Proximus decoder

Hier kan je met elkaar discussiëren of vragen stellen over (digitaal) filmen, technieken, problemen, montage, video, bewerking en materiaal; alsook over Digitale TV.

Karel Devijver
Lid geworden op: 27 dec 2005, 19:35

15 sep 2018, 15:46

Voor mijn digitaal TV heb ik een Proximus decoder.
Deze bevat o.a. een harde schijf waarop ik TV programma's kan opnemen om later weer te bekijken.
Proximus contacteerde onlangs om te melden dat er een nieuwere versie decoder beschikbaar was.
Dit betekent dat alles wat ik opgenomen heb dan reddeloos verloren is.
Ik vind dit heel jammer, want ik heb verschillende filmen en documentaires die ik geregeld herbekijk.
Mijn vraag luidt nu als volgt:
Kan een informaticus toch opgenomen materiaal recupereren en b.v. op een DVD zetten?
Bestaan er informatici die dit voor klanten thuis komen doen?
Bij voorbaat bedankt voor inlichtingen hier omtrent.

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

15 sep 2018, 16:06

Omwille van copyright redenen is het niet toegelaten om de opnames van de digicorder over te zetten op een ander medium (en rechtstreeks van de digicorder ook niet mogelijk). Het is volgens mij echter wel mogelijk om een DVD recorder in te stellen op het kanaal waar Proximus TV op staat en dan uw opname af te spelen en vervolgens te laten opnemen door die DVD recorder.
Je moet je DVD recorder tussen je Digicorder en je TV steken volgens mij. Dus vanuit de Digicorder (out) naar de DVD recorder (in) en dan van de DVD recorder (out) naar de TV (in)

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

15 sep 2018, 17:35

@Karel,
Als uw decoder nog prima is niet op ingaan dan, de nieuwe generatie decoders van Proximus hebben geen interne HDD meer,
al uw opnames worden dan 60 dagen bijgehouden op hun server.
Dus niet op ingaan.
Als hij defect is kan je natuurlijk niet anders.
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol: