In de Vier Seizoenen reeks 10: Zomer

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

15 aug 2018, 16:21

Hallookes iedereen,

Lea: je hebt een mooie kat.Onze overleden kat lijkt er sterk op, hetzelfde maar met meer grijs en minder wit.

Clive: je bent echt in blijde "verwachting".Fijne vooruitzichten :D.

Daarstraks moeder bezocht in het wzc.Ze hadden deze middag een glaasje wijn gekregen bij het middagmaal en bij de koffie een gebakje.Die worden daar heel hard verwend :D :D.

Hier wordt Moederdag gevierd op de 2de zondag van mei.

Zal voor Spaanse woef ander speelgoed moeten kopen, bijna alles is stuk gebeten.Zijn speelgoed gaat niet lang mee.

Dames, tot morgen allemaal.

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

15 aug 2018, 16:36

Dank u Anjelierken!   :wink:

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

15 aug 2018, 16:39

Dag seizoentjes allemaal,
Vandaag veel werk verzet. De laatste groene boontjes zitten in de vriezer, tomaten, komkommers, ook kersttomaatjes, ...... Al hetgeen goedgekeurd werd moest er aan geloven ! Buurvrouw intussen ook kunnen blij maken met tomaten. Komkommer lusten ze niet en de sla, .... ze ging het wel zeggen/vragen, zei ze. Mijn gedacht eten ze geen sla ook niet. Ben nog vergeten te vragen of ze geen rabarber wou. Hier is de tijd voorbij om zelf konfituur te maken, heb nog gelei staan van rode bessen, al 2 jaar, wordt maar sporadisch nog gegeten hier.
Enfin, we zien wel, he ! 
Ben blij dat we al zover zijn. Ja, ik zeg 'we', ik mag geen enkele gedachte hardop zeggen of manlief staat klaar ! Daarmee dat ik het dikwijls op de laatste nippertje zeg anders is hij al weg voor ik het goed weet !
Goed dat hij al wat uit de voeten kan, al is het .... mankend.
Nu efkes wat uitrusten en dan iets klaar maken om morgen te versturen. Morgen moet ik naar de mutualiteit in het nabijgelegen dorp en dan passeer ik een rode bus. Erg, he, een rode bus in mijn straat staan, en afgeplakt omdat hier grote werken bezig zijn. En dat gaat nog duren tot 31 augustus, 17.00 u ! Jaja, het uur staat er ook bij !
Ga al versturen eer het foetsie is.
Dames, tot ..... straks of anders de volgende ! Hou jullie allemaal zo goed mogelijk. Moet nog wat 'bijlezen', daarmee .......
Tot .......
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

15 aug 2018, 17:53

Goede avond iedereen...
een dag met afwisselend zware wolken en een dun zonnetje...
maar het is droog gebleven... :wink:

M-J, goed gewerkt amaai... ja kan in de winter weer
gemakkelijk zijn als je 't maar uit de vriezer moet halen
alles lekker vers ingevroren.... en je man is toch wel
redelijk goed hersteld na die aanval.. wilskracht doet ook veel hé... :roll:

anjelierken, een schadelijke woef als hij alles kapot bijt... :roll:
en fijn dat de ouders daar in het wzc goed verzorgd worden
het is niet overal zo :oops:....

Helena,al op stap geweest... voorzichtig zijn...  :oops:

Lea, mooie poes.... die heeft een luilekker leven :)

Alle maatjes een gezellige avond, ik ga met de kinderen uit eten vanavond
tot morgen...

Afbeelding
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

zwanenmeer
Lid geworden op: 10 mar 2008, 20:01

15 aug 2018, 18:05

Dag seizoentjes allemaal , 

Lea : mooie poes ... heeft ook een prinsenleven bij jullie , denk ik .. :-) 

Hier was het een "Lawaai-" woensdag / feestdag / : 
om 6u30  leverde hier een zware vrachtwagen met aanhanger : een rupsvoertuig én een metalen container voor bouwpuin / blijkbaar voor de buren verderop , die vandaag hun schuur hebben afgebroken .... :roll: :evil:Heel de buurt was wakker van het vroege lawaai .... 

Rechts achter , hebben ze de hele dag metershoge dennen afgezaagd .....ook leuk .... 

ik zal  blij zijn als iedereen terug normaal aan het werk en naar school gaat ..... Hopelijk is het dan iets rustiger ... alhoewel........ 8O :evil: :(

Mijn vaatwasmachine ... 14 jaar oud , gaat het begeven , denk ik .....   de afwas is niet droog en er  blijft heel veel schuim over ...... Zal al maar opzoeken voor een  nieuwe ..... 

 aan alle seizoentjes .....  en een goede avond .. 

