Opstart laptop Linux Mint configureren

Vragen/antwoorden betreffende Linux / Unix

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

05 sep 2018, 22:11

Een laptop draait vlot Linux Mint 18.3 Sylvia Cinnamon 64 bit. Op zich is dit OS heel erg goed, maar of het nu een eerdere versie is van Linux Mint, maakte dat ook niks uit.

De vraag is nu of het mogelijk is met als voorkeur browser Google Chrome, bij inschakelen van de laptop (dan bedoel ik gewoon de aan/uit knop indrukken), de computer zelf Google Chrome opstart en vervolgens een voorkeurprogramma (in dit geval Goldies Radio) eveneens automatisdcvh opstart.

Is zoiets te configureren ?

Bedankt voor een woordje uitleg. 8)
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

07 sep 2018, 16:41

In het nederlands vind ik niet veel nuttigs, maar op https://winaero.com/blog/manage-startup ... inux-mint/ (flink naar beneden scrollen) vind je wat je moet doen om een applikatie (dus ook Chrome) automatisch te laten starten in Cinnamon.
Dan moet je nog je Goldies Radio als startpagina in je Chrome zetten en klaar is Kees.

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

09 sep 2018, 20:00

@ hviaene: bedankt voor de nuttige tip.
Ik heb er het probleem mee kunnen  oplossen.  :) 8)
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !