Zelfde deur, 20 jaar later

Hier is plaats voor discussie over onderwerpen over de media.
De camera is de eenoog die koning is in het land van de media (Brigitte Raskin - 1947)

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

20 sep 2018, 21:34

Hellokes iedereen, misschien hoort dit bij multimedia, of bij TV, maar ik dacht dat het hier ook niet zou misstaan.

Misschien kijken enkele, onder u ook naar dat programma op één waar Martin Heylen 20 jaar na zijn eerste bezoek bij mensen thuis, opnieuw gaat gaan aanbellen, vandaar de naam van het programma ...

Daar denken de mensen van de montage dat het vernieuwend is voor de beeldwissels het beeld in twee te scheiden om zodoende een effect te creëren waarbij, om een voorbeeld te geven, twee voertuigen naar het midden van het beeld toerijden, om daar in elkaar te verdwijnen (misschien is mijn uitleg moeilijk te begrijpen, sorry).

Een of tweemaal kan ik nog verstaan, maar 10tallen keren bij iedere uitzending vind ik persoonlijk vervelend, voor de rest vind ik het programma heel goed.

Iemand nog een idee hierover?

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

21 sep 2018, 08:03

 
Afbeelding

Benieuwd wat ze "op den TV" daarvan denken Afbeelding

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

21 sep 2018, 10:02

Wel, soms kan men ook vlug een antwoord bekomen :)


Afbeelding
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

21 sep 2018, 11:41

En de volgende keer eens zien of ze er iets mee gedaan hebben.
Ik ben benieuwd.
Ik volg het ook.
Vind het wel de moeite waard.

Phoebe
Lid geworden op: 16 mar 2003, 01:30
Locatie: In ons mooie Vlaanderen

22 sep 2018, 08:44

Mij gaat er iets tegen in al dat gedraai naar de vergelijking van  het verleden en het heden  van gezinnen en personen. Het bezondigt zich  wat  mij betreft soms aan wat  sensatiezucht .

Neem nu dat gezin  ,niet meer wonend op het adres van 20 jaar geleden , waarvan men de ondertussen  twee volwassen zoons van een gezin  her en der gaat zoeken om te horen van hen dat hun moeder en vader gescheiden waren , hun vader reeds dood is en ze eigenlijk niet meer  wilden uitweiden over hun moeder omdat de omstandigheden hen te pijnlijk bleken . Ze wilden ook geen contact meer met hun moeder. Het verleden in deze was voor hen een afgesloten zaak. Voor de TV ploeg van sympathieke  Martin had dat voldoende moeten zijn .. Maar neen , hij wil de onderste steen naar boven, gaat als een regelrechte detective naar de moeder op zoek waarvan men  eerst zei dat ze ook overleden  was ,maar springlevend in een ander dorp aan zee verbleef  ,  die dan omwille van haar laat ontdekte lesbische geaardheid en nieuw  gevonden geliefde haar gezin verlaten had , wat de vader zeer veel verdriet gedaan had volgens hun 2 kinderen . Alle pijnlijke details moesten naar boven . De kijker van gans Vlaanderen moet zich toch wat getuige voyeur gevoeld hebben in aangelegenheden waar ze eigenlijk geen zaken mee hebben. 
Deze week , die man die graag pintjes dronk, 20 jaar geleden . Ook niet meer op het oude adres woonde maar volgens de buurt 'al jaren in de psychiatrie verbleef' . Direct kreeg de kijker mee dat hij wegens zijn drankzucht en de Ziekte Van Korsakov daar verbleef. Wie heeft zaken met de medische toestand en oorzaken van een ziektebeeld  van iemand ? Maar neen , opnieuw nieuwsgeile Martin , op zoek en op bezoek in de instelling om de man te gaan uithoren over zijn situatie en hoe hij daar verzeild in raakte.  Niets mag verborgen blijven waar volgens hem de kijker recht op heeft.
Heeft men zich  daarbij toch maar afgevraagd of misschien naaste familie niet zo graag heeft dat gans Vlaanderen mee kan genieten van wat voor hen misschien pijnlijk is en triestige herinneringen naar boven brengt ?

Ik vind dat er in bepaalde situaties wat meer tact en terughoudendheid aan de dag mag gelegd worden . Goede smaak is ook belangrijk voor een programma .


Dat de montage van de intro daarbij niet bevalt is , denk ik, hierbij te verwaarlozen .

Ik denk dat ik niet meer kijk .
In de Stille Oceaan kan men elkander goed verstaan ....

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

22 sep 2018, 09:18

Phoebe, of iets al dan niet te verwaarlozen is, zal voor ieder van ons wel verschillend zijn.

Maar aan dat programma, zoals ook aan andere, is veel "research" aan verbonden, en er zal zeker niets op de beeldbuis (ook al is dit reeds lang geen buis meer :wink:) komen zonder toelating van betrokken personen of van hun families en/of voogden, ook in dat verhaal van die twee door jou aangehaalde zonen en hun moeder, zij hebben hun toelating moeten geven dat hun verhaal, dat niet uitgevonden werd, maar het waren hun woorden, en ze hebben het eindwerk te zien gekregen voor de uitzending ervan.

Wij verblijven in een RVT (Rust en Verzorging Tehuis) en bij gelijk welke gelegenheid, of dit nu een verjaardagsfeestje is, of een of andere ontspanning dag, als er iemand een fotoapparaat boven haalt wordt hij er attent op gemaakt dat sommige bewoners niet in beeld mogen komen als die fotootjes ergens (FB) gepubliceerd gaan worden, daar zij zelf of hun familie geen toelating gegeven hebben, dus ...