Afbeelding
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

16 aug 2018, 06:56

Afbeelding

 @ MJ, wij wensen jou een heel gelukkige verjaardag Het zal een dag zijn met gemengde gevoelens en wat emotie, maar we staan vandaag dan toch maar al een jaar verder. 
Dus van harte gefeliciteerd en probeer ervan te genieten.

Liefs en een dikke verjaardagsknuffel.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

16 aug 2018, 07:06

Goede morgen seizoentjes,

@ MJ: happy birthday!

Rustige dag gehad gisteren, Ons Ma belde en vroeg of ze mocht bellen want ze wist het niet zeker of feestdagen ook meetellen voor gratis bellen. Ze schrijft nu op hoe lang en wanneer ze naar iemand belt, want zo'n cirque gelijk de laatste keer met die dreiging voor afsluiting en zo'n grote som... Carmel wilde naar buiten en Praline was ook al rond haar benen aan het draaien. Omdat Carmel niet buiten mocht, heeft ma haar eten aan de achterdeur gezet. anders eet Praline alles op. Geen wonder dat Praline tonnenrond is. Er komt wel iemand anders van S. haar vriendinnen de kattenbak doen en die had overlaatst eten naar Carmel gebracht want die zit meestal boven. Voor de rest eten ze dan hun korrels, vooral Carmel, als Praline haar eten ook opgevreten heeft. En nu ons beest. Zit buiten. Is vannacht toen ik van de wc kwam, mee naar de slaapkamer gegaan ( in het vage licht zag ik zijn witte kwiesten) en dan bleef die dralen aan de kast van ventje. Tot hij plots op bed wipte, kopjes gaf aan mijn hoofdkussen en zich dan maar snorrend installeerde voor een groot drie kwartier mammie bewaken. Hij schijnt er weer door te komen, gisteren nog 't een en 't ander opgekuist dat A. contractueel niet mag.
heb dus gisteren mijn nieuwe klantenkaart geactiveerd en ventje heeft met dat "dingske" de stopdraad in de naald gestoken en heb ik dat gat dan doen verdwijnen. dan aperitief en reb-eye hamburgers gebakken met pancetta en smeltkaas. alles afgewassen en dan dutje gaan doen. had al van 's morgens de camenbert uitgehaald en de look lag ook al klaar. een kruidenbagguette afgebakken en vier teentjes look gepeld en hopsa de oven in. Na 40 min op 150° was die klaar en die was lekker lopend ( nieuw slaap t-shirt moeten aandoen) en voor 1 keer goed geslaagd.vandaag eet ventje zweedse broodjes met americain prèpare en een eitje. ik eet glasnoedels met gebakken vleesballetjes. ik ben nog aan het denken wat voor saus. 's avonds frietjes. straks naar de dokter voor bloedafname. heb een nieuw spelletje op de phone staan. je moet wel een uur wachten voor je een nieuw hoofdstuk kan beginnen. zal me wel bezig houden in de wachtzaal met 'pacific bay'. ben al aan het derde hoofdstuk toe.
Gisterenavond beneden gelezen in het huwelijkspact. lijkt me spannend. Riggs & Murtaugh boeien me niet zo. 't was plezant op den terras van cezar. gelukkig hielden ze even voor 10 uur op want het werd hun dan te fris. 't zijn nu niet meer de tropische temperaturen, hè. Toen zaten ze tot 1 uur buiten. kinderen ook. En dan zijn ze verwonderd zei ventje dat ze die in september om 7 uur niet uit hun bed gaan krijgen. Die van 4, zie ik regelmatig vlak voor de schoolbel, zich naar de school haasten.
Heb nu gezien dat er parking gemaakt is van een stuk kerkplein. Hopelijk blijft dat zo. maar er is geen omloopbrief gemaakt. ze gaan niet moeten denken dat ik potverdikkie papier ga verspillen om blaadjes te maken en dat onder de ruitenwissers van die hier lang blijven parkeren als ze hier niet wonen te steken. dat is de taak van de burgervader en de wijkagent.
Na de dokter om blauwe zakken en vuilniszakjes. de bank en effe de lidl binnen om krielpetatjes. die zijn voor vrijdag met een stukje gebakken vis. denk iets van kabeljauw. maar ik ga eerst rondkijken wat er in aanbieding is. moet op m'n boodschappenbriefje voor vrijdag: kaassaus zetten.
als het goed gaat vandaag eens dat hartjeswafelijzer uit de kast halen en wafeltjes bakken. heb ik al zolang zin in.
Seffens de kleren in, ontbijt is voor na de bloedafname bij onze plaatselijke vampier. Volgende week dinsdag naar de NKO voor controle.
Beest is teruggekeerd: hij werd weer onwel en loopt dan weg. snel alles opgekuist anders korst dat aan op dat versleten linoleum.
Fijne Donderdag allen, groetjes
Cats Rule!

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

16 aug 2018, 07:14

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes, 

Dank je wel aan allen die een overzichtje hebben gemaakt. 

Lea, wat een mooi katje. 

Zwanenmeer, hoop dat je vlug een nieuwe vaatwasser vindt. 

Gisteren gewassen , echt wel een grote was, maar het droogde wel niet goed. Kon hem pas in de late avond afnemen met het resultaat dat ik dan gisteren niet meer heb kunnen strijken wat eigenlijk de bedoeling was. 
Maar ga er nu meteen aan beginnen en pas daarna badje nemen en boven alles doen. Dan rust ik mij een beetje en maak de 2 benedenverdiepingen dweilklaar. De strijk laat ik een nachtje luchten en die leg ik dan morgen pas weg. 
Gisteren een hele lijst ingevuld wat de pup betreft. Als alles goed gaat met de mama, zou hij hier eind november/ begin december zijn. Daartussen valt nog onze vakantie, maar verheug me echt op de pup. Wat niet wegneemt dat ik Niels nog verschrikkelijk mis. Zal pas milderen, denk ik als onze nieuwe viervoeter hier rondloopt. En dan zal ik mijn handen vol hebben aan dat kleine grut. 

Muddy Maddy, dacht dat je vandaag naar de dokter moest, wens jou heel veel succes.

Zo, intussen staat het strijkijzer al klaar en ga ik beginnen. 

Ik ga niet alle namen noemen, maar wens ieder van jullie een fantastische dag. Liefs aan jullie allen en een knuffel voor wie hem  kan gebruiken. 

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

16 aug 2018, 09:27

Afbeelding


Goedemorgen,

Dank voor de complimentjes aan mijn katertje, hij weegt 8 kg.

Hij is hier inderdaad de baron in huis, eten, slapen, spelen, op zijn po zitten,
wij zijn allebei verliefd op hem.

Sorry dat ik niet reageer op de andere mensen, heb weer bezoek van
meneer of mevrouw "hoofdpijn", bijna dagelijkse kost.

Geniet van deze zonnige dag lieve mensen.

Groetjes, 

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

16 aug 2018, 09:32

Afbeelding


mariajohanna,

Een hele gelukkige verjaardag gewenst.

Ik weet niet precies welk probleem je hebt
maar ik wens je alleszins een mooi rustig
nieuw levensjaar toe.

Vele groetjes,

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

16 aug 2018, 09:52

Afbeelding
Aan M-J, een heel fijne dag vandaag 
we zijn een jaar verder en het was een zwaar jaar...
hopelijk mag het alleen maar beter gaan :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

16 aug 2018, 09:58

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes...
dank voor het overzichtje.... :wink:

Hier is het zonnig begonnen, hopelijk blijft het mooi...dat is fijn om te poetsen...
en boodschappen te doen... de vuilkarren zijn ook al geweest,.... alles is weg :)

zwanenmeer niet veel rust gehad gisteren.... mensen kijken
niet meer of het een zondag is of niet hé.. :roll:het werk moet doorgaan...
vooral als ze een dag niet moeten gaan werken voor en baas.... :oops:

Sorry, verder geen namen maar aan iedereen een fijne donderdag gewenst...
ik ga verderdoen en straks de boodschappen...
Tot later.... :wink:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

zwanenmeer
Lid geworden op: 10 mar 2008, 20:01

16 aug 2018, 10:38

Voor MJ : van harte : een fijne verjaardag !!  Vol goede moed vooruit , en een beter jaar zonder zorgen :-) 

Afbeelding

groetjes aan alle seizoentjes !! 
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

16 aug 2018, 17:22

AfbeeldingEen fijne namiddag iedereen... 't is een zonnige dag gebleven...
het was 27° en wel vochtig vandaag...

