagt is dan God, als je gelooft dat die bestaat, tenminste.
Als wij en iedereen hier , groot en klein , ellende moeten verdragen is dat niet door Gods schuld , dat was onze verantwoordelijkheid  
Een pasgeborene draagt NOOIT verantwoordelijkheid. God wel.

Ebenhaezer, je bent in mijn visie  potentieel een gevaarlijk mens. Als de omstandigheden 'gepast'  zijn, ben jij volgens mij in staat om in opdracht van de Here te moorden.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

16 aug 2018, 14:19

ebenhaezer schreef:
Nee , een kind draagt niet de schuld voor wat de ouders misdeden ,  maar wel de algemene zondeschuld die ze mee érfde  vanaf Eva ;
Erfzonde ? Is zeer on-bijbels :
https://nl.wikipedia.org/wiki/Erfzonde# ... ondebegrip

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

16 aug 2018, 16:46

Er wordt hier regelmatig gesproken over een ongenadige, onrechtvaardige of zelfs "sadistische" God.
Vergeten we daarbij niet dat er goed en kwaad bestaat?
God en zijn tegenstander de Duivel?
Het onrechtvaardige kwaad dat mensen overkomt, is misschien wel het werk van de laatste.
Ondank is 's werelds loon

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

16 aug 2018, 18:18

maior domus schreef:Er wordt hier regelmatig gesproken over een ongenadige, onrechtvaardige of zelfs "sadistische" God.
Vergeten we daarbij niet dat er goed en kwaad bestaat?
God en zijn tegenstander de Duivel?
Het onrechtvaardige kwaad dat mensen overkomt, is misschien wel het werk van de laatste.
God moet dus volgens jou de duimen leggen voor zijn tegenstander. Sullig Godje, denk je niet ?
Fazal

16 aug 2018, 18:51

Wat een dwazekloterij allemaal zeg!?
Het ene is god's wil en het andere is satan's overmacht!?
Welke van die twee is verantwoordelijk voor de zondvloed???
De gelovigen hun god natuurlijk, dat beweren ze toch zelf!?

Nee, al het goede komt van god, en al het slechte van de duivel.
Behalve de zondvloed dan. Eens vragen aan Noah misschien!?

https://nl.wikipedia.org/wiki/Zondvloed 

Als het nog idioter kan, laat maar iets weten.
Maar hou het een beetje geloofwaardig a.u.b.!
Als dat kan tenminste.  :wink:

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

16 aug 2018, 19:53

maior domus schreef:Er wordt hier regelmatig gesproken over een ongenadige, onrechtvaardige of zelfs "sadistische" God.
Vergeten we daarbij niet dat er goed en kwaad bestaat?
God en zijn tegenstander de Duivel?
Het onrechtvaardige kwaad dat mensen overkomt, is misschien wel het werk van de laatste.
Astemblieft…. daar moet ge zo oud voor geworden zijn ….

"Ne "god" die almachtig is, die alles kan ".... dag jan  hij kan nog gene "gevallen engel" den baas die al zoveel duizend jaren dapper met  zijn kloten aan het spelen is!!!

Zie je zelf het belachelijke er niet van in " den duivel heeft het gedaan"  ja watte!!!!
Laatst gewijzigd door Paul Siemons op 16 aug 2018, 20:37, 2 keer totaal gewijzigd.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

16 aug 2018, 20:05

maior domus schreef:Er wordt hier regelmatig gesproken over een ongenadige, onrechtvaardige of zelfs "sadistische" God.
Vergeten we daarbij niet dat er goed en kwaad bestaat?
God en zijn tegenstander de Duivel?
Het onrechtvaardige kwaad dat mensen overkomt, is misschien wel het werk van de laatste.
Als die God (is dat ook uw  God?) de almachtige is, dan zijn er twee mogelijkheden waarom dat kind van 13 jaar moest verdrinken:

a. hij kan niet ingrijpen, en dan is hij niet almachtig. Gelieve dat ook nooit meer te zeggen
b. hij wil  niet ingrijpen. Welk woord gebruik je dan voor 'een persoon' die erop zit toe te kijken, wel kán, maar niet wíl?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Fazal

16 aug 2018, 20:36

Het zijn niet de niet-gelovigen die god van alles beschuldigen.
Dat kunnen ze ook niet, gezien god voor hen niet bestaat.
Het zijn de gelovigen zelf die hem van alles de schuld geven, en ze beseffen het niet eens.