à SenNet Medewerker (ivm --> "Citaat )

Vragen/antwoorden betreffende computer software.

procman4
Lid geworden op: 29 jun 2009, 11:47
Contacteer:

06 jun 2018, 04:32

Omstandigheden

a) Een L-keuken : steeds een verloren kast.
b) recent artikel in de gva : die-ene-verloren-hoek-in-de-keukenkast-die-houdt-iedereen-bezig. Link hier onder.

https://www.gva.be/cnt/dmf20180602_0354 ... reen-bezig

c) mijn bedoeling : deze video opslaan, om later te gebruiken bij mijn nieuwe keuken.

Mijn probleem


Dus : ik zoek op het forum één of ander onderwerp omtrent --> You Tubes opslaan. En ik vind dit forumonderwerp :

https://www.seniorennet.be/forum/viewto ... t=freemake


Ik wil graag deze "handleiding" opslaan ; afdrukken en naast mij leggen als in bezig ben met het opslaan van deze video.

Ik probeer deze pagina op te slaan door in Chrome R-klik en dan "Afdrukken". Genereert dan een pdf document.

Helaas :  
De eigenlijke forumtekst (in blauwe kader) wordt helemaal weggedrukt door veel te grote weergaven van 
a) profiel
b) privébericht 
c) "Citaat
d) Geplaatst

zie print screen 
Afbeelding

Waarom SenNet Medewerker

a) Omdat ik weet dat men (o.a. SenNet Medewerker) aan het werk is (geweest) aan de onderrubrieken van wat men "Community" noemt
b) Omdat ik in forumonderwerp :https://www.seniorennet.be/forum/viewto ... highlight=
ook een monsterlijk grote afbeelding zag, die ... van de hand van SenNet Medewerker is.

Ik doe een "voorzichtige gok" dat hij mogelijk :
- aan de basis ligt van deze twee voorbeelden van "te grote afbeeldingen". Die in werkelijkheid icoontjes zouden moeten zijn
- maar ook, ...  dat hij dit kan oplossen.

Waarvoor dank !

Ik bedoel : die veel te grote "icoontjes" in het pdf document, tot hun normale proportie herleiden.

Ik sla dagelijks internetpagina's op onder pdf vorm ;  hier onder een vb. Ook van Seniorennet. Maar met normale grootte van : a) profiel  b) privébericht  c) geplaatst  d) citaat. Zie groene pijlen

Afbeelding

procman4
 

lode
Lid geworden op: 13 mar 2005, 16:14

06 jun 2018, 10:07

Selecteren wat je wenst, kopiëren en plakken in Word.


Afbeelding
1) HP Pavilion P6 2030 be/WIN 7 Home-Premium SP1 / Intel Core i5 2500-3.3GHz/ 8Gb /HD1.5Tb / Externe HD 4TB
2) HP Envy Win 11 / Intel Core I7 / 16 GB/ SSD 256 GB/ HD 1 TB
/Firefox/MS Office 2013/ OpenOffice/ LibreOffice/ Eset Smart Security Premium V17

SenNet Medewerker
Lid geworden op: 25 mar 2009, 12:07

06 jun 2018, 12:02

Ik heb net even dezelfde pagina in chrome (v67) als pdf geprint en heb jouw probleem met te grote iconen alleszins niet.

Wat het 'probleem' hier alleszins is dat is dat die iconen geen gewone afbeeldingen zijn maar scalable vectors (svg), waardoor ze oneindig groot gemaakt kunnen worden zonder dat ze in bytes groter zijn of kwaliteit verliezen. Daar moet dus bij jou iets mis lopen.

Niets te maken met een grote afbeelding dat ik op een eerdere topic had gezet, louter toeval. 



Wat echter jouw probleem nu niet meteen oplost, maar het maakt me wel attent dat er geen goede print style is voor het forum. Zo mogen er wat elementen weg gelaten worden en anders weergegeven als er geprint wordt. Waar ik in de nabije toekomst eens voor zal zorgen dat die er is.



PS. Je kan dergelijke dingen makkelijker in het algemene topic zetten, dan is de kans groter dat ik ze sneller zie.

hovel
Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
Locatie: Spanje

06 jun 2018, 15:51

procman4 schreef:Ik probeer deze pagina op te slaan door in Chrome R-klik en dan "Afdrukken". Genereert dan een pdf document.
Ik heb op allerlei manieren de bewuste pagina afgedrukt. Ik vind geen probleem.

Bij de laatste test nochtans heb ik uw probleem kunnen reconstrueren.

Als ik de inhoud van de pagina, geheel of gedeeltelijk, selecteer en de afbeeldingen citaat, profiel, privé bericht, maken deel uit van de selectie,  als men dan r-klikt en afdrukken kiest dan worden de bewuste afbeeldingen zeer groot weergegeven. 

Wanneer men niets selecteert en gewoon r-klikt en afrukken kiest is er geen probleem.

SenNet Medewerker
Lid geworden op: 25 mar 2009, 12:07

06 jun 2018, 16:29

hovel schreef:Ik heb op allerlei manieren de bewuste pagina afgedrukt. Ik vind geen probleem.

Bij de laatste test nochtans heb ik uw probleem kunnen reconstrueren.

Als ik de inhoud van de pagina, geheel of gedeeltelijk, selecteer en de afbeeldingen citaat, profiel, privé bericht, maken deel uit van de selectie,  als men dan r-klikt en afdrukken kiest dan worden de bewuste afbeeldingen zeer groot weergegeven. 

Wanneer men niets selecteert en gewoon r-klikt en afrukken kiest is er geen probleem.
Kan wel eens kloppen ja, een selectie via chrome print preview dialog printen doet rare dingen, als je dat wil doen kan je beter selecteren en shift+ctrl+p drukken en via de oude dialog printen

bovendien heb ik daarnet print stijl voor het forum ook wat gemaakt, zodat berichten er iets beter moeten uitzien als je deze zou printen

procman4
Lid geworden op: 29 jun 2009, 11:47
Contacteer:

04 okt 2018, 16:18

@ lode
@ SennetMedewerker
@ Hovel

Bedankt.

procman4
__________________________________
Win 11 Home (in nieuwe laptop)
Google Chrome - soms Mozilla Firefox
Geen echt fan van Edge ; presenteert me te veel pagina's met weinig zinvolle inhoud.
(Daarom -->) AdBlock Plus
Verder : Open Office