Aan alle dames een gezellige dag ... ik ga nog wat kaartjes afmaken
en iets te eten zoeken.... weet nog niet wat...Afbeelding
waarschijnlijk een koud groenteschoteltje met zalm (denk ik)  :lol:

Allen een goeie nacht later..... en tot morgen
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

16 aug 2018, 20:23

Dag seizoentjes allemaal,

Iedereen bedankt voor de lieve verjaardagswensen hier op het forum, en de kaartjes, om ter mooist ! Ze staan allemaal op de schouw mooi te wezen !  Of ze nu zelfgemaakt zijn of zelf gekocht ( :lol: ) , elke wens en elke kaart heeft voor mij een zekere 'waarde'.
En wil je weten waarom ?
Wel, het bewijst dat er vriendschap is. Ook al is het 'maar' virtueel.
Door hier, in ons 'eigen' hoekje, in ons gezellig cafeetje te komen, een praatje te maken met elke bezoeker, die uiteraard ten alle tijde welkom is, wordt er een zekere, ja, ik mag wel het woord 'vriendschap' gebruiken, gesloten.
Ook al is het niet voor iedereen alle dagen een plezier om door het leven te walsen, hier ben je vrijwel zeker dat er naar je geluisterd wordt, dat er raad wordt gegeven, vaak uit eigen ondervinding. En is die 'raad' nu echt niet voor jou of mij of iemand anders van toepassing, dan nòg is er die belangrijke 'indruk' dat er mee gedacht wordt over oplossingen, dat men je écht wil helpen ...... al is het 'maar' virtueel........
Zo ervaar ik het, tenminste.

Het is vandaag exact één jaar geleden dat mijn wereld veranderde, door het hersen-infarct dat mijn man geraakt heeft. En ja, exact op mijn verjaardag.
Ik mag wel mijn twee pollen kussen dat het thuis gebeurd is, want drie kwartier later zaten we anders in de auto, op de autostrade richting Antwerpen, om samen met onze vrienden mijn verjaardag te vieren, met natjes en droogjes.
Dat had dan een héél ander 'verhaal' kunnen worden.
Intussen heeft mijn man over héél het jaar terug zowat alles terug moeten aanleren, ook met 'vallen en opstaan'. Dat waren heel harde noten. Nu nog gaat hij 5 dagen op de week naar een revalidatiecentrum, om te verbeteren wat nog kan. 
Wij moeten geen 'glazen bol' hebben om te weten dat het nooit meer zal zijn zoals vroeger. Maar we blijven moed scheppen, ook al wordt alles niet hardop gezegd .........

Lea, dit is dus waar sommigen hier op doelden, dat het een zwaar jaar was en met hoop voor ons dat het alleen beter mag gaan .........

Trouwens, een mooie poes dat je hebt, hoor ! 8 kg, is dat niet wat teveel voor zo'n beestje?! Hij ziet er wel lief uit !

Clive, wanneer ga je het eens wat kalmeraan doen? Straks ben je te moe om voor de kleine pup te zorgen. En Niels missen zal je blijven doen, hij was immers een deel van jullie gezin.

Oei, Zwanenmeer, vaatwasser die de pijp aan Maarten gaat geven. Niet leuk. En ja, op 'feestdagen' kan alles al eens anders verlopen dan men gewend is. Op zo'n dag is bijna iedereen thuis en die doen dan werkjes, waar ze anders niet toe komen. En jij, die dan zo mooi in het groen rustig zit, moet dan juist veel lawaai verdragen. Als de scholen terug starten gaat alles terug normaal zijn, je zal wel zien. Dan zijn het de 'gewone'  'ambetante' dingen ! De mensen 'leven' tegenwoordig allemaal, he !

anjelierken, fijn te horen dat moeder, en de andere wzc-bewoners, er 'verwend' worden ! Bij mijn ouders was dat ook zo, al beseffen ze het dikwijls niet.
Misschien voor Spaanse woef zo van die dikke koorden kopen, die gaan een héél stuk langer mee dan alle andere piepende of pluche dingen.

M-Helena, nog veel last van je valpartij? Het moet allemaal 'zijn tijd' hebben, nietwaar? Schoonbroers en schoonzussen-feest ook overleefd? Goed zo ! Meepakken hetgeen kan !

Dames, ik moet stoppen, kinderen zijn er !
Hou jullie allemaal zo goed mogelijk, en tot .... de volgende !
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen