MARIA, MOEDER van de HEER ( deel 3 )

hier is plaats voor alle wereldreligies

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

29 nov 2017, 19:04

Vandaag is het de verjaardag van de verschijning van OL.Vrouw in Beauraing in het jaar 1932 .De laatste van de vijf zienners is anderhalf jaar geleden gestorven . Onderstaande link geeft haar interview weer aan de Franse T.V . "" Elle voit la Vierge et témoigne !!! "" Een half uur durend relaas van Gilberte Degeimbre , de jongste van de zienners .

- https://www.youtube.com/watch?v=bm5ZIHxXizY

Goed om weten is dat de verschijning in Banneux in het jaar 1933 was . Een jaar verschil dus .
Deze twee verschijningen zijn officieel door de Kerk erkend . Ze zouden verband kunnen hebben met de start en het opkomende nazisme in Duitsland .

werewoef
AMEN en AUM

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

30 apr 2018, 22:56

MARIA, MOEDER van de HEER  (deel 3)

Morgen begint de mei-maand .Een maand die speciaal aan de H.Maria is gewijd .

Vandaar deze  web-link : Het Salve Regina

-
Salve Regina: Hail Holy Queen - YouTube



Diffusion en direct de la Grotte de Lourdes - YouTube




Ave Maria - Gregorian - YouTube
a.u.b - werewoef

Laatst gewijzigd door werewoef op 03 jul 2018, 23:26, 2 keer totaal gewijzigd.
AMEN en AUM

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

17 mei 2018, 22:05

MARIA, MOEDER van de HEER  ( Deel 3 )

Deze videoclip van het Ave Maria door  Celtic Woman  is bijzonder mooi .

Celtic Woman - Ave Maria - YouTube

a.u.b - werewoef
AMEN en AUM

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

12 okt 2018, 22:55

MARIA, MOEDER van de HEER  ( Deel 3 )

Ben onlangs deze mooie pps tegengekomen van het Ave Maria, drie instrumentale vormen, begeleid door nog niet geziene beelden van O.L.Vrouwe .Een aangename en welkome verrassing .

3 Ave Maria instrumental music + artwork beautiful images - YouTube

mvg- werewoef
AMEN en AUM

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

29 nov 2018, 23:58

MARIA, MOEDER van de HEER  (3)

Vandaag stond op de kalender ; Notre Dame de Beauraing

Toch even vermelden dat Beauraing ( 1932 ) en Banneux ( 1933 )  twee van de laatste verschijningen zijn die de Roomse Kerk heeft erkend .

Als je even deze bladzijde naar boven scrolt kan je nog steeds de link bekijken die het relaas  van de verschijning van de H.Maagd Maria weergeeft door  de laatste zieneres , Gilberte Degeimbre, ondertussen overleden .

Het waren twee verschillende boodschappen van Maria  en die zouden te maken gehad hebben met het opkomend nazisme in Duitsland .

werewoef
AMEN en AUM

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

30 nov 2018, 11:10

Aangezien er nu geen verschijningen plaatsvinden, blijkt nog maar eens dat al dat gedoe rond Trump er maar bij de haren is bijgesleurd :wink:.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Fazal

30 nov 2018, 12:45

Dat heb ik mij al lang afgevraagd.
Vroeger werd de ene verschijning na de andere genoteerd, en nu ..., niets meer.
Hoogst eigenaardig toch vind ik dat.

Ofwel scheelt er iets met Maria, en wil, of kan ze niet meer, in het openbaar verschijnen ...!?

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

30 nov 2018, 23:05

MARIA, MOEDER van de HEER  ( deel 3 )

Will, ik snap je in dees nie goe ...Dat gedoe rond Trump ... Kan je je iet wat nader verklaren ende heteenentander  verhelderen ?

Awel Fazal,  dat vraag ik me soms ook af . Misschien zijn er nog wel verschijningen maar houden de ziener(essen) dit stil, vanwege teveel  ongezonde mediabelangstelling . Je mag niet vergeten dat in de officiele verschijningen de zieners veel last hebben ondervonden, denk maar aan de H. Bernadette, Mariette Beco ( Banneux ) alsook de bovengenoemde ,ondertussen overleden Mevr. Degeimbere ( Beauraing ) . In haar interview vertelt ze dat ze alle vijf kinderen later spijt hebben gehad om deze ontmoeting met de H. Maagd aan het licht te brengen , mochten ze op voorhand geweten hebben dat ze in een maalstroom van belangstelling gingen belanden .

