Antwerpen binnenkort een islamitische stad? JA.

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Jockey
Lid geworden op: 08 dec 2009, 23:19
Locatie: Wuustwezel

17 sep 2018, 14:54

Wil. schreef:
frits1955 schreef:" Iemand moet dit laatste reservaat van elders verjaagde  Vlaams blokkers eens uitmesten.
Is dat #uitmesten ? Of #mestkevers ?  Of nog vééél erger: #opkuisen , stel je dát eens voor!

Wat is er eigenlijk verkeerd met Vlaams Belangers (blokkers zijn passé, zoals al gezegd) die hun mening komen geven over de politiek op een politiek forum?
Inderdaad,ieder zijn overtuiging hier. Doch Wil besef dat voor een linkse rakker zoals frits er slechts twee meningen zijn toegestaan. Namelijk links en uiterst links...  
Weet je,je kan perfect ruzie maken en toch vrienden blijven...

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

17 sep 2018, 16:00

"Wat is er eigenlijk verkeerd met Vlaams Belangers (blokkers zijn passé, zoals al gezegd) die hun mening komen geven over
de politiek op een politiek forum?"

Kom kom, we weten allemaal dat die naamsverandering enkel en alleen te maken had met het blijven ontvangen van de partijdotatie. Inhoudelijk is er niks veranderd - alleen heeft de NVA ondertussen de retoriek en het migrantenthema gekaapt ( en de kiezers want daar was/is het om te doen).
En verder, beste jongens en meisjes, geef Uw "mening"zo veel als je maar wil he. Het probleem hier is dat dit enkel een kransje van hooguit een tiental mensen die "mening" komt geven . Van enige opbouwende discussie is hier zelden sprake omdat er door steeds hetzelfde groepje unisono steeds hetzelfde deuntje gekeft wordt en mensen met een andere invalshoek/overtuiging even unisono aangevallen worden en op den duur wegblijven. Hier en daar een zeldzame uitzondering -zoals ik - niet te na gesproken :wink: Het is nu eenmaal wel eens leuk om in de stront te komen roeren en te zien welke kwalijke dampen er dan weer eens opstijgen he - pardon my language   :lol:

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

17 sep 2018, 16:50

frits1955 schreef:"Wat is er eigenlijk verkeerd met Vlaams Belangers (blokkers zijn passé, zoals al gezegd) die hun mening komen geven over
de politiek op een politiek forum?"

Kom kom, we weten allemaal dat die naamsverandering enkel en alleen te maken had met het blijven ontvangen van de partijdotatie. Inhoudelijk is er niks veranderd - alleen heeft de NVA ondertussen de retoriek en het migrantenthema gekaapt ( en de kiezers want daar was/is het om te doen).
En verder, (bla, bla, bla)
Eerlijk gezegd: je hebt mijn vraag niet beantwoord, hoewel je die woordelijk hebt gequoot. Je wil "dit laatste reservaat van elders verjaagde  Vlaams blokkers eens uitmesten" . Er moet volgens jou dan wel degelijk iets aan de hand zijn met de Vlaams blokkers / Vlaams belangers.

Wat?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Ice

17 sep 2018, 16:59

Wel frits, dit linkse betoog kan weer tellen als slachtofferke uithangen.....als er ene is die zich telkens meent te moeten weren tegen feiten door, van elk argument gespeende, kritiek en gezond verstand, dan is het frits wel....

Is het dan misschien niet eens aan te raden om datzelfde deuntje dat gekeft wordt door steeds hetzelfde groepje 'unisono' ook eens serieus te nemen ipv te blijven spartelen tegen beter weten in? 
Dat zou discussies ook ten goede komen ipv telkens in hetzelfde potje te blijven roeren...

Me dunkt als velen het met dezelfde invalshoek/overtuiging eens zijn dat er een kern van waarheid mag aangenomen worden, naast de feíten natuurlijk.
Het is dan aan de verongelijkten die gelijk willen hebben om met onderbouwde argumenten hun overtuiging/mening kracht bij te zetten ipv in het wilde weg te orakelen of zoals jij stelt: het af te druipen..

Tenslotte kan niemand, ook geen linkiewinkie, blind rond feiten blijven fietsen en Vlamingen die opkomen voor zichzelf in de verdomhoek van racist en extreem rechts te blijven duwen zonder zich belachelijk te maken.
Dus ik zou zeggen: je mist een opbouwende discussie? 
Begin er misschien zelf eens mee in plaats van voor je plezier enkel te komen provoceren waardoor de kern van de discussie verzandt.

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

17 sep 2018, 20:12

Ice schreef: Tenslotte kan niemand, ook geen linkiewinkie, blind rond feiten blijven fietsen en Vlamingen die opkomen voor zichzelf in de verdomhoek van racist en extreem rechts te blijven duwen zonder zich belachelijk te maken.
De poco politiekers hebben er alles aan gedaan om de teleurgestelde kiezers te diaboliseren.
Ze werden voor "verzuurd" versleten, voor mensen met een laag IQ, ze werden voor "mestkevers" uitgescheten.
Hun terechte zorgen heten "onderbuikgevoelens".
Men heeft hun partij proberen kapot te maken middels een politiek geïnspireerd proces.
Dat is niet gelukt, dan maar een anti-democratisch cordon errond leggen.

