Ambtenaren tv

Hier is plaats voor discussie over onderwerpen over de media.
De camera is de eenoog die koning is in het land van de media (Brigitte Raskin - 1947)

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

12 sep 2018, 16:51

 “Ik geloof in zo objectief mogelijke journalistiek.” dat zei VRT journalist Lieven Verstraete in "Intervista", in het gewone leven bejaarde dj (55 en klaar voor brugpensioen) van Braziliaanse muziek, helper in de koffiezaak van mw Verstraete, kwestie van het armzalige salaris een beetje bij te spijkeren.
Vanochtend verscheen een tweet van zijn hand ten aanzien van meneerke Peeters, de veelgeplaagde kandidaat burgemeester voor Antwerpen. De vader van LV was destijds zo dom geweest ook in het Arco-sprookje te geloven waardoor zoonlief zich nu totaal bekocht voelt.
"Mijn ouders waren hun hele leven overtuigde Kajotters. Maar mijn vader is bitter gestorven om wat met bacob-Dexia en arco gebeurde. Hij liet me 2683 euro arco achter. Ik ga ervan uit dat dit helemaal weg is. Geef dit nu gewoon toe. Het zal je deugd doen."
Niet echt de Lotto, want laten we wel wezen, voor 2683 euro komt Verstraete niet eens de deur uit. Nog geen halve dag later kruipt Verstraete al deemoedig door het stof vanwege zoveel ootmoed ten aanzien van zijn zetbaas.

"Beste @peeters_kris1 mijn tweet was ingegeven door de emotionele herinnering aan de bitterheid van mijn vader. Die kregen de overhand over de rationele inschatting van de zaak. Dat hoor ik als journalist te vermijden. Had niet de bedoeling om wie dan ook aan te vallen."

Toe maar, misschien begin volgend jaar op bedevaart naar Scherpenheuvel?
Emotionele herinnering? Mon oeil, 2683 euro, dat is de herinnering!

Phoebe
Lid geworden op: 16 mar 2003, 01:30
Locatie: In ons mooie Vlaanderen

13 sep 2018, 12:55

Zou het  ook niet kunnen zijn dat hij door zijn  bazen op het matje geroepen is en annex tikje op de vingers  voor zijn  onverstandig 'stout' schrijven ? Als journalist zijnde ?
Want wat betekent het in realiteit voor Mijnheer Verstraete  , d.i. wanneer Mijnheer  Kris Peeters zijn plannetje ooit lukt  ? Over  een  resterende 1073 Euro  zijnde 40% van de spaarboek van zijn verbitterde vader.

Een beetje goeie omzet in de koffiezaak en die 1073 Euro  betekent   amper een  haar van zijn geplaagd emotioneel hoofd , denk ik dan .
In de Stille Oceaan kan men elkander goed verstaan ....