mvg-werewoef
AMEN en AUM
Fazal

01 dec 2018, 12:55

Ik ..., denk dat Maria al dat gedoe met die media (van tegenwoordig) gewoon beu is.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

01 dec 2018, 15:43

werewoef schreef:MARIA, MOEDER van de HEER  ( deel 3 )

Will, ik snap je in dees nie goe ...Dat gedoe rond Trump ... Kan je je iet wat nader verklaren ende heteenentander  verhelderen ?
mvg-werewoef
Als je de media zo'n beetje volgt, dan lijkt Trump wel bijna de baarlijke duivel. Als de tweede wereldoorlog werd 'aangekondigd' , dan zou - als alles wat we horen over Trump ook waar is - er misschien wel een nieuwe 'aankondiging' mogen gaan komen, denk je niet?

Maar het kan ook dat 'het gedoe rond Trump' in se niet veel inhoud heeft en dan hoeft er geen verschijning te  komen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

01 dec 2018, 22:14

MARIA, MOEDER van de HEER  (deel 3 )

De verschijningen van Beauraing en Banneux waren  in 1949 officieel erkend door de Roomse Kerk . Men heeft deze  dus toch een lange tijd in beraad gehouden .

In zijn boek Maria - Inleiding tot de Katholieke leer over de Moeder van de Verlosser - van Jan Hendriks- Uitgegeven 2008  door Koninklijke  Van Corcum BV-  legt de schrijver  het verband tussen Privéopenbaringen en  Visioenen en verschijningen . De goedkeuring van verschijningen moeten   door De Congregatie van de Geloofsleer  aan bepaalde criteria en procedures  voldoen . De Schrijver somt die allemaal op  wat verder in zijn boek .

werewoef
AMEN en AUM
Fazal

01 dec 2018, 23:30

De kerk herkent alles wat haar ten goede komt.
Ze 'schijnt' wel streng in het beoordelen, maar dat is gewoon om niet TE gemakkelijk over te komen.
Het moet dus zo goed als mogelijk, ook voor de gelovigen zelf, geloofwaardig blijven.
En er zijn goedgelovigen bij de vleet te vinden die alles geloven wat de kerk hen voorhoudt.
Als de kerk het herkent, dan is dat meer dan voldoende voor hen. 

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

10 dec 2018, 23:01

MARIA, MOEDER van de HEER  (Deel 3 )

Heb een mooie boek over Maria gevonden . - Geen dag zonder Maria -  Uitgebracht naar aanleiding van een grote tentoonstelling,  jaar 2017,  in Utrecht in het museum -Catharijneconvent . De werken werden verzameld over gans de wereld . Ziehieronder de web-site-link :

maria museum+Catharijneconvent - Google zoeken


a.u.b-werewoef
AMEN en AUM

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

12 jan 2019, 22:09

In een democratie mag eenieder in volle vrijheid zijn idolen kiezen.  Ik vermoed dat Maria pas indruk kon maken met haar verschijning,  nadat ze uitdrukkelijk, als fysiek volkomen intacte moeder, werd bevestigd door een of ander Rooms congres. Waarschijnlijk moest Maria maagd blijven omdat anders de H. Geest niet meer de eerste zou zijn geweest om haar op Bijbelse wijze te kennen ? Dat Maria's moeder reeds als maagd beviel van een dochter, werd pas in 1854 door Paus Pius de negende  tot dogma verklaard. Een vrome katholieke mens mag daar dus zeker niet meer aan twijfelen te meer omdat aartsengel Gabriel dat veel eerder al had gemeld aan de grootouders van Maria.
"Nothing matters very much and few things matter at all".Lord Balfour

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

12 jan 2019, 23:03

socrates schreef:In een democratie mag eenieder in volle vrijheid zijn idolen kiezen.  Ik vermoed dat Maria pas indruk kon maken met haar verschijning,  nadat ze uitdrukkelijk, als fysiek volkomen intacte moeder, werd bevestigd door een of ander Rooms congres. Waarschijnlijk moest Maria maagd blijven omdat anders de H. Geest niet meer de eerste zou zijn geweest om haar op Bijbelse wijze te kennen ? Dat Maria's moeder reeds als maagd beviel van een dochter, werd pas in 1854 door Paus Pius de negende  tot dogma verklaard. Een vrome katholieke mens mag daar dus zeker niet meer aan twijfelen te meer omdat aartsengel Gabriel dat veel eerder al had gemeld aan de grootouders van Maria.
Van volksverlakkerij gesproken.