Rare vraag...

Hier kan je praten, vragen stellen en discussiëren over huisdieren. Alle dieren: honden, katten, vissen, konijnen, cavia's, fretjes, kanaries, enz.

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

20 jun 2018, 17:34

Waarover gaat het:
Wij wonen in een lange straat (+ 700 meter) met rijhuizen en een paar h/o bebouwing.
De meeste huizen staan pal tegen het voetpad enkele staan wat achteruit met een klein voorhofje.
Nu is er een dame die dagelijks met haar hond langskomt en het viel ons op dat ze hem , waar er geen omheining was rond de hofjes, meer leiband gaf om het diertje daar in te laten lopen .
Een goed jaar geleden stond er voor ons huis een boompje en daar liet ze haar hond telkens tegen plassen en zich laten ontlasten en daarvoor gaf ze de hond telkens een snoepje . Nu is dat boompje verwijderd maar er is al een alternatief gevonden : onze brievenbus en de paaltjes van de omheining die maar een meter of wat verwijderd zijn … natuurlijk dat hij zijn gewoonte voortzet want hij word ervoor beloont!
Tot daar aan toe … tot een 14 dagen geleden de hond zijn gevoeg gedaan heeft in de kiezels van de oprit en we zien de dame  zich bukken en iets in een zakje steken. Wij moeten daar even later voorbij en merken op dat er nog een groot deel tussen de kiezels is achtergebleven. De dag daarop spreekt mijn echtgenote de dame aan haar daarop te wijzen "Dat is niet van mijn hond" "Mevrouw, jawel want we hebben U gisteren zelf een deel zien in een zakje steken"
Jawel mensen, en toen was het hek van de dam:" Weet ge wat ik zal het vervolg in Uw brievenbus steken, lelijke kop, hangt u op dan geef ik een feestje voor de straat , (ze gaat dan voorover staan en wijst met haar vinger naar har kont ..waarom????) 
Nu mijn vraag is wat is er aan te doen dat die hond niet meer zou plassen en zich ontlasten voor de deur?
Laat het duidelijk zijn dat we hoegenaamd niks tegen het diertje zelf hebben (hebben ook honden gehad en zo)
want dat beestje kan er niks aan doen die verwacht zijn beloning .
Er bestaan strooimiddeltjes maar als het wat waait is dat op een no-time verdwenen … en soort fluitje misschien ?
Alvast op voorhand bedankt voor alle meedenkers!!



  

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

20 jun 2018, 17:44

Heeft ze een vast tijdstip waarop ze langs komt? Want dan zou je een emmer water kunnen klaar houden. Of een fluitje zodat dat beest zich een hoedje verschiet (spijtig voor dat beest want het is madam haar schuld uiteraard).
Maar al bij al heb je het veel te ver laten komen, je had al veel vroeger moeten reclameren. 

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

20 jun 2018, 17:50

gebruik weringsgelkristallen , de combinatie van verschillende geurstoffen, die geleidelijk aan worden vrijgegeven, voorkomt uitwerpselen van honden en katten op de behandelde plaatsen. De dieren herkennen hun eigen geur niet meer en keren bijgevolg niet meer terug. Bovendien is dit product regenbestendig.
Verspreid de gelkristallen over het oppervlak (ga hierbij uit van een dosering van 10 tot 20 g per 10 m²).
Indien de dieren volharden, kan je de behandeling een aantal keer herhalen met tussenpozen van 2 tot 3 dagen.
Het heeft een langdurige werking, je kunt dat halen bij A**** ; merk Compo.
Je kan ook met ultrasoon werken maar dat valt nogal duur uit voor het toestel met bewegingscensoren.
Succes!

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

20 jun 2018, 17:53

Prima Vera schreef:Heeft ze een vast tijdstip waarop ze langs komt? Want dan zou je een emmer water kunnen klaar houden. Of een fluitje zodat dat beest zich een hoedje verschiet (spijtig voor dat beest want het is madam haar schuld uiteraard).
Maar al bij al heb je het veel te ver laten komen, je had al veel vroeger moeten reclameren. 
Dank U Prima Vera, het zijn ongeveer nogal vaste tijden. Dat van die emmer water dat gaan we zeker niet doen (of ik moest hem over hare kop kunnen kappen) zeker niet de hond want die kan er niet aan doen.
Een fluitje had ik al aan gedacht maar bestaat zo iets (hondenfluitje?)

