Verkiezingen 2018

Vragen/antwoorden betreffende overige vragen, die niet passen in bovenstaande forums.

Gwenla
Lid geworden op: 02 apr 2015, 12:56

16 sep 2018, 11:05

OP 10 october 2018 moet ik een operatie doorstaan in het UZ Gent
Normaal zou deze ingreep en de revalidatie gedaan zijn op einde van de week (zonde complicaties)
Volgens de dokters zou het ook kunnen dat het een paar dagen langer zou duren vooraleer ik naar huis zou kunnen.
Wat indien ik langer zou moeten blijven aangezien de verkiezing plaats vind op de zondag 14 oktober. :roll: :roll: :roll:
De ingreep is vastgesteld voor 11 oktober en kan niet herplaats worden .

pastoor
Lid geworden op: 19 mar 2005, 21:55
Locatie: Hoeselt, White House

16 sep 2018, 15:55

Geen zorgen maken.

Alleen de voorzitters en bijzitters krijgen  een boete als ze niet komen opdagen.

De kiezers zelf krijgen dat niet. Ik ben verschillende keren opgeroepen als voorzitter destijds. Toen kwamen gemiddeld zo een 9 % van de kiezers niet opdagen, dat is ongeveer 1 miljoen kiezers. Niemand bij de overheid denkt eraan om 1 miljoen boetes te versturen.
Sudoku, wijntjes proeven, genieten.

wanton
Lid geworden op: 22 feb 2006, 18:51
Locatie: HEIST , bij-den-Berg

16 sep 2018, 18:35

https://vlaanderenkiest.be/formulieren/ ... tformulier

Beste, op deze site vind je een volmachtformulier. Hiermee kan je uw partner, een kind, een buurman, in uw plaats laten gaan kiezen.
Vul uw en diens naam in. Vraag een arts een attest. Geef alles : volmacht, attest, uw oproepingsbrief aan de door u aangeduide vervanger. 

Zo kun jij toch meedoen. 
Er worden toch wel onderzoeken gedaan naar mensen die niet gaan stemmen. Zo heb ik een aantal jaren geleden een verklaring afgelegd dat mijn buurvrouw wel degelijk, samen met ons, was gaan kiezen. Daar was waarschijnlijk een verkeerde of geen aanduiding gedaan. 
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

16 sep 2018, 19:57

Als je je helemaal in regel wil stellen, vraag dan een briefje aan je arts en bezorg het aan het gemeentehuis.