Een slagroomtaartje in de koeienstront.

Hier is plaats voor openbaar debat.
MaLoReg

23 sep 2018, 07:12

Begrijp je?
Zo is nu mijn straat-zo is nu Historisch Antwerpen.
Het duurde lang voor hier de multicul haar intrede deed-in deze straat bedoel ik.
Eerst een straat met gezellige winkeltjes- toch wel mooie huizen en iedereen sprak je aan
met een 'goeie dag' want men kende elkaar-waren ook niet te belabberd om voor de oudere
een helpende hand te reiken. Rustig gezellig wonen!
NU, OMG-de wereld op zijn kop!
Ook vanochtend weer, tis nog geen zes uur en heel luide discussies in een taal die ik niet versta,
wat spreken ze? Indonesisch-Marokkaans-Pakistaans.....? Maar ze roepen, niks van rustig een
babeltje doen onder elkaar, neen, iedereen moet het horen.
Van de gezellige winkels is nog weinig over-behalve dan onze goeie slager en viswinkel maar die blijven want ze leveren aan hotels. Waar is mijnen bakker? Die is allang vertrokken, heeft er de
brui aan gegeven. Nu is het 'Shami' of 'Fatima's....' etc etc. De mooie appartementen ingenomen
door OCMW lopers en 't is te zien, gordijnen zijn nu vodden die zelfs het raam niet bedekken maar
troosteloos met duimspijgers schots en scheef aan 't kozijn zijn geniet.
Voor groenten en fruit en wie weet wat nog allemaal misschien kom je bij een Indiier die tracht
een beetje 'Vlaams' te spreken.
Laisser passer...'t komt er allemaal niet meer op aan.......respect? Hoe schrijf je dat?
WIJ zijn hier niet meer 'bij ons thuis'- ZIJ hebben hun leven van ginder achter hier geintegreerd.  

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

23 sep 2018, 07:27

Ik kan begrijpen dat je dat met lede ogen moet aanzien , de tijd van vroeger komt nooit meer terug .
Belgie is een multi samenleving gekomen waar onze identitiet langzaam maar zeker wegkwijnt.
Verdraagzaamheid en integratie schreeuwt men dan , allemaal goed maar het kan niet van één kant komen.
We zijn alwat op jaren en de grootste miserie zullen we hoogst waarschijnlijk niet meer mee maken, onze kleinkinderen of achter kleinkinderen des te meer.
Ooit las ik eens de " de Islamvolkeren zullen Europa nog inpalmen zonder slag of stoot", en denk dat we daar niet naast kunnen kijken.
Ze hebben een andere levensstijl die niet de onze is , en wij moeten ons niet aanpassen ,als wij vakantie doorbrengen in hun land proberen we hen ook te begrijpen en onze wil niet op te dringen ( nu dat zou je ginder trouwens niet moeten proberen of je haal je een reeks problemen op de hals waar je niet goed van bent)
T'is triestig maar als individu kan je je daar alleen maar aan ergeren, als de politici een andere mening hebben en daar profijt kunnen uithalen zal er nooit of te nimmer verandering inkomen, helaas.
MaLoReg

23 sep 2018, 09:48

Zie je nu wel hoe laks we zijn geworden-we leggen ons bij alles neer. De goedmoedige Belg slikt,
in de zin van: " 't is nu eenmaal zo en wat doe je er aan ".
Niet te verwonderen dat we alles uit handen geven, de goeierds dat we zijn-laat maar betijen.
We reageren zelfs al niet meer-in de zin van "Ja, wat doe je er tegen"!

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

23 sep 2018, 10:42

Wel als ge A zegt moet je ook B zeggen, wat stel jij voor dat we daar nu kunnen tegen doen , als je teveel van je tetter maakt zitten ze er direkt bovenop want je wordt aanzien als een oproerkraaier.
Dit is juist een voorbeeld van staken in een bedrijf om serieuze feiten of problemen aan te kaarten, als je er met honderd man werkt sta je de dag van de staking er met vijf voor piet snot.
Maar kom ben benieuwd wat serieuze daden je zou stellen om uw problematiek kracht :)bij te zetten als Jan Modaal.
Let op ik zeg niet dat ik met de huidige gang van zaken mee akkoord ga, maar je loopt tegen de muur op, spreek mij niet van de verkiezingen bij de meeste steden en gemeenten is alles al in kannen en kruiken, stemmen is enkel nog een formaliteit waar we nu eenmaal niet onderuit kunnen of het kost u weer euro's.
MaLoReg

23 sep 2018, 10:49

Wat "IK" zou doen? Ikke op mijn eentje? Niks!
Het énigste wat ik kan doen is mijn stem uitbrengen maar ook dat nut niet veel.
Ik wou met de posting maar aankaarten hoever het al gekomen is want mss ligt de situatie
op den buiten ietwat anders dan in een grootstad.
Als je vindt dat mijn topic generlei waarde heeft wil ik het gerust verwijderen, 'k wou enkel
mijn gal (nog eens) spuwen.

Flashback
Lid geworden op: 08 mei 2014, 17:47
Locatie: Boemerskonte

23 sep 2018, 12:14

Wat jij schrijft zagen we 25 jaar geleden ook aankomen, het Vlaams Blok probeerde dat aan het Vlaamse verstand te brengen met dezelfde toon als jij nu doet. Wat heeft het opgeleverd ?
Wij, en vele andere welstellende inwoners, liepen weg uit de grootstad naar de grotere rand en zelfs het buitenland. Wij deden tenslotte hetzelfde als wat vele anderen doen, nml. een beter leven zoeken !
MaLoReg

23 sep 2018, 12:21

Flahback ik zoek geen beter leven-ik zoek het leven dat ik had !
Waarom zo ik om Hemelswil nu moeten verhuizen om plaats te maken voor een ander-kun je me daar een antwoord op geven-iets zinnigs zeggen?

sanne
Lid geworden op: 19 jan 2005, 23:04
Locatie: vlaanderen

23 sep 2018, 12:27

Politiek kan er niets aandoen.  Heb je de nieuwe jongeren al gehoord ?   Onze jongeren, vlaamse meisjes en jongens ijveren voor muldiculturaliteit.  Zij houden ervan om met Youssef of Mohammed of Karim te praten en weg te gaan.  Zij dwepen met die mensen hun cultuur, nemen daar dingen van over, zij absorberen de nieuwe wereld.
Daar kan niemand iets tegen doen, ook de politiekers niet, want die zijn ouder.

De jonge mensen van nu zijn volledig 'voor' de andere culturen.

over and out voor de vlaming.  over and out voor de belg.  over and out voor de europeaan , binnen 10 jaar bestaat er geen europeaan meer zoals wij die nu kennen.  Westers wordt oosters.
een wijs mens is hij die weet dat hij niets weet.
MaLoReg

23 sep 2018, 12:32

Als ge in Antwerpen woont Sanne dan wordt Westers Afrikaans want al die piepjonge meisjes
(zeg maar 12 à 15 jr.) lopen allen en dan nog héél fier aan de arm van een neger.
De iets ouderen (16 à 18 jr) lopen maar wat te graag aan de arm van Youusef-Mohammed!
Idd, wat doe je er aan. Maar ik weiger te verhuizen uit de stad die de mijne was.

Flashback
Lid geworden op: 08 mei 2014, 17:47
Locatie: Boemerskonte

23 sep 2018, 13:29

MaLoReg schreef:Flahback ik zoek geen beter leven-ik zoek het leven dat ik had !
Waarom zo ik om Hemelswil nu moeten verhuizen om plaats te maken voor een ander-kun je me daar een antwoord op geven-iets zinnigs zeggen?
Nee, als je het leven zoekt dat je had kan ik daar niks zinnigs over inbrengen, het is je volste recht.
Maar vergeet niet dat er 10-tallen redenen zijn dat mensen terug willen naar het verleden, een overleden familielid, een zware financiële tegenslag, persoonlijke gezondheidsproblemen, enz.
Aan vele van de redenen kan je niks veranderen maar de leefomgeving ???
Wij deden het en tot heden hebben wij daar absoluut geen spijt van maar we werden dan ook gespaard van andere tegenslagen, afwachten wat de toekomst brengt. Jij blijkt veel te reizen en dus zou ik toch kunnen veronderstellen dat jezelf loskoppelen van de zo verlepte leefomgeving niet zo moeilijk kan zijn ?
Profiteer van de rest van je aardse bestaan en laat het niet verzuren ...
MaLoReg

23 sep 2018, 13:34

Flahback dat is allemaal heel aardig verwoord maar naast de kwestie.
Natuurlijk kan ik gaan wonen waar dan ook maar daar gaat het niet over.
Dat slagroompatéke is een koeievla geworden en 't maakt me kwaad en 'k kan er tegen tegen inbrengen. koeienvla moet kamelenvla zijn eigenlijk maar ook dat is nietb onze taal hahaha.