Inkomen zwakkere klasse

Hier is plaats voor openbaar debat.

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

11 okt 2018, 10:33

pol55 schreef: 4 op de 10 ziekenhuizen in 2018 (lees 2018) in de rode cijfers. WAAROM:

Omdat er TEVEEL zijn!!!!!!

Onder andere :
België telt 10.000 acute ziekenhuisbedden te veel 
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160728_02402204
Een paar kilometer van mij is een ziekenhuis, een klein als ik het vergelijk met andere, en ik kan me met de beste wil van de wereld niet herinneren wanneer daar nu eens geen werken aan werden uitgevoerd !






[s][/s]

pol55
Lid geworden op: 20 mei 2006, 16:03
Locatie: Mijnstreek BE Limburg

11 okt 2018, 11:24

Paul Siemons schreef:
pol55 schreef: 4 op de 10 ziekenhuizen in 2018 (lees 2018) in de rode cijfers. WAAROM:

Omdat er TEVEEL zijn!!!!!!

Onder andere :
België telt 10.000 acute ziekenhuisbedden te veel 
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160728_02402204
Een paar kilometer van mij is een ziekenhuis, een klein als ik het vergelijk met andere, en ik kan me met de beste wil van de wereld niet herinneren wanneer daar nu eens geen werken aan werden uitgevoerd !






[s][/s]
De CM benadrukt dat met de vergrijzing van de bevolking, de vraag naar zorg voor chronische ziekten de komende jaren fors zal toenemen. In hetzelfde artikel !!
Huawei D15 . AMD Ryzen 5 3500 U, 256 GB SSD schijf

Jockey
Lid geworden op: 08 dec 2009, 23:19
Locatie: Wuustwezel

11 okt 2018, 11:55

pol55 schreef:Ziekenhuizen weldra alleen nog voor de rijkere "klanten"
De sociale "afbraak" van de Tomorrowland regering komt op kruissnelheid.

4 op de 10 ziekenhuizen in 2018 (lees 2018) in de rode cijfers. WAAROM:

Volgens Margot Cloet van koepelorganisatie Zorgnet-Icuro zijn er twee problemen. “De ziekenhuizen moeten hervormen en tegelijkertijd besparen”, zegt Cloet. “In 2017 hebben ze 76 miljoen euro minder subsidies ontvangen, in 2018 is dat al 126 miljoen euro. Het budget dat ze nog over hebben om te investeren is gemiddeld amper 0,2% van de omzet.” De hervorming gaat over de indeling van ziekenhuizen in netwerken. Ziekenhuizen moeten in groep samenwerken om zo te besparen. “In de opstartfase van die netwerken zou er eigenlijk meer geld moeten gaan de ziekenhuizen”, vindt Cloet. Besparen op personeel kan ook niet. “We hebben in België vandaag 1 verpleegkundige per 11 patiënten, het Europees gemiddelde is 1 per 8 patiënten.”
Weldra nog 1 op 15...20...???? dus alleen een select "klienteel" komt nog in aanmerking voor ziekenhuis opname.
De "elite" heeft immers geen openbaar ziekenhuis nodig....dus de afbouw gaat verder zijn gang . Bedankt Maggie.
Gewoon DOEN zegt mevr G.RUTTEN....
En hoelang is die verliestrend al dalend? Hoeveel moeten zij bijleggen aan illegalen,immigranten enz???
Weet je,je kan perfect ruzie maken en toch vrienden blijven...

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

11 okt 2018, 19:43

pol55 schreef: De CM benadrukt dat met de vergrijzing van de bevolking, de vraag naar zorg voor chronische ziekten de komende jaren fors zal toenemen. In hetzelfde artikel !!
Het zou der nog moeten aan mankeren dat een ziekenkas gaat zeggen dat het goed gaat  8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O
die leven op de kosten van zieken dus hoe meer ze er in het ziekenhuis krijgen hoe beter hun kas gespijsd!! 
MaLoReg

12 okt 2018, 08:05

Als ge hier in Antwerpen naar een ziekenhuis gaat of bvb naar de bevolking dan zie je enkel en alleen migranten-ontelbaar véél migranten. Dus we kunnen tot de vaststelling komen dat we hier met té véél mensen zijn.

Jockey
Lid geworden op: 08 dec 2009, 23:19
Locatie: Wuustwezel

12 okt 2018, 08:59

MaLoReg schreef:Als ge hier in Antwerpen naar een ziekenhuis gaat of bvb naar de bevolking dan zie je enkel en alleen migranten-ontelbaar véél migranten. Dus we kunnen tot de vaststelling komen dat we hier met té véél mensen zijn.
Maloreg dat is zo, doch die mensen moeten ook geholpen worden. (Volledig akkoord dat er scheve toestanden zijn...) Maar dat Polleke dat weerom politiek wil uitbuiten is gewoonweg belachelijk.
Weet je,je kan perfect ruzie maken en toch vrienden blijven...

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

15 okt 2018, 10:39

pol55 schreef:In België zijn alle inkomensgroepen er tussen 1985 en 2013 op vooruitgegaan. Weliswaar de lagere minder dan de rijkere klasse. Maar na 2014 zijn de lagere inkomens pijlsnel gedaald. Schattingen wijzen op een daling met 20 a 25 %. De hogere inkomens versterken hun (gekend) inkomen met zelfde weliswaar positieve percentuele getallen. De ongekende inkomens van deze groep stijgen met 70 %. (kaaiman, luxemburg enz enz) Dit alles dank zij de belastings verlagingingen van de OVLD en MR en de NVA.
Nu nog het kindergeld afschaffen, de pensioenen van de werkmens laten dalen na afdanking vanaf 50 jaar, een legalisering van de handvuurwapens, hyride Posches en de dure Tesla's aftrekken met 120 % op de belastingbrief...........
Ja, het beloven mooie tijden te worden met deze "veranderings partijen".
Ondertussen wordt er wel meer op vakantie gegaan, rijden er veeeeel meer en duurdere wagens rond , zitten alle dagen alle restaurant vol . Allemaal betaald met de armoe...………,,,???????????
De zon is gratis voor iedereen

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

15 okt 2018, 10:46

pol55 schreef:Ziekenhuizen weldra alleen nog voor de rijkere "klanten"
De sociale "afbraak" van de Tomorrowland regering komt op kruissnelheid.

4 op de 10 ziekenhuizen in 2018 (lees 2018) in de rode cijfers. WAAROM:

Volgens Margot Cloet van koepelorganisatie Zorgnet-Icuro zijn er twee problemen. “De ziekenhuizen moeten hervormen en tegelijkertijd besparen”, zegt Cloet. “In 2017 hebben ze 76 miljoen euro minder subsidies ontvangen, in 2018 is dat al 126 miljoen euro. Het budget dat ze nog over hebben om te investeren is gemiddeld amper 0,2% van de omzet.” De hervorming gaat over de indeling van ziekenhuizen in netwerken. Ziekenhuizen moeten in groep samenwerken om zo te besparen. “In de opstartfase van die netwerken zou er eigenlijk meer geld moeten gaan de ziekenhuizen”, vindt Cloet. Besparen op personeel kan ook niet. “We hebben in België vandaag 1 verpleegkundige per 11 patiënten, het Europees gemiddelde is 1 per 8 patiënten.”
Weldra nog 1 op 15...20...???? dus alleen een select "klienteel" komt nog in aanmerking voor ziekenhuis opname.
De "elite" heeft immers geen openbaar ziekenhuis nodig....dus de afbouw gaat verder zijn gang . Bedankt Maggie.
Gewoon DOEN zegt mevr G.RUTTEN....
Verlies??????????????Dikke zever in pakskes
Iedere boekhouder weet dat investeren het beste middel is om alle winst via de afschrijvingen weg te werken en verlies op de balans te zetten. Kijk maar eens hoe ze vergroten en welke nieuwe machines ze kopen. VB. Mechelen, Gasthuisberg...………. zijn er nog??????
De zon is gratis voor iedereen

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

15 okt 2018, 10:50

Paul Siemons schreef:
pol55 schreef: De CM benadrukt dat met de vergrijzing van de bevolking, de vraag naar zorg voor chronische ziekten de komende jaren fors zal toenemen. In hetzelfde artikel !!
Het zou der nog moeten aan mankeren dat een ziekenkas gaat zeggen dat het goed gaat  8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O
die leven op de kosten van zieken dus hoe meer ze er in het ziekenhuis krijgen hoe beter hun kas gespijsd!! 
De moslims zijn zelfs niet vies om zich in te schrijven in een Christelijke Mutualiteit. Ik ben daar onlangs voorbijgekomen en ik dacht dat ik in Marakesh was...…...
De zon is gratis voor iedereen

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

15 okt 2018, 10:53

Idefix schreef: Ondertussen wordt er wel meer op vakantie gegaan, rijden er veeeeel meer en duurdere wagens rond , zitten alle dagen alle restaurant vol .
Je vergelijkt 1846 met nu...maar zelfs dat wil je maar niet goed vatten?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Bevolking_van_Belgi%C3%AB
En verder rijken je waarnemingsvermogens niet...
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

09 nov 2018, 14:42

Ik lees hier geen enkel commentaar op het jaarloon van 60.000.000  ofte 6849 € per uur (24 op 24) dus ook als hij slaapt van Neymar om eens tegen een bal te stampen en daar bovenop nog eens 375.000 per keer dat hij na de wedstrijd de supporters gaat groeten.??????????????????????????????????
De geweldige prestatie van Nina Derwael (eerste Belgische medaille op het kunstturnen) is beloond met de fenomenale som van 2.622 hele Euro's …………………….. :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :evil: :evil: :evil: :evil:
De zon is gratis voor iedereen

Phoebe
Lid geworden op: 16 mar 2003, 01:30
Locatie: In ons mooie Vlaanderen

03 dec 2018, 11:30

Vandaag dus heeft  de rijkste Belg zijn lepel neergelegd. Mijnheer de   Baron   , Légion d'honneur op de borst gespeld  , bezi(a)t werken van Magritte, Breughel, Dali en Delvaux en vermaarde wijngaarden  en héél véél geld .

Hij wordt dus voorwaar de rijkste man op 't kerkhof !  Vreemd toch , ik denk niet dat er rijtuigen met al zijn aardse rijkdom zijn begrafenisstoet zullen volgen . 

 Tja  , ik voel me op dit ogenblik rijker dan hem met mijn spreekwoordelijke  'confectie' aan de muur , mijn beperkt aantal wijntjes in een  paar kartonnen dozen en mijn  financieel appeltje voor de dorst .

Als mijn toer gekomen is zal ik niet de rijkste zijn van 't kerkhof maar enkel 'even gelijk' en op dezelfde manier dood als hij nu is  .
In de Stille Oceaan kan men elkander goed verstaan ....

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

03 dec 2018, 11:34

Phoebe schreef:
 Tja  , ik voel me op dit ogenblik rijker dan hem met mijn spreekwoordelijke  'confectie' aan de muur , mijn beperkt aantal wijntjes in een  paar kartonnen dozen en mijn  financieel appeltje voor de dorst .
Tevreden met het hoogste goed wat je ooit voor jezelf had durven dromen...
Indachtig dat de rijken nog rijker worden op kap vd armen die onherroepelijk armer gehouden worden door diezelfde rijken...

Tsja,
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

Phoebe
Lid geworden op: 16 mar 2003, 01:30
Locatie: In ons mooie Vlaanderen

03 dec 2018, 12:02

Wij kunnen er een eindje over gaan filosoferen  nietwaar … Ik zit hier nu toch maar  met mijn bescheiden maar lekker theetje, uit een supermarkt- mok , aan mijn PCtje het rustig naar binnen te slurpen  en  word  ondertussen al 16,5 jaar door de staat betaald om niks te doen . Elke maand liggen ze er .. de centjes . ' t Zijn geen grote hopen maar ik ben er tevreden  mee . Dat is het geheim, content te zijn  en zich uiteindelijk beter te voelen dan die rijke smachten.
Als ik straks , of morgen of wanneer ik dat wil een fijne wandeling maak in de natuur dan kost dat niks en  ben ik toch rijker dan die 'zakenman' die zich zit op te stressen voor zijn volgend miljoen  !  

 Deze middag een verzorgd warm maal  smakelijk opeten dat ik deze morgen zelf heb voorbereid , met een leuk muziekje op de achtergrond.
Mijn goedkope kunst aan de muur brengt mij ook genoegen , mijn auto brengt me waar ik wil , ik kan als ik dat wil elk jaar een reisje maken en dan kies ik , echt hoor , voor die paar dagen een 4 en soms al eens een 5 sterren hotel. Ik hou van wat comfort in mijn oude dagen .
Mijn glas wijn kies ik met zorg , het hoeft geen Château Petrus te zijn. Die drink ik  gezellig uit  gezeten in een super comfortabele zetel. Ik slaap ook op een fijn matras en het is hier 21 graden in huis ...
Heb door werken en zorgen  en sparen een gezellige woonst verworven  en heb voor , wanneer het  voor ons ook begint te pikken, een goeie ziekenhuisverzekering.
Méér moet dat niet zijn vind ik .

Zijn wijn van die rijkaard, zal een groot merk geweest zijn en zijn zetel veel duurder en door binnenhuisarchitecten aangeprezen waarschijnlijk  ,  et alors ?

Weet je , toen ik nog werkte hadden wij in het bedrijf de mogelijkheid om warm te eten uit de gaarkeuken . Ik deed dat niet omdat ik elke dag zelf een gezonde maaltijd voor mijn gezin verzorgde . Dat vroeg om inspanning  en inzet maar ik durf er op zweren dat wij beter en smakelijker  en gezelliger aten dan onze grote bazen die wèl in de kantine aan een koude tafel het prakje gingen opeten , zo vlugvlug   hap- slik- weg tussen hun druk- druk -drukke en belangrijke telefoons en beslissingen in  .

Pfff.. ze mogen het hebben, uiteindelijk liggen ze , à la fin , ook even stijf in hun kist , zonder franje  en even arm voor de eeuwigheid ,   net als hun simpelste werknemer .

Ik zal er straks , wanneer hij in het nieuws  uitgebreid wordt besproken er eens aan denken … Effekes ... :wink:
Laatst gewijzigd door Phoebe op 03 dec 2018, 12:12, 2 keer totaal gewijzigd.
In de Stille Oceaan kan men elkander goed verstaan ....