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

22 sep 2018, 14:22

Ergens akkoord met Phoebe.
Maar zoals Danny schreef niets wordt zonder toelating van de betrokkenen uitgezonden.
Al beseft met soms niet hoe groot de impact is van een uitzending op radio of tv.
Mij is van de vorige keer vooral bijgebleven het gesprek van de "boer" en zijn vrouw tegen het einde van de uitzending. Een hecht gezin van hard werkende mensen. Dat lijkt me positiever om te onthouden.

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

22 sep 2018, 15:25

Helena van Troje schreef:Ergens akkoord met Phoebe.
Maar zoals Danny schreef niets wordt zonder toelating van de betrokkenen uitgezonden.
Al beseft met soms niet hoe groot de impact is van een uitzending op radio of tv.
Voilà, wie wil er nu niet voor 1 dag vedette of wereldberoemd zijn in Steenokkerzeel en omstreken en dan nog wel op de nationale televies?
Remember Warhol's beruchte 15 minutes of fame. Ik verdenk er de makers van dat ze de argeloze protagonisten gewoon omgepraat hebben - als dat al nodig was - om toch maar een krabbel onder een papiertje te zetten, voor zover ze dat ook daadwerkelijk gedaan zouden hebben.
Wie zich de beruchte passage van Panorama in de Seefhoek herinnert ("zwaanst naa es nie hee, die kwieke as konijne") van een dronken klant in een buurtcafé, weet ook wel welke impact dergelijke uit verband gerukte stukjes kunnen hebben. Zie maar wat Pieken Paultje en de VTM van "boer Charel" gemaakt hebben.

Het omgekeerde is ook meer dan waar, ooit stapte Man bijt Hond af bij mensen die op het huisnummer 13 woonden, toevallig was dat ook zo bij mijn moeder en toen de heren zich voorstelden en begonnen vragen stellen kwamen ze al snel van een kale kermis thuis: "ik kijk niet naar diene zever en laat mij nu gerust" antwoordde ze gevat, maar dat is nooit uitgezonden.
Haar kennende had ze dat ook niet gedaan moest dat wel het geval geweest zijn.

Horus1
Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
Locatie: Vlaanderen

15 okt 2018, 15:41

Niets verkeerd aan dat programma. Vind het mooi en sereen gebracht. En Micheln er zijn nog zoveel posten om te bekijken, zijn die dan het kijken waard? Of anders lees eens een boek. Al dat gemekker. Op mijn tv staat een "uit"toets, staat het ons niet aan, dan zappen we of zetten de tv uit. Zo simpel is dat. :)

vagelis
Lid geworden op: 29 okt 2007, 18:46

15 okt 2018, 15:50

Horus1 schreef:Niets verkeerd aan dat programma. Vind het mooi en sereen gebracht. En Micheln er zijn nog zoveel posten om te bekijken, zijn die dan het kijken waard? Of anders lees eens een boek. Al dat gemekker. Op mijn tv staat een "uit"toets, staat het ons niet aan, dan zappen we of zetten de tv uit. Zo simpel is dat. :)
volledig akkoord !  :)
ik ben als rode wijn die wordt ook "zwaarder" met de jaren !

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

15 okt 2018, 17:58

Horus1 schreef:Niets verkeerd aan dat programma. Vind het mooi en sereen gebracht. En Micheln er zijn nog zoveel posten om te bekijken, zijn die dan het kijken waard? Of anders lees eens een boek. Al dat gemekker. Op mijn tv staat een "uit"toets, staat het ons niet aan, dan zappen we of zetten de tv uit. Zo simpel is dat. :)
Je hebt gewoon niets begrepen van mijn bericht, probeer eens een tweede lezing en anders kan je nog altijd wat afgeven op dejules, dat is toch je geliefde tijdverdrijf.
Fazal

15 okt 2018, 19:05

Horus1 schreef: Al dat gemekker. Op mijn tv staat een "uit"toets, staat het ons niet aan, dan zappen we of zetten de tv uit. Zo simpel is dat. :)
Dus, ge betaalt u blauw aan digitale televisie, maar u zet de TV liever uit.

Het is idd zo, dat ondanks de vele kanalen, er niet veel interessants te zien is, of in ieder geval, toch niet voor lang.

Maar als je de TV uitzet omdat er niets (persoonlijk) boeiend is te vinden, dan betaal je beter niet meer voor digitaal!
And by the way, niet iedereen leest graag boeken terwijl men betaalt voor digitale TV! 

Een boek lezen kan altijd en overal. Niet speciaal om duurbetaalde kloterij op TV te ontwijken.

Horus1
Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
Locatie: Vlaanderen

15 okt 2018, 19:24

Wie zegt dat ik voor digitale tv betaal? Op iedere tv staat een on/off toets. Inderdaad MichelN dat ga ik blijven doen, met zoals jij  uitgesproken voorkeuren heb waar ik het nooit mee eens zal zijn . Vrij forum hier of toch niet? Uiteraard als het van jou club zou afhangen niet hé
Fazal

15 okt 2018, 20:30

Horus1 schreef:Wie zegt dat ik voor digitale tv betaal?
Ha oké, dan hebt u waarschijnlijk een schotelantenne.
Niet dat het mij interesseert, want we hadden het over het al dan niet afzetten van de TV. 
Met de on/off-toets dan natuurlijk.