UITDIENSTGAAND VERLOFGELD NA 2 JAAR ZIEKTE

Vragen/antwoorden betreffende geld en werk.

ritakwita
Lid geworden op: 30 dec 2007, 18:58
Locatie: VOLLEZELE

04 sep 2018, 10:26

Hallo,

Ik ben bijna 2 jaar ziek geweest door een burn out en vanaf september 2018 ga ik op rustpensioen.
De werkgever heeft mijn uitdienstgaand verlofgeld laten berekenen maar denk dat het niet juist is.Ik werkte 4/5 en had 1 dag per week landingsbaan.
Ik had een brutoloon van 3000,00 en een taalpremie van 264,18 per maand. Zij hebben mijn enkel verlofgeld berekend zonder rekening te houden met mijn taalpremie. Is dit exact dat ze de taalpremie in mijn enkel verlofgeld niet moeten mee nemen in de berekening omdat ik meer dan 12 maanden ziek ben ?

Alvast bedankt.

Rita
Intel (CR)Core(TM) i5-4430CPU@3.00 GHz
RAM: 6,00 GB
Systeem 64-bits-besturingssysteem, X 64
Windows 8.1

pastoor
Lid geworden op: 19 mar 2005, 21:55
Locatie: Hoeselt, White House

18 sep 2018, 23:20

Is dit een juist antwoord?

https://fedweb.belgium.be/nl/verloning_ ... aaltoelage

Het bedrag van de taaltoelage hangt af van de moeilijkheidsgraad van de test. De toelage wordt elke maand tegelijk met de wedde betaald en wordt naar rato betaald als de wedde zelf naar rato betaald wordt. Als je geslaagd bent voor meerdere taaltesten wordt alleen het bedrag van de hoogste taalpremie uitbetaald.

-> a rato van de wedde, niet met het vakantiegeld.  
-> dat kan je beter aan de werkgever vragen.
Sudoku, wijntjes proeven, genieten.

ritakwita
Lid geworden op: 30 dec 2007, 18:58
Locatie: VOLLEZELE

19 sep 2018, 10:19

De taalpremie die ik kreeg was omdat ik de enige was die tweetalig was. Ik heb hiervoor geen test moeten doen.
Er werd overeengekomen dat ik €100,00 netto kreeg per maand dat €264,18 bruto gaf.
Ik had een landingsbaan en werkte 4/5, mijn bruto werd aan 80% berekend maar mijn taalpremie bleef €264,18 per maand. Voor mijn dubbel verlofgeld hebben ze dus mijn bruto aan 80% genomen + 264,18 x 92%.
Dus zie ik niet in waarom ze het zelfde niet zouden doen met mijn enkel verlofgeld voor de niet opgenomen vakantiedagen na mijn uitdiensttreding. Blijkbaar hebben ze gezegd bij het sociaal secretariaat dat deze premie niet meer in aanmerking komt na meer dan 12 maanden ziekte. Ik heb de legale tekst daarvan niet gekregen van mijn werkgever. Hij heeft mij dat enkel vermeld in een mail, en ik vind nergens op internet een legale tekst waarin dat vermeld staat. Zouden jullie hiervan een legale tekst hebben ?

Alvast bedankt.
Rita
Intel (CR)Core(TM) i5-4430CPU@3.00 GHz
RAM: 6,00 GB
Systeem 64-bits-besturingssysteem, X 64
Windows 8.1