In de Vier Seizoenen reeks 10: Zomer

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

20 aug 2018, 08:27

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes, 

HVT, het was gisteren een moeilijke dag voor jou. Hoop dat je toch bent gaan wandelen en je er niet teveel last van hebt vandaag. 

Lea, Twisco in zijn 8- baan. Zie hem zo voor mij.

Oma-C, fijn de kinderen gisteren op bezoek. En met belegde broodjes, lekker vind ik dat. 
Manlief en ik hebben dit jaar al een paar keer mosselen gegeten en ze zijn inderdaad klein, maar wel heel lekker.

MJ, fijn dat de BBQ zo leuk was bij jouw schoonzus. Is een beetje normaal dat jouw manlief moe was. Dat hij dan vandaag maar goed rust na zijn revalidatie. 

Anjelier, geniet van de kappersbeurt, ik moet morgen om 13.00 H gaan, maar eerlijk gezegd doe ik dat niet zo graag. Heb steevast hoofdpijn als ik buiten kom. En jullie hebben gisteren een fijne, nostalgische wandeling gemaakt. En kan Spaans woef zijn niveau 2 al een beetje aan ? 

Muddy Maddy, kaarsje is hier al aan het branden voor jou voor morgen als je naar NKO moet. Hoop dat alles goed gaat gaan. Hoop toch niet dat de buurt BBQ, niet letterlijk in het water gaat vallen. Geef Gimly een aai van mij, wil je ? 

Gisteren in een tuincentra in Zwijndrecht geweest. En daar hadden ze ook hondengerief. Heel mooi. Heb echt van mijn hart een steen moeten maken om nu al niets te kopen voor de pup. Maar dat zou misschien een beetje voorbarig zijn en dat tuincentra loopt natuurlijk ook niet weg. 
De eerste week dat de pup hier is, mag hij geen bezoek. Anders gaat hij in de war geraken wie zijn baasje nu wel is. En ik ga me daaraan houden ook. Manlief gaat die week ook zorgen dat hij thuis kan werken. 
De tweede week nodig ik dan wel de buren en de kinderen en baby D natuurlijk uit voor een officiële kennismaking met de pup, met een hapje en een drankje. 

Zo, ik ga starten. Ik wens elk van jullie een hele fijne maandag. Liefs en een knuffel voor diegenen die er behoefte aan hebben. 

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

20 aug 2018, 09:29

Afbeelding


Goedemorgen seizoentjes,


Clive, als dochter komt zal ik eens vragen dat ze een foto maakt van Twisco als hij met zijn achtbaan speelt.
En jij bent al in de weer met je kleine pup, gezellig toch!

Anjelierken, ook gewandeld?
Ben gisteren ook gaan wandelen, het begint al beter te gaan en ik heb "los" gelopen,  :lol:, niet meer veilig aan de arm van mijn ventje....
Ik ga van kapper veranderen, wil hier in Deurne gaan, waar ik te voet naartoe kan. Ben jaaaren in Mortsel geweest.

maddy, kopje terug aan Gimly van onze Twisco.

mariajohanna, ik heb ook naar flikken Maastricht gekeken, was goed hé!!

Vandaag strijk van dochter doen, tweede helft.

Gezellige maandag gewenst aan alle seizoentjes!

Groetjes,

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

20 aug 2018, 09:42

Afbeelding

Goede maandagmorgen, nog geen zon, geen wind
we zien wel wat we krijgen.. :wink:

Fijn dat iedereen z'n bezigheid had gisteren al was het maar met plannen maken

Helena, ben je gisteren sterkte vergeten wensen, moeilijke periode
die elk jaar terugkomt...wie het meemaakte weet wat het is... :oops:
"Men zegt dat het went.... maar men zegt niet wanneer" hé :roll:

Voor alle seizoentjes een gezellige werkweek.... tot later :wink:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

20 aug 2018, 16:23

Hallookes iedereen,

Ben net terug van de kapper.Normaal zijn er steeds 3 kapsters, nu maar 1.Dat meisje had nogal haar werk, stond geen minuut stil.Denk dat ze deze middag niet gegeten heeft.Ja, het is vakantie en als er dan nog zieken vallen.Morgen beter, zei ze, ze bleef er vrij optimistisch onder .