En wat je zegt "..te ver laten komen.. " ja misschien wel, maar je wil niet direct "ambras" en je ziet het even aan .
totdat je de mensen even op aanspreekt leer je ze kennen wat voor soort het is !


 
 

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

20 jun 2018, 19:05

wardje schreef:gebruik weringsgelkristallen , de combinatie van verschillende geurstoffen, die geleidelijk aan worden vrijgegeven, voorkomt uitwerpselen van honden en katten op de behandelde plaatsen. De dieren herkennen hun eigen geur niet meer en keren bijgevolg niet meer terug. Bovendien is dit product regenbestendig.
Verspreid de gelkristallen over het oppervlak (ga hierbij uit van een dosering van 10 tot 20 g per 10 m²).
Indien de dieren volharden, kan je de behandeling een aantal keer herhalen met tussenpozen van 2 tot 3 dagen.
Het heeft een langdurige werking, je kunt dat halen bij A**** ; merk Compo.
Je kan ook met ultrasoon werken maar dat valt nogal duur uit voor het toestel met bewegingscensoren.
Succes!
Zal er eens achter gaan horen, merci Wardje 
Ice

29 jul 2018, 11:24

Hondeneigenaars zijn verantwoordelijk voor hun huisdier en je kan perfect een hond aanleren wáár ze wel of niet hun gevoeg mogen doen, dat heet opvoeding! 
Zij dóet dat trouwens al door de hond te belonen, alleen wel op jóuw eigendom - wel, ze kan dat ook aanleren op andere plaatsen en áfleren door de leiband met een rukje in te korten als ze jouw brievenbus passeert, dan begrijpt de hond dat zelfs al.

En als de hond dan toch ergens een drol placeren, dan móet de eigenaar dat helemaal opruimen. 
Paul: sla er eens het politiereglement op na misschien staat er een gas-boete op? Afprinten, de bewust passage goed aanduiden en haar afgeven met de mededeling dat ze politiebezoek kan verwachten bij de volgende overtreding.

Dat zal ze leren om het lef te hebben, als overtreder dan nog, om boos te worden als ze terechtgewezen wordt dat ze haar plicht niet nakomt!
Toch de omgekeerde wereld, onvoorstelbaar!!  :evil:

Je moet overigens zulke marginalen op heterdaad betrappen en confronteren op dat moment zelf want je ziet, ze gaat het nog ontkennen ook!

En sorry hoor, maar zelf tijd en geld spenderen om te vermijden dat andermans hond jóuw brievenbus/paaltjes komt bevuilen, dat zou ik vertíkken, dat is háár verantwoordelijkheid die jou geen geld noch tijd hoeft te kosten.

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

04 sep 2018, 01:06

man man, er loopt toch nogal eens crapuul rond op deze wereld.
Ondank is 's werelds loon

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

04 sep 2018, 07:00

Paul Siemons;

Als het echt erg is met de hondendrol en je hebt wat tijd en geduld (en je hebt een smartphone), trek foto's of filmt het geval als de hond zijn behoefte doet en de eigenaar er niet naar omziet, (als je dan nog weet waar de eigenaar woont), ga er mee naar het politiebureau en toont het , ze zullen wel de eigenaar aanspreken en eventueel een boete opleggen.
Als je het beleefd vraagt van op te ruimen en er wordt geen gevolg aangegeven zou er mij ook niet voor inhouden.
Wie niet horen wil , moet voelen!
En dat je je inhoudt omwille van de reactie van de eigenaar ,zou daar niet naar omzien.
En geloof me als ze enkele keren van de politie op de vingers getikt wordt en een boete moet betalen , dan leren ze wel ,het moet eerst pijn doen in de geldbeugel.
Dat is met verkeersboetes ook zo, als je een paar keer moet betalen let je wel op.