familiehulp

Vragen/antwoorden betreffende wonen en zorg.

doggy
Lid geworden op: 08 aug 2006, 16:02

18 sep 2018, 10:29

Ik heb twee vraagjes.
Heeft een poetsvrouw van "familiehulp" te maken met de liberale ziekenbond ?
Indien ja, kan iemand die niet van de liberale ziekenbond is hier ook poetshulp van krijgen ?
Via google naar familiehulp gekeken en ik kan daar geen antwoord vinden.
Gr.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

18 sep 2018, 12:16

doggy schreef:Ik heb twee vraagjes.
Heeft een poetsvrouw van "familiehulp" te maken met de liberale ziekenbond ?
Indien ja, kan iemand die niet van de liberale ziekenbond is hier ook poetshulp van krijgen ?
Via google naar familiehulp gekeken en ik kan daar geen antwoord vinden.
Gr.
Je hoeft nergens bij aangesloten te zijn om hulp te kunnen krijgen van 'Familiehulp'.

Cyper
Lid geworden op: 12 jun 2013, 23:17
Locatie: Ieper

02 okt 2018, 22:57

Dat heeft met geen enkele ziekenbond te maken: het is een onafhankelijke dienst. Ze hebben zowel poetshulpen als verzorgenden, die een oude mens of een ziek persoon of gehandicapte komen helpen met het reilen en zeilen van zijn huisgezin.
Ze zijn meestal tewerkgesteld als gesco of PWA of met dienstencheques, maar het is een onafhankelijke dienst. 
De West-Vlaamse tegenhanger (Familiezorg) is een vzw. Of Familiehulp dat ook is weet ik niet, het zou kunnen.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

02 okt 2018, 23:33

Ik ben indertijd aan gezinshulp geraakt bij Familiehulp via toenmalig KAV, nu Femma.
Mijn huidige gezinshulp heb ik via de sociale dienst van het ziekenhuis toegewezen gekregen, maar er is wel rekening gehouden met mutualiteit.

Cyper
Lid geworden op: 12 jun 2013, 23:17
Locatie: Ieper

02 okt 2018, 23:48

Ja, soms kun je de kost voor de gezinshulp terugkrijgen via een ziekenfonds. Als je het medisch nodig hebt of zo. Dat heb ik ook al ondervonden, toen ik geopereerd was had mijn huisdokter dat aangevraagd voor mij en voorgeschreven. Zelf was ik daar niet opgekomen, toen. 
Maar de officiële Familiehulp hangt niet af van een ziekenfonds.