Straks naar zoonlief , we zijn uitgenodigd om te komen eten.De bedoeling was dat we afscheid gingen nemen van Chinese familie, die vertrekken overmorgen terug naar huis.Maar zoonlief belde terug, dat ik niet moest koken en bij hun moest komen eten.Ze gaan dumplings maken, is wel lekker, is specialiteit van Chinese oma en opa, die maken dat vrij veel.

Clive: Spaanse woef was direct weg met dat spelletje, is ook te gemakkelijk voor hem.Is eigenlijk wel een vrij slimme hond.

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

20 aug 2018, 17:55

Afbeelding

Niet zo zonnig als we graag hadden maar het
bleef droog da's ook al iets.... :)
vannacht mag het weer een goeie bui doen
dan liggen we in bed...en zien we 't niet.

zoon is vandaag de nieuwe decoder komen aansluiten
voor de tv... dat is ook nog een heel gepruts.. :roll:
een paar weken geleden werd die thuisgebracht door de post
nu maar hopen dat alles goed blijft werken..
want elke verandering is niet altijd een verbetering :?

anjelierken, naar de kapper geweest, je bent weer mooi...
ik zou ook een van de weken eens een afspraak moeten maken
anders komt het er niet van... 't is maar voor een knipbeurt.. :)
en de Chinese ouders weer terug naar huis wat vliegt de tijd hé...

Ik wens alle maatjes een fijne avond en later een rustige nacht...
tot morgen...
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

20 aug 2018, 18:51

Goede avond,

Poes ligt hier naast mij, zo dicht mogelijk bij de pc.
Ik heb pas een nieuw tafelkleedje gelegd.
Ze kan het terug vol haren hangen.
Haar bakje was net verschoond, als ze het nodig vond er uitgebreid gebruik van te maken, ja maar zeg :?

Ik heb dan toch maar de wandeling gemaakt gisteren.
Ik heb ze uit gelopen, maar het was nipt.
Ik ben tegen mijn principes in aan het frietkraam een frietje gaan steken.
Dat is wel geen gezond eten, maar het was warm eten en niet weer brood.
Heb 's avonds nog een soepje uit de diepvries gevist.

Vandaag beneden gedweild, want met dat kattebeest  in huis is het wel nodig.
Ze heeft het gisteren weer gedaan gekregen van niet in de garage te moeten slapen.
Ik weet niet wat ze vannacht uitgespookt heeft.
Ik was te moe om het me aan te trekken.
Om acht uur vond ze het nodig me wakker te miauwen.
Anders slaapt ze zelf soms tot halftien, de lui doos. 

Zo dames ik ga de spaghettisaus in de microgolf steken en de spaghetti koken.
ik zal weer rap eten hebben.

Nog een prettige avond allemaal.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

21 aug 2018, 07:17

Goede morgen seizoentjes,

Ik had gedacht iets langer te kunnen blijven liggen en me dan rustig voor te bereiden op m'n NKO bezoek. Maar een bontjasje op pootjes dacht daar duidelijk anders over! volgens ventje was die al van 5 u 30 aan het zingen. heb ik niet gehoord.
Enfin: vrijdag alle hens aan dek want ons Ma heeft weer serieuze problemen met Proximuis! Ze belde gisteren, dat ze een gepeperde rekening had gekregen en dat ze die nièt ging betalen! Hold your horses, effe ventje geven want als ik zeg dat ze moet betalen als het nog op naam van papa staat luistert ze niet. Lang verhaal kort: Ik ga vrijdag mee met ventje en blijf daar dan, ventje heeft 2.6 staan dus die komt zo rond 1 bij haar en als de perikelen opgelost zijn, doen we dan rechtover de deur de boodschappen.
Raar dat ze altijd met zo'n nieuws afkomt als wij gaan eten. geen van beide honger meer dus speltspaghetti met saus staat in de frigo.
Ventje had het haar nog zo gezegd: stap over naar telenet! Nein. suit yourself. En nu zit ze in de problemen. Hopelijk wordt het opgelost want info over de nummers die ze gebeld heeft krijgt ventje niet. ik zie het nog gebeuren dat we de police gaan moeten inschakelen en met ons verhaal naar den gazet gaan! dat is nu twee maal een zeer gepeperde rekening. de eerste kon nog verklaard worden door het overlijden en de vele telefoontjes die je dan tijdens de daluren moet doen, maar nu? the plot thickens.
Er is al 1 doos gevuld en het begint er properder uit te zien in dat hoekje.
Gisteren toch een rekverband aan mijn voet gedaan want die schoot weer elk moment in de kramp. vanmorgen mijn gelzolen bijsnijden. Gisteren niet bij de bank geraakt dus gaat het ziekenhuis dan maar cash moeten aannemen. ze doen dat niet graag, maar ze gaan nu moeten. ventje zei gisteren dat we failliet zijn. hij had de rekening van de rechtsbijstand niet meegerekend. Ja, aan het eind van het loon, hebben wij altijd een stuk maand over, jammer genoeg. Op ons Ma moeten we niet rekenen want de nalatenschap is daar nog niet geregeld. Ze dacht dat het rapper ging gaan omdat zij de hele erfenis neemt. ondergetekende moest haar mond houden had ze gezegd en de notaris kon ook niet uitleggen dat er ondertussen veel veranderd is en yada-yada-yaa. Vandaag komt Dirk haar nieuwe lichtkoepel steken. die moest op maat gemaakt worden. nog kosten. Morgen komt A. straks na het NKO onderzoek als ik me niet beroerd voel, ga ik de kleren in de grote doos steken en hier een goeie stofzuig doen, stof en spinnenwebben verwijderen. Donderdag dan mijn bloeduitslag, vrijdag naar brugge sjeezen en zaterdag hier voor de deur eten. als de regen een stokje ervoor steekt: so be it.
telefoon ligt op te laden, tegen dat het aan mij is, heb ik al een spelletje of twee gespeeld. 
ik ben ondertussen lid geworden van hoplr. dat is een interne website voor de bewoners van onze wijk. heb  al gezien dat onze Joyce erbij staat. moet voor haar en Carolien ook een kaartje maken.
Nu eerst nog een koffie.
Fijne dinsdag, groetjes, kopje van Gimly.
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

21 aug 2018, 09:40

Afbeelding

Aan iedereen een mooie zonnige morgen gewenst.. :)

Helena, ja poes zal graag in een proper toilet gaan
ik kan haar geen ongelijk geven, wij zitten ook graag proper hé :lol:
vandaag is het hier ook spaghetti-dag, ik vond gisteren in de vriezer
nog een bakje saus... dan kan ik weer verse maken bij gelegenheid
er is ook nog wat gemalen kaas, 't zal rap klaar zijn vandaag :wink:

M-M, raar die hoge rekeningen bij Proximus, ik ben al jaar en dag klant
en nog nooit problemen gehad... ik heb het pakket, tv, telefoon, pc en gsm
alles bijeen... dat is zeker al meer dan 7 jaar dat ik hetzelfde betaal elke maand :roll:
sterkte bij NKO vandaag... :)

Alle seizoentjes een aangename dag  verder... ik ga nog wat HH doen...
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

21 aug 2018, 10:32

Dag Seizoentjes,

Alleen maar een plaatje vandaag, heb geen nieuws, ik revalideer rustig verder.

Groetje aan allen!!


Afbeelding

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

21 aug 2018, 12:38

Goeie middag,

Wat is dat nu weer vandaag?
Bekaf na ophangen wasje, legen vaatwas en reinigen aanrecht in de keuken.
Zweten, zweten, bibberen op mijn benen.
Enfin, het is over nu.

Verder is het de dag van het verkeerd rijden.
Eerste dringende bel aan de voordeur:

Een heel groot pak!

Wie heeft er zijn moeder weer zonder verwittigen als poste restante gebruikt?
Maar neen, het pak moet op het nummer 74 in de parallelstraat geleverd.
Gelukkig controleer ik eerst het adres.
Mijnheer de pakjesbezorger moet leren lezen, net als de postbode indertijd. 
Toevallig weet ik nu dat schoonzus een pakje gekregen heeft.
Zeg maar pak.

Klein half uurtje later:
Discreet belletje aan de voordeur.
Ik doe open en er staat een onbekende mijnheer met een boekentas voor de deur.
Lichte paniek: moet ik die mens kennen?
Oef, neen toch.
Of het hier bij XYZ.is?
Oei neen en XYZ is me niet bekend in de straat.
Het is hier toch de Z...?
Neen mijnheer en moet u toevallig bij het architectenbureau zijn?
Zijn gezicht klaart op: Ja, daar moet ik zijn.
Ik wijs de weg. Voor de elfendertigste keer...
Sorry voor het storen. Geen probleem.

Dank voor jullie lieve woordjes in verband met gisteren.

Oei, oei, oei, daar heeft iemand in de buurt ambras met zijn alarminstallatie die niet wil zwijgen...
Dat is nu al de derde keer dat het afgaat deze voormiddag.

Tja, ik heb verloren hé, Poes slaapt niet meer in haar doos...
Ik ga ambras krijgen met de eigenaar vrees ik...

Straks naar de kapper.
Wij liggen allemaal dicht bij elkaar met onze afspraken me dunkt.

Aan iedereen nog een fijne dag gewenst.

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

21 aug 2018, 13:52

Dag dames,

Hier is het ook al wat geweest vandaag .........
Enfin, het gras is af, een proper zicht nu met de grasspieren die er toch doorgekomen zijn......
Tijdens het middagmaal bezoek, juist na onze patatjes (die ons niet smaken als er van alles tussenkomt) .... jazeker : bezoek ! 
Enfin, manlief is een half uurtje geleden opgehaald, ik heb me een glaasje martini ingeschonken, en heb al voor de derde keer eindelijk iets kunnen uitzien, waar we al 2 keer aan begonnen waren ! Aub !
Resultaat ? Nu de afwas, he ! Maar het is hier zen...... Oef, wat rust, alleen ..... dat kan ook eens deugd doen ! 
Vergeten te vragen of we gebakken ham met eitje eten... Ga het 'opfrissen' met tomaat erbij.... nog nooit gedaan, maar ik ga kijken wat ik er nog in ga doen ! Heb goesting in van alles, en dat kan natuurlijk niet ! Dat weet ik wel ! 

De zon geeft hier 'kapit' ! Laat ze maar doen, regen zijn we vlugger beu 😉.

MM, jij gaat er nogal mee vooruit, met kaartjes maken. Als ik je lees is het precies of het is niks...... 
Ik ga bij jou in de leer komen, denk ik, dan geraak ik misschien ook vlugger vooruit, wat denk je ?!
Grapje natuurlijk !


Lea, Flikken Maastricht was idd goed, altijd met dat koppel. Heb eens naar een ander soort Flikken gezien, met andere hoofdrolspelers, en dat vond ik op niets trekken. Dan gebruik ik mijn tijd wel voor iets nuttiger soms.....

Intussen is mijn zen-moment al voorbij en gaan we eindelijk eens aan de vaatwas beginnen ! 
Had vandaag nog de intentie om van alles te doen vandaag, maar .....morgen komt ook nog langs, en dan zien we wel weer !

Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot ..... de volgende, zeker !
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

21 aug 2018, 14:22

mariajohanna,

Je bedoelt misschien "Flikken Rotterdam", dat zag ik ook wel graag maar ineens was het gedaan, zeker onvoldoende kijkcijfers!

Doe alles maar rustig MJ, waarvoor zouden wij, gepensioneerden, ons nog moeten haasten!?!

Fijne dag verder, aan alle seizoentjes trouwens!!   :D

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

21 aug 2018, 18:05

AfbeeldingEen fijne dag vandaag... 't is al weer bijna avond...'t gaatsnel...

Een aangename wandeling gedaan in m'n eentje, het was goedbuiten...
geen jasje nodig gehad... 't was ongeveer 25° ... en M liet het toe.. :roll:

Ik heb na de wandeling nog een deel kaartjes verder afgewerkt
er zijn er nu al 63 volledig klaar...dat is al eenmooi begin..
(al een mooi mandje voor de eindejaar-feestdagen..).
Nu komt er weer knipwerk voor de volgende reeks
maar dat zal voor donderdag zijn want morgen ga ik bij zoon en schoondochter
in de namiddag....die hebben een uitgestelde grill-maaltijd en babbelnamiddag
voor de 2 moeders...voor een late moederdag nog
en hopelijk kunnen we buitenzitten :wink:

Seffens wat pasta koken.... er was nog saus in de vriezer, 
en ik heb nog geraspte kaas.... 't zal weer smaken...
Smakelijk ook aan wie nog aan tafel gaat :lol:

Ik wens alle seizoentjes een gezellige avond 
en straks een goede nacht...tot morgen
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

21 aug 2018, 19:48

Afbeelding
Goedenavond Seizoentjes, 

Manlief speciaal vroeg naar huis gekomen om het gras te maaien en nu moet ik het nog sproeien. Heb 2 kanten die ik moet doen, tussenin ligt een paadje. En heb 2 sproeiers die ik om de 10 minuten moet verzetten. Eerst het grootste stuk gazon en dan het kleinste stuk. Hoop dat ik tegen 20.00H kan beginnen, ben ik rond 21.15H ongeveer klaar. En dan badje en bedje in. 

Heb vandaag al boven gepoetst voor en na de kapper, want morgen gaan buurvrouw ,baby D. en ik samen een kleine wandeling maken en bij mij is het ook of poetsen of een wandeling maken, beiden samen gaat niet. 

Hoor precies dat manlief net klaar is, ga er dan maar eens aan beginnen. 

Liefs en nog een fijne avond voor jullie allemaal. 

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

22 aug 2018, 06:48

Goede morgen seizoentjes,

Gisteren moest ik naar de kliniek voor mijn keel te laten nakijken. 't gaat redelijk goed ermee. zijn nog restanten van ontsteking dus nog een tijd lang 2x daags 40 mg pantomed innemen. dan zei ze een allergietest te doen! Of dat nodig was, vroeg ventje. Ja, zei ze, sommige allergenen kunnen samengaan met die slijmen. Dus 13 ! prikjes laten zetten en amai, 't was de moeite! ben allergisch aan alle grassoorten en bijna alle bomen. 1x 's avonds een pilletje en 's morgens mijn neus inspuiten. leuk, als morgen ook reuma wordt vastgesteld ben ik zeker een wandelende apotheek. moet van de nko arts zeer goed naar den frank luisteren voor de pollen. Den Frank kan mij tweeteren!
Vandaag vroeg wakker gemiauwd door beest. ventje zei negeer hem, maar het was 5u 30 en dan ging de wekker 15 min later afgaan. aangezien ik al naar de wc was geweest en pijn had ervaren, dan maar naar beneden trapje voor trapje, onderaan een ongeduldig miauw. Beest buiten en ventje is dan maar ook opgestaan, heeft een kleurwas ingestoken. ( volgens de info folders van allergie; geen was buiten hangen: de droogkast gebruiken)  vandaag komt A. ze zal wel foeteren omdat er in al die weken dat ze afwezig is geweest er hier niet veel gedaan is. moet het niet aan ventje vragen want die is de laatste tijd erg hardhorig. afwasje doen, schat? ja hoor, na mijn film. ( ze staat er even later na 2 films nog) wil je mij naar boven helpen? ja, schat na die opdracht van mijn spelletje want 't is tegen tijd. Heb het al begrepen.
heb het al zeer goed begrepen. :cry:
de buren bbq valt zeer zeker volgens de weermodellen in het water. nog een geluk dat ik nog niet aan het kaartje van Joyce was begonnen. mijn bbq vlees ligt toch in de diepvries. Sla ging ik toch op het laatste moment kopen. na het telefoontje van ventje, hier beetje opruimen: de stofnetten zijn grotendeels weg en de dode vliegen aan de afwasbak ook. ( eekes: lijken!) Morgen dus naar de dokter, moet nog een doos dubbele pijnstillers vragen want heb ontdekt dat ik aan mijn laatste doos zit. Papa had graag voorraad en na zijn dood heeft ons Ma terug alle ongebruikte dozen en tubes edm terug aan de apotheek gegeven en wat open was aan de praktijk om andere mensen te helpen. Moet vandaag ook naar de ziekenbond bellen voor een telling van mijn medicijngebruik op maandelijkse basis. Ventje zegt dat ik al over de tarief zit.
Ga nog snel een koffieke maken en dan even rusten voor ik weer iets doe. Ventje is er: vroeg of ik goed geslapen had en ik zei dat ik het aan hem moest vragen. hij eet vandaag pitta, ik hamburgers en voor vanavond? no clue. Morgen zijn het toch frietjes en ik ga een kaastosti uit de diepvries halen. beest had nog honger dus eten gegeven met de duidelijke mededeling dat het helemaal op moet zijn. A. moet de bedden doen. moet nog langs het net anti-allergie kussens opzoeken. ventje moet ook nog naar ieper voor zijn kostuumvest en nieuwe broeken. was weer aan het klagen dat er geen... meer was in de portemonee. Op zo'n momenten....
Ga stoppen met zagen, kleren aantrekken want seffens gaat de bel.
Fijne woensdag, groetjes en een kopje van Gimly.
Cats Rule!