CRYPTOGRAMMEN

Hier kan je allerlei spelletjes spelen op het forum: woordspelletjes, associatie spelletjes, titelsong-spelletjes, ...
Veel speelplezier!

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

17 aug 2018, 10:37

AANGEBRAND ?

zowel in letterlijke als figuurlijke zin te gebruiken.
Gast

17 aug 2018, 15:28

Is

extreem ? ( buitenissig )

al geprobeerd ?

lotte
Lid geworden op: 26 apr 2005, 13:47
Locatie: Tielt

17 aug 2018, 16:58

eens iets anders proberen,

DAAROPVOLGEND  ?

"kenmerk van alles wat de lijn overschrijdt" volgt erop, is extra
kan  toegepast worden  op een voorwerp, een gedrag en bereiding .

Sita
Lid geworden op: 21 jul 2013, 07:26

17 aug 2018, 19:13

Extra(atje) ? een meerwaarde aan voorwerpen, gedrag, bereidingen.


Alhoewel ik aan hetzelfde woord dacht als Reini, maar daarop heb je niet gereageerd, socrates ...

Reini schreef:MEERWAARDE?

Dit kan ook in vele omstandigheden. 
"Au milieu de l’hiver, j’apprenais enfin qu’il y avait en moi un été invincible." - Albert Camus

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

17 aug 2018, 19:49

Socrates moet dus terug gaan kijken naar vanmorgen 10:37 u .

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

17 aug 2018, 19:54

Nog een extraatje.
TOEMAATJE ?
Kan vrijwel voor alles dienen.

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

17 aug 2018, 20:08

Socrates heeft met veel aandacht alle aangebrachte voorstellen gelezen, niemand had het bij het rechte uiteinde. Af en toe moet er lang worden nagedacht en gezocht, denken we maar bv. aan "recordbreuk" maar ook dat is uiteindelijk wel gevonden. 
"Nothing matters very much and few things matter at all".Lord Balfour

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

17 aug 2018, 20:11

UITMUNTEND ?
uitleg hoeft hopelijk niet meer.

lotte
Lid geworden op: 26 apr 2005, 13:47
Locatie: Tielt

17 aug 2018, 20:36

UITGELEEFD ?

Letterlijk en figuurlijk oud
Lijn- levenslijn.

Sita
Lid geworden op: 21 jul 2013, 07:26

17 aug 2018, 20:48

socrates schreef:... denken we maar bv. aan "recordbreuk" maar ook dat is uiteindelijk wel gevonden. 
Zo is dat, maar ik heb zo'n vermoeden dat "recordbreuk" enkel in jouw persoonlijk woordenboek te vinden is  :)



Om verder te gaan met de 'uit' woorden.

Uitstekend ?
"Au milieu de l’hiver, j’apprenais enfin qu’il y avait en moi un été invincible." - Albert Camus

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

17 aug 2018, 21:01

Sita schreef:
socrates schreef:... denken we maar bv. aan "recordbreuk" maar ook dat is uiteindelijk wel gevonden. 
Zo is dat, maar ik heb zo'n vermoeden dat "recordbreuk" enkel in jouw persoonlijk woordenboek te vinden is  :)



Om verder te gaan met de 'uit' woorden.

Uitstekend ?
En toch is het gevonden, zij het met vereende krachten en een discrete tip. Uitmuntend was een heel mooie voorzet van Reini, maar dat woord zou men niet gebruiken als men het over een voorwerp heeft. 
Uitstekend kan letterlijk bv. betekenen :"een deel van een object dat boven de rest uitsteekt."

PS: Allerhande records worden bv. in de sport geregeld "gebroken", wat zou er dan fout zijn aan het woord "recordbreuk" ?
"Nothing matters very much and few things matter at all".Lord Balfour

Sita
Lid geworden op: 21 jul 2013, 07:26

17 aug 2018, 21:25

socrates schreef: En toch is het gevonden, zij het met vereende krachten en een discrete tip. Uitmuntend was een heel mooie voorzet van Reini, maar dat woord zou men niet gebruiken als men het over een voorwerp heeft. 
Uitstekend kan letterlijk bv. betekenen :"een deel van een object dat boven de rest uitsteekt."

PS: Allerhande records worden bv. in de sport geregeld "gebroken", wat zou er dan fout zijn aan het woord "recordbreuk" ?
Ik beweer niet dat recordbreuk een fout woord is. Enkel dat het (waarschijnlijk) alleen in jouw persoonlijk woordenboek te vinden is.
Jij wou toch wat levendigheid op het forum, socrates   :)

Jouw citaat uit droedels ...
socrates schreef: PS:Ik ben niet degene die hier punten toekent maar soms werd er getwijfeld of een inbreng al dan niet als de juiste goldt. Om duidelijk te maken dat iemands antwoord correct is, gebruik ik het teken +2 .
Of een bijdrage 2 punten verdient of maar 1, wordt beoordeeld door de boekhouder. Elke deelnemer aan het spel kan daar desgewenst geargumenteerd bezwaar tegen indienen, dat zou de levendigheid van ons subforum enkel ten goede komen;. Dezelfde regel geldt uiteraard bij het cryptospel.
En krijg ik een +2 of niet ? :cry: :lol:
"Au milieu de l’hiver, j’apprenais enfin qu’il y avait en moi un été invincible." - Albert Camus

lotte
Lid geworden op: 26 apr 2005, 13:47
Locatie: Tielt

17 aug 2018, 22:10

Vermoed een +1 Sita

Uitleg ontbrak bij het antwoord
 de uiteindelijke beoordeling laat ik over aan de boekhoudster van de zaak die nu een paar verlofdagen opneemt. :wink:

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

17 aug 2018, 22:25

Sita schreef:
socrates schreef: En toch is het gevonden, zij het met vereende krachten en een discrete tip. Uitmuntend was een heel mooie voorzet van Reini, maar dat woord zou men niet gebruiken als men het over een voorwerp heeft. 
Uitstekend kan letterlijk bv. betekenen :"een deel van een object dat boven de rest uitsteekt."

PS: Allerhande records worden bv. in de sport geregeld "gebroken", wat zou er dan fout zijn aan het woord "recordbreuk" ?
Ik beweer niet dat recordbreuk een fout woord is. Enkel dat het (waarschijnlijk) alleen in jouw persoonlijk woordenboek te vinden is.
Jij wou toch wat levendigheid op het forum, socrates   :)

Jouw citaat uit droedels ...
socrates schreef: PS:Ik ben niet degene die hier punten toekent maar soms werd er getwijfeld of een inbreng al dan niet als de juiste goldt. Om duidelijk te maken dat iemands antwoord correct is, gebruik ik het teken +2 .
Of een bijdrage 2 punten verdient of maar 1, wordt beoordeeld door de boekhouder. Elke deelnemer aan het spel kan daar desgewenst geargumenteerd bezwaar tegen indienen, dat zou de levendigheid van ons subforum enkel ten goede komen;. Dezelfde regel geldt uiteraard bij het cryptospel.
En krijg ik een +2 of niet ? :cry: :lol:
De levendigheid is hoogst welkom maar volgens onze grondwet verdien jij nu geen +2 hoogstens een +1 maar die bevoedheid berust bij chérie.
Even Googelen levert meer dan één vermelding op van het woord "recordbreuk" maar dat staat bovendien ook in mijn persoonlijk woordenboek
"Nothing matters very much and few things matter at all".Lord Balfour

Sita
Lid geworden op: 21 jul 2013, 07:26

18 aug 2018, 11:07

lotte schreef:Vermoed een +1 Sita

Uitleg ontbrak bij het antwoord
de uiteindelijke beoordeling laat ik over aan de boekhoudster van de zaak die nu een paar verlofdagen opneemt.
socrates schreef: De levendigheid is hoogst welkom maar volgens onze grondwet verdien jij nu geen +2 hoogstens een +1 maar die bevoedheid berust bij chérie.
Even Googelen levert meer dan één vermelding op van het woord "recordbreuk" maar dat staat bovendien ook in mijn persoonlijk woordenboek

Zal mezelf dan maar bevoegd verklaren, zeker :wink: :lol:

Reini  - 4 
lotte - 2 
chérie - 2
Sita - 1


*************************

Nieuwe opgave:

Ideale werkplaats voor personen op dieet
"Au milieu de l’hiver, j’apprenais enfin qu’il y avait en moi un été invincible." - Albert Camus