Het enige wat men bereikt is dat die mensen nog meer teleurgesteld en uitgesloten geraken.
Links duwt hen steeds verder in de armen van uiterst rechts, en heeft het ontstaan van groepen als S & V op haar geweten.
Maar links is te gelijkhebberig en te simplistisch om dat te beseffen!

Nu, mij niet gelaten.
Rechts is aan een ware revival bezig in Europa.
Dank u wel linkiewinkies.
Ondank is 's werelds loon
MaLoReg

17 sep 2018, 22:00

Heb de enquete van HLN (of was het GVA?) ingevuld en kwam als resultaat op F. De Winter uit.
Hahahahaha. dus ik deel klaarblijkelijk wel hun standpunten. Ben ik nu ook ne 'mestkever'- nen
'dronkelap die OCMW terkt en niks uitvoert' of ben ik wat ik ben, een fatsoenlijke dame die studeerde?
De meeste van hun meningen deel ik volmondig , heel waarschijnlijk zoals zoveel Vlamingen met een realistisch verstand maar gezien men hen niet toelaat mee te besturen gaat mijn voorkeurstem niet naar hen. 

Phoebe
Lid geworden op: 16 mar 2003, 01:30
Locatie: In ons mooie Vlaanderen

18 sep 2018, 08:34

Just, Maloreg .
Door verzameld links en dito inktkoelies in de media wordt ons de multicul als verrijkend opgedrongen en wie zich daar kritisch durft over uitlaten wordt  al snel gecatalogeerd als discriminerend, racistisch en onverdraagzaam .
De stoet aan problemen die transmigratie, migratie , asielzoekers en een aantal van de  reeds tientallen hier residerende allochtonen met zich meebrengen worden gewoon met de mantel der liefde bedekt  en men kijkt al te graag de andere kant op . Méér nog,  men legt er  liever eieren onder en de autochtone Vlaming moet ( braafjes , or else !! ), inbinden .  De boel zàl  nog verder verzieken mede door de regelgeving die Europa  krampachtig hanteert door welke agenda dan ook …?!

De rechtse tendens is ondertussen inderdaad door gans Europa waar te nemen . De krampachtigheid waarmee Europa de onderstroom die leeft bij de Europeanen tracht te negeren , weg te denken en te onderdrukken is voelbaar . Francken die hier in België constant tegen de stroom in moèt varen en tegengewerkt wordt door de 'welkommensen'  en  dito partijen  is daar een schoolvoorbeeld van .
En neen , Maloreg ,  zoals je zegt , hier in Vlaanderen heeft  een  VB rechtse stem geen enkele zin . La Belgique heeft daar simpelweg  een cordon rond gebouwd en zelfs ze blijft  tevergeefs  en nefast voor het Vlaams en Belgique's bestuur , dewelke we dan met al die linkse nitwits  zouden moeten ondergaan.

Europees stemmen is   evenwel anders .. daar kan men Eurokritisch overwegen indien men dat zo zou aanvoelen . Volgend jaar is daar de gelegenheid voor .
Soms vraag ik me af hoeveel van het  Europese volk  de migratiepolitiek van Orban uit Hongarije wel  zouden onderschrijven . Ik denk dat men in die Europese praatbarak bij al die  in eigen land uitgerangeerde Europese politieke broekverslijters  en zakkenvullers nog vieze ogen zou optrekken van het aantal . Moest de ganse ontevreden Europese onderstroom Euro- kritisch  kunnen stemmen men zou de Europese grondvesten zien daveren , denk ik .
In de Stille Oceaan kan men elkander goed verstaan ....

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

18 sep 2018, 11:38

MaLoReg schreef:De meeste van hun meningen deel ik volmondig , heel waarschijnlijk zoals zoveel Vlamingen met een realistisch verstand maar gezien men hen niet toelaat mee te besturen gaat mijn voorkeurstem niet naar hen. 
Indien de boze partij lichtjes (of veel) wint, dan betekent dat een zweepslag voor de partijen die daar dicht bij aanleunen; N-VA , liberalen en deels ook de CD&V.  Ze voelen dan dat er niet te veel mag toegegeven worden op de punten waar de boze partij heeft gewonnen.

Dat effect heeft zich doorheen de tijd al laten voelen. De woordenschat die vandaag gebruikt wordt door de 'democratische' partijen, zoals "push back", waren ooit vloeken die in de kerk weerklonken en die enkel door onmensen werden uitgesproken.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

18 sep 2018, 21:56

Antwerpen binnenkort ....

Ik verwacht dat het een zwarte zondag gaat worden . Het merendeel van de bevolking is het stilaan (sic ) beu geworden en zal stemmen op die partij waarvan ze de naam publiekelijkl  NIET durven vernoemen . Wat ik hoor in de wandelgangen van de cafés en terrassen kan dit bevestigen .

werewoef
AMEN en AUM

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

24 sep 2018, 11:12

De mensen zijn steeds de schuld, in die richting denkt men, wordt je geduwd.
Het beleid, duizenden winkeltjes zie ik in Spanje. Eén bvba met groenten en fruit, na 3 dagen is dat rot zonder airco of koeling. Geen klant komt daar enkel wat vriendjes. Russen kennen het nu ook al met die winkeltjes. 
En daarna waarschijnlijk de sociale kas.
Het beleid, zet daar eens goeie mensen. Of zit daar ook politiek, bankiers, speculanten, raadsleden, vast benoemden, pacifisten, enz ?
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg