Foto's verborgen achter icoontjes  [OPGELOST]

Vragen/antwoorden betreffende computer software.
silli

10 sep 2018, 20:42

Ik heb een fotomap waar ik steeds direct en rechtstreeks de afbeeldingen zie. Maar nu zijn die plotseling vervangen door icoontjes en hoe ik ook probeer, ik kan ze niet terug wijzigen in de vroegere fotoweergave. Wat doe of deed ik fout? Zelfs de snapshots op het bureaublad zijn in een icoontje veranderd! 

Afbeelding

Afbeelding

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

10 sep 2018, 21:17

sili,

bovenaan in de menu balk, klik op Beeld
Klik op Normaal pictogrammen,  Grote pictogrammen of Extra grote pictogrammen.

Sny
I Afbeelding SeniorenNet

mira
Moderator SeniorenNet
Lid geworden op: 15 aug 2004, 18:22
Locatie: Het Vlakke Land bij de Noordzee

10 sep 2018, 21:33

silli, misschien is het vakje "Altijd pictogrammen weergeven, nooit miniaturen" aangevinkt.
Controleer via configuratiescherm en kies "Opties voor Verkenner"


Afbeelding

selecteer  "Weergave"

Afbeelding
silli

11 sep 2018, 18:29

Mira,

Bedankt voor dr reactie!

Hoe het komt weet ik niet maar dat heeft zichzelf zomaar uit het niet aangevinkt. Ik heb het meteen terug uitgevinkt.

Maar het rare is dat ik ze dus (terug) tonen kan in de gewone map van mijn foto's zoals hieronder getoond, maar niet in een back-up die met het BU--programma "EaseUs Todo Backup" gemaakt is. Daar blijven ze nog altijd zich als  icoontjes weergeven.

Afbeelding


Afbeelding

mira
Moderator SeniorenNet
Lid geworden op: 15 aug 2004, 18:22
Locatie: Het Vlakke Land bij de Noordzee

11 sep 2018, 21:41

silli, ik veronderstel dat die icoontjes er stonden (in je fotomap) toen die bestanden naar de back-up werden gekopiëerd. Een nieuwe back-up maken misschien? Maar helemaal zeker ben ik niet hoor.
Het "EaseUs Todo Backup" programma ken ik niet.
Hopelijk kan iemand anders je de gepaste informatie geven.

mira
silli

12 sep 2018, 12:20

Ik heb zelf ook verder geïnformeerd bij iemand die ook Easeus Todo gebruikt en die zegt nu dat die speciale driver qua displaymogelijkheden niet zo krachtig als Windows Verkenner is. Die TODO driver is blijkbaar niet voorzien om thunbnails te displayen!

En vriendelijk dank om te antwoorden!

sili